ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πήγαινε κάτω

Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Empty Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Πεμ Αυγ 04, 2011 3:41 am

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=41245 - άρθρο της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Συγχωνεύσεις, αύξηση ωρών εργασίας, καταργήσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ


03/08/2011 - 14:13

Τι περιλαμβάνει η έκθεση του ΟΟΣΑ για την παιδεία.

Της Στελίνας Μαργαριτίδου

Το 2010 περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί έφυγαν από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ υπολογίζεται ότι το διάστημα 2011-2013 περίπου άλλοι 45.000 εκπαιδευτικοί θα συνταξιοδοτηθούν ή θα παραιτηθούν.
Αυτή δεν είναι η μόνη παρατήρηση της πολυσέλιδης έκθεσης της επιτροπής του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όλων των βαθμίδων.

Οι... σοφοί του ΟΟΣΑ στην έκθεσή τους συστήνουν ακόμη περισσότερες συγχωνεύσεις σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αύξηση των ωρών διδασκαλίας στο σχολείο κατά τέσσερις ή πέντε την εβδομάδα, περισσότερους μαθητές ανά τάξη και πολύ αυστηρά κριτήρια για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, του έργου όλης της σχολικής μονάδας, αλλά και του κάθε μαθητή ξεχωριστά.

Η εντατικοποίηση και το σφιχτό πρόγραμμα που συστήνουν οι ειδικοί περιλαμβάνει φυσικά και την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, στην οποία διαγνώσκουν συγκεκριμένες παθογένειες. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση, που χθες παρουσιάστηκε επίσημα στο υπουργείο Παιδείας: "Το σύστημα της ανώτατης εκπαίδευσης της Ελλάδας πάσχει από κρίση αξιών και δομών. Η τραγωδία είναι ότι ηγέτες, πανεπιστημιακοί, φοιτητές και κόμματα έχουν παγιδευτεί σε ένα σύστημα που υπονομεύει τους στόχους που επιδιώκουν, διαφθείρει τις ιδέες και εξυπηρετεί ατομικά συμφέροντα".

Η εκπαίδευση στοιχίζει ακριβά, οι εκπαιδευτικοί όχι


Η πρώτη διαπίστωση των ειδικών αφορά το ίδιο το κόστος της εκπαίδευσης για κάθε μαθητή, το οποίο είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ, ωστόσο οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι χαμηλότεροι από ό,τι στις υπόλοιπες χώρες. Πώς ακριβώς συμβαίνει αυτό το εξηγεί η πολυσέλιδη έκθεση και σε αυτήν την κατεύθυνση προτείνει συγκεκριμένα μέτρα.

Το σχολικό δίκτυο της χώρας είναι μεγάλο και πολυποίκιλο, καθώς ακόμη και στα δύσβατα ορεινά χωριά ή στα ακριτικά νησιά υπάρχουν σχολεία με μικρό δυναμικό. Τα πολλά διάσπαρτα σχολεία θα πρέπει να γίνουν λιγότερα σε ένα μεγαλύτερο αλλά πιο ευέλικτο και πιο αποδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Σύμφωνα με όσα διαπίστωσαν οι ειδικοί, μπορεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη να είναι το μέγιστο 25 στην πρωτοβάθμια και 30 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ωστόσο αυτός ο αριθμός είναι μικρότερος στη χώρα μας από ό,τι σε άλλες χώρες του ΟΟΣΑ. Μάλιστα οι ειδικοί διαπιστώνουν ότι σε πολλά σχολεία τα τμήματα έχουν λιγότερους από 25 μαθητές στο δημοτικό και 30 σε γυμνάσιο και λύκειο.

Μπορεί οι εκπαιδευτικοί στη χώρα μας να αμείβονται χαμηλότερα από τους συναδέλφους τους στις άλλες χώρες, αλλά, όπως διαπιστώνεται στην έκθεση, εργάζονται λιγότερες ώρες. Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι όσα περισσότερα χρόνια έχει στην εκπαίδευση ένας δάσκαλος ή καθηγητής τόσο λιγότερες ώρες βρίσκεται στην τάξη. Προτείνουν λοιπόν αύξηση των ωρών εργασίας των εκπαιδευτικών, αλλά και αύξηση του χρόνου που θα περνά ο μαθητής στην τάξη, δεδομένου ότι, σύμφωνα πάντα με τα συγκριτικά στοιχεία των υπολοίπων χωρών, για τα Ελληνόπουλα το σχολικό έτος διαρκεί λιγότερο.

Τέλος, προτείνεται η συνεχής αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών και μάλιστα κάτω από τη στενή καθοδήγηση και παρακολούθηση εκπαιδευτικών που θα έχουν επιφορτιστεί με αυτό το έργο.

Θολό το τοπίο στα ΤΕΙ, συγχωνεύσεις σε ΑΕΙ

Οι διαπιστώσεις των ειδικών συγκλίνουν με όσα προτείνει στο σχέδιο νόμου το υπουργείο Παιδείας. Η ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας, σύμφωνα με την έκθεση, είναι κατακερματισμένη σε πολλά μικρά ιδρύματα, πολλά από τα οποία έχουν ελάχιστους ή καθόλου σπουδαστές, τη στιγμή που οι φοιτητές προτιμούν να σπουδάσουν στα δύο μεγαλύτερα πανεπιστήμια της χώρας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

"Πολλά πανεπιστημιακά ιδρύματα δημιούργησαν παραρτήματα σε μικρές πόλεις της ίδιας γεωγραφικής περιοχής, με επικάλυψη μάλιστα γνωστικών αντικειμένων", επισημαίνεται, ενώ για τα τεχνολογικά ιδρύματα αναφέρονται τα εξής: "Υπάρχει σύγχυση μεταξύ της αποστολής των ΑΕΙ και των ΤΕΙ και δεν υπάρχει σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας".

Η πολυδιάσπαση της ανώτατης εκπαίδευσης, η έλλειψη ουσιαστικού αντικειμένου γνωστικών σπουδών σε τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που σαφώς πρέπει να καταργηθούν, η αδυναμία διαχείρισης του συστήματος της ανώτατης εκπαίδευσης από την πολιτεία, το σύστημα εκλογής πρυτανικών αρχών που έδινε μεγάλο ρόλο σε φοιτητικές παρατάξεις καθοδηγούμενες από κομματικές σκοπιμότητες θεωρούνται από τις βασικές στρεβλώσεις του ανώτατου εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, που πρέπει άμεσα να αλλάξει. Αναφορά γίνεται και στην πολύ μικρή συμμετοχή των φοιτητών στις δαπάνες σπουδών, όπως και στο μικρό ποσοστό όσων απευθύνονται σε ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.

“Το μέλλον της Ελλάδας βρίσκεται στην εκπαίδευση”

Ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ Angel Gurria, παραδίνοντας χθες στην υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου τη μελέτη με τίτλο "Καλύτερες επιδόσεις και επιτυχείς μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση: Προτάσεις για την εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα", τόνισε ότι "η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση χρειάζονται αποκέντρωση, ενώ στην ανώτατη εκπαίδευση υπάρχουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις εγγραφές, τις αποφοιτήσεις, τη σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας. Υποστηρίζοντας την παιδεία υποστηρίζεται το μέλλον της Ελλάδας και παράλληλα υποστηρίζουμε τη μελλοντική της ανάπτυξη".
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Empty Απ: Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Πεμ Αυγ 04, 2011 4:16 pm

Οι σοφοί του ΟΟΣΑ έλαβαν άραγε υπόψη σε όσα λέγουν για το εκπαιδευτικό μας σύστημα και τους τεράστιους αριθμούς εκπαιδευτικών εκτός σχολείου;

πχ τους αποσπασθέντες στην κεντρική υπηρεσία

http://srv-ipeir.pde.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=277:apospaseisky2011&catid=30:epikairotita

547 εκπαιδευτικοί με ανανέωση απόσπασης και 95 καινούριοι.

Όταν βγάζουν αναλογίες δασκάλων - μαθητών συνυπολογίζουν και εκείνους που είναι εκτός σχολείου; Ή μόνο όσους πραγματικά υπηρετούν σε τάξη;

Δεν μπορεί εμείς να αντιμετωπίζουμε καταστάσεις με υπεράριθμα τμήματα και οι σοφοί να λένε άλλα.

Και για τις ώρες απασχόλησης. Που μειώνονται όσο περνούν τα χρόνια. Οι διδακτικές ώρες μειώνονται και μόνο. Όχι οι εργασιακές. Μείωση που για την πρωτοβάθμια σταματά στις 21 ώρες την εβδομάδα. Με σημείο εκκίνησης τις 25 ώρες. Κερδίζουμε 4 ώρες; Σιγά τα ωά. Ας τις κόψουν. Από το να μου κόβουν το 40% του μισθού, προτιμώ να εργάζομαι όσες ώρες δούλευα και ως νεοδιόριστη.

Το τεράστιο όμως πρόβλημα δεν είναι το διδακτικό ωράριο. Αλλά τα κενά. Που ο εκπαιδευτικός μένει στο σχολείο χωρίς να διδάσκει αλλά και χωρίς δυνατότητα αξιοποίησης του χρόνου παραμονής του. Δίχως χώρο να εργαστεί δημιουργικά, να κάνει δηλαδή προετοιμασία ή διόρθωση εργασιών των μαθητών του. Χρόνος χαμένος από τη ζωή μας αλλά και χιλιάδες εργατοώρες που πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων.

Το ίδιο ισχύει και για το καλοκαίρι. Που δε μας δίνεται η δυνατότητα για επιμόρφωση τουλάχιστον. Ποιος είπε ότι θέλω να κάθομαι 2,5 μήνες κάθε καλοκαίρι; Ας εργαστώ και να πληρώνομαι με μισθό που να επαρκεί για αξιοπρεπή διαβίωση.

Προσοχή όμως. Το υπόλοιπο διάστημα που το σχολείο είναι ανοικτό, θεωρώ αυτονόητο πως θα πρέπει το μάξιμουμ της απασχόλησης για τη δουλειά μου να είναι 8 ώρες. Όσο και των άλλων εργαζομένων. Κι όχι παράλληλα με το σχολείο να αναγκάζομαι να παρακολουθώ σεμινάρια απογευματινά όπως πέρυσι που έκανα το β επίπεδο πληροφορικής ή παλιότερα που πήγα στην εξομοίωση. Κι ακόμη να υπολογίζεται ο χρόνος που χρειάζομαι στο σπίτι για προετοιμασία και διαδικασίες για υλοποίηση προγραμμάτων.

Μπορεί το καλοκαίρι να καθόμαστε, αλλά το χειμώνα σε καθημερινή βάση το πραγματικό ωράριο ενός δασκάλου που κάνει σωστά τη δουλειά του είναι κάτι περισσότερο από εξαντλητικό. Ειδικά σε περιόδους προετοιμασίας γιορτών, βαθμολογίας, έναρξης και λήξης σχολικού έτους ή παρουσίασης κάποιου προγράμματος ή διοργάνωσης σεμιναρίου κλπ. Είναι προφάσεις όσα ισχυρίζονται για το ωράριο των εκπαιδευτικών. Στην πράξη οι εκπαιδευτικοί ξεπατώνονται κι ας δημιουργούν ψευδαισθήσεις στον κόσμο κάτι τέτοιες εκθέσεις όπως των σοφών του ΟΟΣΑ πως είναι ευνοημένοι σε θέματα χρόνου εργασίας.

ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης