ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ!

Πήγαινε κάτω

Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ!  Empty Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Παρ Αυγ 12, 2011 2:17 pm

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.alfavita.gr/artro.php?id=42037 (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟ ΒΗΜΑ)

Με μεγάλα κενά η νέα σχολική χρονιά


12/08/2011 - 13:13

Δημήτρης Γαλάνης


Θα διοριστούν 600, ενώ υπολογίζεται να αποχωρήσουν 12.000 εκπαιδευτικοί


«Η σχολική χρονιά που έρχεται πρόκειται να είναι η πιο δύσκολη χρονιά μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης», εκτιμά ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Βασίλης Κουλαϊδής και κατά τη διάρκειά της θα προκύψουν μεγάλα κενά.

Όπως εξηγεί στο «Βήμα» ο κ. Κουλαϊδής το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι ελλείψεις που αναμένεται να παρουσιαστούν στις θέσεις των εκπαιδευτικών. «Εφέτος οι νέοι διορισμοί θα είναι περίπου 600» αναφέρει, ενώ δεν έχει ακόμα καθοριστεί πόσοι είναι αυτοί που θα συνταξιοδοτηθούν και θα αποχωρήσουν.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι οι αποχωρήσαντες ήσαν 11.000, ενώ εφέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τις 12.000, καθώς οι εκπαιδευτικοί σπεύδουν να κατοχυρώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και να αποχωρήσουν από το δημόσιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί βιάζονται να βγουν στη σύνταξη καθώς, σύμφωνα με τη μελάτη που πραγματοποίησε το Κέντρο Μελετών και Τηεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ), οι απώλειες εισοδήματός τους στα επόμενα χρόνια, ισοδυναμεί με ενάμισι εφάπαξ.

«Πρέπει να κάνουμε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να καλύψουμε τα κενά και να διαχειριστούμε τις μετακινήσεις του προσωπικού με χειρουργική ακρίβεια», τονίζει ο κ. Κουλαϊδής, ο οποίος δηλώνει αισιόδοξος ότι όλα αυτά θα προλάβουν να γίνουν μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αναγνωρίζοντας ωστόσο τις δυσκολίες του εγχειρήματος.

Ο ιδιαίτερα μικρός αριθμός των νέων διορισμών κάνει τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών να κάνουν λόγο για πρωτοφανή συρρίκνωση της Παιδείας και εκτιμούν ότι πολλά σχολεία θα αναγκαστούν να λειτουργήσουν χωρίς να έχουν εξασφαλίσει τον αναγκαίο αριθμό δασκάλων και καθηγητών.

Ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ κ. Θέμης Κοτσυφάκης συμφωνεί με τις προβλέψεις του κ. Κουλαϊδή ότι η ερχόμενη χρονιά θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη και εκτιμά ότι τα προβλήματα θα φανούν από την πρώτη στιγμή και το έργο των εκπαιδευτικών θα είναι εξαιρετικά δύσκολο.

Βιβλία με δόσεις


Κενά όμως θα υπάρξουν και στη διάθεση των σχολικών βιβλίων, καθώς έχουν παρατηρηθεί μεγάλες καθυστερήσεις στον Οργανισμό Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων. Ο κ. Κουλαϊδής διαβεβαιώνει ότι οι μαθητές θα εφοδιαστούν με τα απαραίτητα βιβλία, αλλά όπως εξηγεί στην αρχή της χρονιάς θα τους παραδοθούν τα βιβλία με ύλη που διδάσκεται στην αρχή και τα υπόλοιπα κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Έναρξη με κινητοποιήσεις;


Προβλήματα όμως τη νέα σχολική χρονιά ίσως προκύψουν και από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Στις 3 Αυγούστου η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) αποφάσισε απεργιακές κινητοποιήσεις διαρκείας με την έναρξη των μαθημάτων, στις 12 Σεπτεμβρίου, ενώ συντονίζει τις κινήσεις της με την Ομοσπονδία των καθηγητών (ΟΛΜΕ), προκειμένου να συγκροτηθεί κοινό «μέτωπο» κινητοποιήσεων. Οι μορφές και η διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων των δασκάλων θα οριστικοποιηθούν κατά το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου, σε συντονισμό με την ΟΛΜΕ, αλλά και την ΑΔΕΔΥ.

Μάλιστα σε ανοιχτή επιστολή της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας προς τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου τονίζεται ότι «οι δάσκαλοι δεν αντέχουν άλλες περικοπές στους μισθούς και ότι κάτι τέτοιο θα αποτελούσε "αιτία πολέμου».

Και πάλι επιβεβαιωνόμαστε. Η αναγγελία απεργίας από τη ΔΟΕ αποτελεί κρυφή ελπίδα του αστικού τύπου και όσων τον κατευθύνουν για να μη φανούν στην κοινωνία τα τεράστια προβλήματα της παιδείας.

Θα προσθέσουμε όμως και κάτι ακόμη. Πως και η έξοδος των 12.000 εκπαιδευτικών στη σύνταξη μυρίζει κατευθυνόμενη ενέργεια. Ειδικά αν τη συνδυάσει κανείς με τις κινήσεις για την εφεδρεία των υπαλλήλων αλλά και την είσοδο στο επάγγελμα χαμηλόμισθων εκπαιδευτικών με ελαστικές εργασιακές σχέσεις.

Τι προσπαθούν δηλαδή να πετύχουν; Να βγάλουν έξω από τα σχολεία τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς και στη θέση τους να προσληφθούν αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ ή και "εθελοντές" ακόμη εκπαιδευτικοί μέσω ΜΚΟ και μηνιάτικο 625 ευρώ. Έχοντας μάλιστα κάνει "νόμο" την πληρωμή αυτών των συναδέλφων με καθυστέρηση μηνών, θα μπορούν να παίξουν σε κρίσιμες στιγμές που θα τους απασχολεί η ρύθμιση των οικονομικών για την επόμενη δόση δανείου.

Η προωθούμενη έντεχνα έξοδος σε σύνταξη χιλιάδων υπαλλήλων θα δώσει ταυτόχρονα το επιχείρημα να χρεοκοπήσουν πλήρως τα ταμεία και δη το ταμείο πρόνοιας που δίνει το εφάπαξ. Αν σήμερα έχουν προβεί σε περικοπές 10% (με την ψήφιση του μεσοπρόθεσμου) ενώ χρειάζονται 22 μήνες για να πάρει κάποιος εφάπαξ και ταυτόχρονα στοιβάζονται 40.000 αιτήσεις εκείνων που το δικαιούνται, καταλαβαίνετε τι θα γίνει και με τις χιλιάδες νέες συνταξιοδοτήσεις;

Από την άλλη ξέρουν καλά ότι οι παλιοί εργαζόμενοι που βρίσκονται ακόμη με καθεστώς μονιμότητας και είναι άλλης νοοτροπίας, μπορούν να τους προκαλέσουν προβλήματα. Απεργώντας και μάλιστα με νέα τερτίπια που λέει και ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ. Από τους νέους όμως που εργάζονται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις και τους έχουν φέρει στο αμήν, τέτοιο κίνδυνο δεν έχουν. Και να ξεσηκωθούν πολύ σύντομα θα βάλουν το κεφάλι κάτω και θα γυρίσουν στη δουλειά ακόμη πιο υποταγμένοι.

Παράλληλα μέσα από την απεργία που η ΔΟΕ βιάστηκε να ανακοινώσει δίχως καν να μετρήσει τις επιθυμίες της βάσης, επιδιώκουν να επαναλάβουν το πείραμα του 2006. Και που όσοι συνδικαλιζόμαστε και δεν πάσχουμε από κομματικές αγκυλώσεις ξέρουμε καλά πόσο καταστροφικά αποτελέσματα είχε για το κίνημα των δασκάλων. Σύρθηκε τότε ο κλάδος μας σε απεργία 6 εβδομάδων χωρίς καμία στρατηγική. Ο κόσμος έχασε περί τις 2.000 ευρώ ο καθένας και πήρε μόλις 17,5 ευρώ μεικτά!!! Στην πραγματικότητα δηλαδή αδειάσανε οι δικές μας τσέπες και γέμισε ο κρατικός κορμπανάς. Ενώ δεν έγινε καμιά προσπάθεια να κερδίσουμε κάτι σε θεσμικό επίπεδο. Εκτός από τη δίχρονη προσχολική αγωγή που όμως σύντομα το πήραν πίσω και τώρα χιλιάδες παιδάκια μένουν έξω από τους παιδικούς σταθμούς...

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=42040 (εφημερίδα ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ)

Κλειστές πόρτες για πάνω από 1.000 παιδιά στους παιδικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης!

12/08/2011 - 07:39

Και φέτος εκατοντάδες παιδάκια συναντούν κλειστές πόρτες, λόγω της αυξημένης ζήτησης αλλά και των ελλείψεων που παρατηρούνται σε κτιριακές υποδομές και προσωπικό

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΖΔΡΙΓΙΑΝΝΗ

[...] Από τα μέχρι τώρα στοιχεία, εκτός δημοτικών παιδικών και βρεφικών σταθμών μένουν περίπου 1.070 παιδάκια. Οι δήμοι πάντως καταβάλλουν κάθε προσπάθεια ώστε να εξασφαλίσουν γι' αυτά μια θέση από την 1η Σεπτεμβρίου. Λαμβάνοντας υπ' όψιν τις σοβαρές κτιριακές ελλείψεις αλλά και τα προβλήματα που καταγράφονται στην πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου ή έργου, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι πολλά από αυτά τα παιδιά δε θα μπορέσουν τελικώς να απορροφηθούν.

[...] αυξημένη ζήτηση υπάρχει κυρίως από νέους γονείς που αδυνατούν να πληρώσουν εν μέσω οικονομικής κρίσης τα τροφεία στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, με αποτέλεσμα να αναζητούν μετά μανίας μια θέση στις δημοτικές υποδομές για τα παιδιά τους. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως ειδικά για παιδάκια άνεργων ή εργαζόμενων μητέρων εκτός Δημοσίου παρέχεται η δυνατότητα μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος για την «Εναρμόνιση της Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής» (χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ) της δωρεάν φιλοξενίας, με αποτέλεσμα ωστόσο να μειώνονται οι θέσεις στις λοιπές κατηγορίες.[...]

Μέσα σε όλο αυτό τον κυκεώνα συμπιέζονται οι εκπαιδευτικοί από χίλιες μεριές. Από τη μια βομβαρδίζονται πως οικονομικά δεν τους συμφέρει να μείνουν εν ενεργεία. Ψέμα μεγάλο. Γιατί η σύνταξη σε καμία περίπτωση δεν είναι μεγαλύτερη από το μισθό και γιατί κανείς δεν τους εγγυάται ότι δε θα υπάρξουν και νέες περικοπές στις συντάξεις. Μόνο που ως συνταξιούχοι δε θα έχουν πλέον καμία δυνατότητα να παλέψουν ενάντια στις όποιες αδικίες υποστούν.

Από την άλλη βροχή έρχονται οι ειδήσεις για την πιο δύσκολη σχολική χρονιά μετά το Β' παγκόσμιο πόλεμο. Για τα κενά σε προσωπικό, που θα αναγκάσουν όσους εργάζονται να καλύψουν οι ίδιοι τα κενά. Για βιβλία που δε θα υπάρχουν και θα τρέχουν οι δάσκαλοι να βγάζουν φωτοτυπίες. Για την αξιολόγηση που φτάνει και μαζί τις απειλές για απολύσεις των ... αργόμισθων!

Το δικό τους ρόλο διαδραματίζουν και οι νέες συνθήκες εργασίας στα "800" σχολεία νέου τύπου. Με τα εφτάωρα και τα αμέτρητα κενά. Οι συγχωνεύσεις και τα υπεράριθμα τμήματα. Η άδεια στους περιφερειάρχες να μετακινούν εκπαιδευτικούς ακόμη και εκτός νομού για κάλυψη των αναγκών της υπηρεσίας. Ο νέος ρόλος των διευθυντών που φάνηκε ξεκάθαρα και από τις ερωτήσεις που έγιναν κατά τις προφορικές συνεντεύξεις.

Είναι ένα παιχνίδι ψυχολογικό. Που δεν πρέπει να το καταπιούμε αμάσητο. Τώρα είναι που χρειάζεται ψυχραιμία και νηφαλιότητα. Αλλά και να θυμηθούμε όλοι μας πως δεν κάνουμε επάγγελμα μα λειτούργημα. Και να μείνουμε στις επάλξεις. Να μην αφήσουμε τη δημόσια παιδεία να καταρρεύσει. Δεν μπορεί από τη μια να διδάσκουμε Θερμοπύλες και από την άλλη να γινόμαστε την ώρα της κρίσης θρασύδειλοι τρέσες που το βάζουν στα πόδια.

Η παιδεία δεν είναι μόνο δική μας υπόθεση. Είναι υπόθεση και των μαθητών και των γονιών και της κοινωνίας ολόκληρης. Γι' αυτό και μόνο ένα ευρύ μέτωπο παιδείας μπορεί στις συγκεκριμένες συνθήκες να οδηγήσει σε λύσεις.

Μια απεργία των εκπαιδευτικών στην παρούσα φάση δεν προωθεί την επίλυση κανενός προβλήματος. Μόνο επιδείνωση μπορεί να προκαλέσει.

Και το ξέρουν στα υψηλά κλιμάκια και της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ. Γι' αυτό εν μέσω θέρους βιάζονται να πάρουν αποφάσεις πριν από μας για μας και να διαμορφώσουν κλίμα. Τι προσπαθούν να προλάβουν; Μα την ανεξέλεγκτη από τους συνδικαλιστάδες κοινωνική έκρηξη.

Τυχαίο επίσης δεν είναι που από τη μια αναγγέλλονται μόνο 600 διορισμοί εκπαιδευτικών - προσοχή: και σε πρωτοβάθμια και σε δευτεροβάθμια 600 συνολικά διορισμοί - και από την άλλη βγαίνουν προκηρύξεις για 1.200 ειδικούς φρουρούς! Δηλαδή διπλάσιοι ειδικοί φρουροί από τους εκπαιδευτικούς!

Γι' αυτό και είναι απαραίτητο να ξεκινήσουμε κανονικά τη σχολική χρονιά. Να ανοίξουν τα σχολεία. Να έρθουν οι μαθητές μας. Και να διαπιστώσουν οι γονείς τι άλλαξε μέσα στο φετινό καλοκαίρι στη μόρφωση των παιδιών τους.

Από κει και πέρα ένα υπεύθυνο συνδικαλιστικό κίνημα έχει χρέος να προχωρήσει σε πλατιές εκδηλώσεις ενημέρωσης και προς τους εργαζόμενους και προς τους πολίτες που είναι αποδέκτες των υπηρεσιών μας. Να γίνει γνωστό και κατανοητό προς όλους το τι συμβαίνει στην εκπαίδευση.

Και μετά, και μέσα από συσκέψεις και συνελεύσεις, να παρθούν ΑΠΟ ΚΑΤΩ αποφάσεις για τα επόμενα βήματα. Με κοινή δέσμευση όλων για συμμετοχή στις κινητοποιήσεις. Αλλά και με ξεκάθαρους στόχους που θα υπηρετούν το καλύτερο μέλλον και της παιδείας και των εκπαιδευτικών. Και φυσικά με σωστή στρατηγική.

Δεν έχουμε περιθώρια σήμερα για ένα νέο φιάσκο τύπου 2006. Και το ξέρουμε όλοι. Γι' αυτό και βιάζονται. Να κλειδώσουν τις αποφάσεις. Να μην προλάβουμε καν να μιλήσουμε...
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ!  Empty Απ: Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Παρ Αυγ 12, 2011 3:08 pm

Να θυμίσω ότι αυτά που λέει τώρα ο γενικός γραμματέας του υπουργείο Παιδείας, τα είπε πριν λίγες μέρες και η υφυπουργός:

https://xarinpaideias.forumgreek.com/t234-topic

Εκείνη μάλιστα πρόσθεσε και το "παλικαρίσια":

Η κ. Χριστοφιλοπούλου παραδέχθηκε ότι φέτος θα είναι μια δύσκολη σχολική χρονιά, καθώς οι διορισμοί τόσο των μόνιμων εκπαιδευτικών όσο και των αναπληρωτών θα είναι πολύ λιγότεροι σε σύγκριση με πέρυσι.

«Πέρυσι, έγιναν 2.500 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, ενώ υπήρξαν 11.000 συνταξιοδοτήσεις και τα βγάλαμε πέρα παλικαρίσια», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ , 9/8/2011, http://www.alfavita.gr/artro.php?id=41741

Ποια όμως ήταν τα πραγματικά παλικάρια; Ποιοι την περσινή χρονιά ανέβηκαν το Γολγοθά; Όλοι μαζί; Ή εκείνοι που βρίσκονται στο μετερίζι της εκπαίδευσης;

Όταν πέρυσι το σχολείο μου ξέμεινε από μουσικό, από την αρχή της σχολικής χρονιάς και μέχρι αρχές Δεκέμβρη (προς επίρρωσιν παραπέμπω στη σχετική απόφαση στη Διαύγεια http://et.diavgeia.gov.gr/f/minedu/ada/4%CE%99%CE%A6%CE%A69-%CE%999 ) ποιοι ακριβώς, ξαναρωτώ, τα έβγαλαν πέρα παλικαρίσια στη διοργάνωση των εορτών και της 28ης και του Πολυτεχνείου;

Κι όταν έλειπαν εκπαιδευτικοί με πολυήμερες αναρρωτικές και δεν ερχόταν αναπληρωτής, ποιος ήταν και πάλι το παλικάρι που έβαζε πλάτη για να μη διαταραχθεί η λειτουργία του σχολείου;

Ποιος επίσης παλικαρίσια σήκωσε το βάρος της αξιοποίησης των ΤΠΕ στη διδασκαλία των μαθημάτων σε σχολεία με υποτυπώδη και προβληματικά εργαστήρια πληροφορικής; Ποιοι κουβάλαγαν τα δικά τους λαπ τοπ για να μη στερηθούν οι μαθητές τα αγαθά των νέων τεχνολογιών;

Και μάλιστα με την τεράστια πίκρα της περικοπής δύο μισθών και τις εξαγγελίες για νέες μειώσεις;

Δε θα ξεχάσω τη συνάδελφο των Γαλλικών και την ψυχολογική της κατάρρευση όταν βγήκε η εγκύκλιος για τις αλλαγές στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας. "Εγώ ξέρω πως κάνω μάθημα αυτές τις μέρες!" αυτά ήταν τα λόγια της. Και ποια απάντηση να της δώσεις; Παρά μόνο ότι αυτά ακριβώς είναι τα αληθινά παλικάρια. Οι πολύπλευρα βαλλόμενοι εκπαιδευτικοί που όμως άντεξαν να σταθούν στην τάξη. Και να υπερνικήσουν της ψυχής τους την τρικυμία. Μπρος στην επαγγελματική αβεβαιότητα. Και το σκοτεινό αύριο.

Δεν ξεχνώ επίσης τη νεαρή συνάδελφο των Αγγλικών. Αναπληρώτρια μέσω ΕΣΠΑ. Απλήρωτη για μήνες. Και με μισθό άστα να πάνε. Που ερχόταν καθημερινά από τα Γιάννενα. 80 χλμ απόσταση. Πώς κατάφερνε αυτό το κορίτσι να πληρώνει τα έξοδα μετακίνησης;

Με τον ίδιο τρόπο που κατάφερνε και η μουσικός μας. Που ερχόταν καθημερινά με το καράβι από Κέρκυρα. Αναπληρώτρια μειωμένου ωραρίου. (ΑΜΩ) Και επίσης απλήρωτη για μήνες... Το καράβι φυσικά δεν τη μετέφερε τζάμπα. Ούτε της έγραφαν βερεσέ τα εισιτήρια.

Είναι εύκολο λοιπόν να λες σε πρώτο πληθυντικό τα βγάλαμε πέρα παλικαρίσια. Το κάνουν και οι καπετάνιοι στα καράβια. Όταν όλα πάνε καλά ο καπετάνιος λέει: Το πήγα το καράβι, το φόρτωσα το καράβι κλπ. Μα όταν συμβεί το ανάποδο, θυμάται το πρώτο πληθυντικό: Το "κάτσαμε" το καράβι!!!

Μέχρι τώρα η γραμματική γνώριζε τον πληθυντικό ευγενείας του β' προσώπου. Πρέπει πλέον θαρρώ να βρει όρο και για το νέο πληθυντικό του πρώτου. Από το "μαζί τα φάγαμε" μέχρι το καινούριο "τα βγάλαμε πέρα παλικαρίσια"...

ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ!  Empty Απ: Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Σαβ Αυγ 13, 2011 1:39 pm

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=42123 ΑΡΘΡΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ


Με το πρόσχημα της κρίσης

13/08/2011 - 08:12

«Μια που βρήκαμε παπά να θάψουμε πέντε - έξι» και, στην προκειμένη περίπτωση, ο «παπάς» είναι η οικονομική κρίση, την οποία επικαλούνται διάφοροι εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας για να δικαιολογήσουν τη βαθιά ταξική κυβερνητική πολιτική. Θύματα της πολιτικής τους, της κρίσης, των μνημονίων, είναι οι μαθητές, τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, οι εκπαιδευτικοί, οι καθαρίστριες των σχολικών μονάδων, οι οικογένειες όλων των παραπάνω.

«Θα είναι η πιο δύσκολη σχολική χρονιά - η φετινή - λόγω της οικονομικής κρίσης, μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο», είναι μια από τις τελευταίες δηλώσεις που ακούστηκαν - ανήκει στον γενικό γραμματέα του υπ. Παιδείας, Βασίλη Κουλαϊδή, και έγινε σε ραδιοφωνικό σταθμό. Για δύσκολη σχολική χρονιά μιλούν και οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και προειδοποιούν με κινητοποιήσεις στην έναρξη του σχολικού έτους.

Και πώς να μην είναι, αφού το έγκλημα της κυβέρνησης είναι προσχεδιασμένο εδώ και χρόνια και προβλέπει σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς (μόνο 600 προσλήψεις εκπαιδευτικών θα γίνουν φέτος, τη στιγμή μάλιστα που συνεχίζονται οι αθρόες συνταξιοδοτήσεις δασκάλων και καθηγητών), χωρίς βιβλία, χωρίς υποδομές, με νέο κύμα συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολικών μονάδων να επέρχεται και με αναπληρωτές, ωρομίσθιους, καθαρίστριες να δουλεύουν για ψίχουλα, σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας για άλλη μια χρονιά.

Βέβαια, η κυβέρνηση «θα κάνει ..."ηρωικές" προσπάθειες» και στον τομέα της Εκπαίδευσης. Θα ξεζουμίσει ηθικά και ψυχολογικά τους άνεργους εκπαιδευτικούς, μέσω των προγραμμάτων «κοινωφελούς εργασίας», οι οποίοι με πεντάμηνες συμβάσεις, μειωμένα δικαιώματα θα κληθούν να καλύψουν κενά. Θα στείλει, όπως ισχυρίζεται, τα βιβλία με ...μερικές μέρες καθυστέρηση. Θα βάλει πιο δυναμικά στο περιεχόμενο της Εκπαίδευσης τις ΜΚΟ και τους επιχειρηματίες. Θα πετάξει το μπαλάκι στις οικογένειες, που θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη ακόμη πιο βαθιά, για να καλύψουν ακόμη και τα αυτονόητα, όπως τη θέρμανση του σχολείου. Με λίγα λόγια, ο λαός καλείται να κάνει κι άλλες ηρωικές περικοπές από τη ζωή του, νέες θυσίες.

ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ!  Empty Απ: Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ!

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Σαβ Αυγ 13, 2011 1:51 pm

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΥΓΗ http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=633445

Υπουργείο Παιδείας: "Ξεκινά η δυσκολότερη σχολική χρονιά μετά τον Β. Παγκόσμιο"

Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/08/2011

Στον... Β' Παγκόσμιο Πόλεμο θα γυρίσει την Παιδεία η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, όπως παραδέχεται και επισήμως το υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, με δηλώσεις του στην εφημερίδα “Το Βήμα”, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Βασ. Κουλαϊδής, επεσήμανε ότι “η σχολική χρονιά που έρχεται πρόκειται να είναι η πιο δύσκολη χρονιά μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης”.

Σαν ένας απλός... παρατηρητής, ο κ. Κουλαϊδής εξήγησε στην εφημερίδα ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι οι ελλείψεις που θα παρουσιαστούν στις θέσεις των εκπαιδευτικών. “Φέτος οι νέοι διορισμοί θα είναι περίπου 600”, συνεχίζει ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας -παρά το γεγονός ότι μόλις πριν από τέσσερις μέρες το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προκήρυξε την πρόσληψη 1.200 ειδικών φρουρών στην Αστυνομία. Προφανώς, εκεί λεφτά υπάρχουν....

Κύμα συνταξιοδοτήσεων

Την ίδια στιγμή που το υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει μόλις 600 νέους διορισμούς, ουδείς εκ των υπηρεσιακών παραγόντων έχει εικόνα πόσες τελικά θα είναι οι αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι οι αποχωρήσαντες ήσαν 11.000, ενώ εφέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τους 12.000, καθώς οι εκπαιδευτικοί σπεύδουν να κατοχυρώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και να αποχωρήσουν από το Δημόσιο.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μεγάλα κενά και καθυστερήσεις θα παρατηρηθούν και στη διάθεση των σχολικών βιβλίων και, για τον λόγο αυτόν, θα παραδοθούν στους μαθητές τα βιβλία με ύλη που θα διδάσκεται στην αρχή της χρονιάς και τα υπόλοιπα κατά τη διάρκειά της. Πάντως, είναι σαφές ότι τα σχολεία μπορεί να αργήσουν να ανοίξουν, αφού οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στα τεράστια κενά, αλλά και στις άγριες περικοπές των αποδοχών τους.

Στις 3 Αυγούστου η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) αποφάσισε απεργιακές κινητοποιήσεις διαρκείας με την έναρξη των μαθημάτων, στις 12 Σεπτεμβρίου, ενώ συντονίζει τις κινήσεις της με την ομοσπονδία των καθηγητών (ΟΛΜΕ), ώστε να υπάρξει κοινό μέτωπο συλλογικών κινητοποιήσεων. Εξάλλου η ΔΟΕ έχει ήδη διαμηνύσει στον πρωθυπουργό, Γ. Παπανδρέου, με ανοιχτή επιστολή, πως «οι δάσκαλοι δεν αντέχουν άλλες περικοπές στους μισθούς και ότι κάτι τέτοιο θα αποτελούσε 'αιτία πολέμου'».
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης