Τα μαθηματικά της πρόσληψης εκπαιδευτικών μπάζουν νερά...

Πήγαινε κάτω

Τα μαθηματικά της πρόσληψης εκπαιδευτικών μπάζουν νερά...  Empty Τα μαθηματικά της πρόσληψης εκπαιδευτικών μπάζουν νερά...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Αυγ 28, 2011 9:39 am

Το άρθρο το διαβάσαμε στο alfavita. Και το υπέγραφε η άγνωστη σε μας συνάδελφος κ. Ρούλα Παπαδοπούλου. Αφορά το μαγικό αριθμό των 24.000 προσλήψεων εκπαιδευτικών για τη φετινή σχολική χρονιά. Και την απάντηση σε όσα ειπώθηκαν σχετικά:

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=43329

Η ανακοίνωση για την πρόσληψη 24000 εκπαιδευτικών:

Αλλη μια προσπάθεια παραπλάνησης της εκπαιδευτικής κοινότητας


της Ρούλας Παπαδοπούλου

26/08/2011 - 13:05

Την προηγούμενη ημέρα της ψήφισης του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση επέλεξε η κυβέρνηση για να αποφασίσει και να ανακοινώσει την έγκριση των πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2011-2012.

Καθόλου τυχαίο: ο εκπαιδευτικός κόσμος βρισκόταν σε αναβρασμό και γινόταν λόγος για ενιαίο πανεκπαιδευτικό μέτωπο από την πρωτοβάθμια ως την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και, φυσικά, αμέσως ξεκίνησαν και οι σχετικές διαρροές προς τον τύπο σε μια προφανή προσπάθεια παραπλάνησης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Έτσι, λίγες ώρες αργότερα είδαμε άρθρα με πηχυαίους τίτλους του τύπου «Προσλήψεις 24.000 εκπαιδευτικών». Για να φτάσουν, βέβαια, σε αυτόν τον αριθμό χρειάστηκε να προσθέσουν τις προσλήψεις μονίμων, αναπληρωτών και ωρομισθίων σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση και στους εποπτευόμενους φορείς, ακόμα και σε κατασκηνώσεις, προκειμένου να καταλήξουν στον αριθμό 23.137, τον οποίο στρογγυλοποιούσαν ακολούθως σε 24.000.

Είδαμε, επιπλέον, άρθρο που υποστήριζε ότι οι προσλήψεις 20.720 αναπληρωτών και ωρομισθίων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι αυξημένες κατά 32% σε σχέση με τους 15.700 που, όπως αναφέρεται, προσλήφθηκαν την περασμένη χρονιά σε αυτές τις κατηγορίες.

Για να κάνουμε συγκρίσεις, όμως, πρέπει να συγκρίνουμε όμοια δεδομένα. Η αλήθεια είναι ότι με την αντίστοιχη περσινή απόφαση (26/8/2010) εγκρίνονταν πιστώσεις για προσλήψεις 15.760 αναπληρωτών και 10.800 ωρομισθίων, δηλαδή 26.560 συνολικά.

Δεν γνωρίζω εάν σε αυτό τον αριθμό συμπεριλαμβάνονταν και οι περίπου 5.500 που, με βάση τα στοιχεία που παραθέτει ο Δ. Μπράτης, προσελήφθησαν πέρσι μέσω ΕΣΠΑ. Εάν κάνουμε το βολικό για την κυβέρνηση σενάριο εργασίας ότι συμπεριλαμβάνονταν, τότε και πάλι ο αριθμός των αναπληρωτών και ωρομισθίων για τους οποίους εγκρίθηκαν φέτος πιστώσεις είναι μειωμένος κατά 5.840 σε σχέση με πέρσι.

Προκύπτει, λοιπόν, το συμπέρασμα ότι οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων (με βάση τις εγκεκριμένες πιστώσεις) δε θα είναι στο 50% των περσινών, όπως δήλωναν οι αρμόδιοι, αλλά περισσότερες. Ας μην μας κοροϊδεύουν, όμως, ότι θα είναι περισσότερες ή ακόμα και ίσες με πέρσι. Για τους δύσπιστους, παραθέτω το σύνδεσμο με την αντίστοιχη περσινή απόφαση:

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=7951

Ρούλα Παπαδοπούλου, Εκπαιδευτικός

Ας δούμε και το άρθρο που επικαλείται η κ. Ρούλα Παπαδοπούλου για τις περσινές προσλήψεις:

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=7951

Η πίεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και ο μεγάλος αριθμός των κενών έφερε το πρώτο αποτέλεσμα: Εγκρίθηκαν την Πέμπτη 26/8 πιστώσεις για 15.760 αναπληρωτές και 10.800 ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς (Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 33/2006 -26/8/2010)


Ο μεγάλος αριθμός των κενών στα σχολεία, η πίεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και η ανάδειξη του προβλήματος σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού έφερε τα πρώτα αποτελέσματα. Ενώ το Υπουργείο Παιδείας πριν από το Πάσχα έκανε λόγο για 7- 8.000 αναπληρωτές και μέσα στο καλοκαίρι έκανε λόγο για 11.000, την Πέμπτη 26/8 εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο συνολικά 15.760 πιστώσεις για αναπληρωτές και 10.800 πιστώσεις για ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς. Έτσι φτάνουμε περίπου στα περσινά επίπεδα προσλήψεων αναπληρωτών και ωρομισθίων χωρίς όμως να υπολογίζουμε τον υπερδιπλασιασμό των παραιτήσεων φέτος. Επίσης δεν έχουν υπολογιστεί και οι ανάγκες εκπαιδευτικών που απορρέουν από τα 800 ολοήμερα σχολεία. Παράλληλα δεν πρέπει να ξεχνάει κανείς ότι φέτος διορίστηκαν οι μισοί μόνιμοι εκπαιδευτικοί από όσους προβλέπονταν να διοριστούν.

Δείτε παρακάτω την περίληψη της εγκριτικής.

Περίληψη εγκριτικής

Αθήνα, 26 Αυγούστου 2010

ΘΕΜΑ : Έγκριση πλήρωσης θέσεων μονίμων Εκπαιδευτικών και πρόσληψης Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2010- 2011 (Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων).

Α Π Ο Φ Α Σ Η
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ
της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 33/2006
(άρθρο 2, παρ. 1)

Α π ο φ α σ ί ζ ε ι
Εγκρίνει για το σχολικό έτος 2010-2011 την πλήρωση θέσεων μονίμων Εκπαιδευτικών και την πρόσληψη Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14, παρ. 2, περ. γ΄ του Ν. 2190/1994 «Σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την επιλογή προσωπικού και ρύθμιση θεμάτων διοίκησης», όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 παρ. 2 περ. β του Ν. 3812/2009 «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις», ως ακολούθως:

Α) ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1. την πρόσληψη επτά χιλιάδων οκτακοσίων δέκα επτά (7.817) Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών.

2. την πρόσληψη επτά χιλιάδων τετρακοσίων πενήντα (7.450) ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών και μέχρι τον αριθμό του ενός εκατομμυρίου εκατόν δέκα επτά χιλιάδων ( 1.117.000) ωρών.

Β) ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1. την πρόσληψη επτά χιλιάδων εννιακοσίων σαράντα τριών (7.943) Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών.

2. την πρόσληψη τριών χιλιάδων τριακοσίων πενήντα (3.350) Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών και μέχρι τον αριθμό των πεντακοσίων είκοσι επτά χιλιάδων εννιακοσίων τεσσάρων (527.904) ωρών.


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Τα μαθηματικά της πρόσληψης εκπαιδευτικών μπάζουν νερά...  Empty Απ: Τα μαθηματικά της πρόσληψης εκπαιδευτικών μπάζουν νερά...

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Αυγ 28, 2011 9:58 am

Είτε είναι λοιπόν 24.000 οι προσλήψεις είτε 23.137 και στρογγυλοποιήθηκαν και είτε φέτος είναι περισσότερες από πέρυσι είτε και λιγότερες (όπως προκύπτει από τα δεδομένα του άρθρου) η ουσία παραμένει πως η βάρκα της εκπαίδευσης μπάζει νερά. Ένας τεράστιος αριθμός εκπαιδευτικών εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας και το ιδιόμορφο καθεστώς εργασίας όσο το σχολείο είναι ανοικτό και ανεργίας όταν το σχολείο κλείνει.

Ένα καθεστώς παράλογο καθώς δεν είναι δυνατόν να πείσει κανέναν ότι ο αριθμός αυτών των εκπαιδευτικών ικανοποιούν το γράμμα του νόμου που περιγράφει κάτω από ποιες συνθήκες προσλαμβάνονται μη μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Κι εύστοχα πριν λίγες μέρες διαβάσαμε σε άλλο άρθρο τον προβληματισμό για το πόσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε αναρρωτική άδεια ή και σε όποια άλλη μορφή άδειας ώστε να χρειάζεται αυτόν τον τεράστιο αριθμό αναπληρωτών η χώρα.

Συνδυάζοντας τα περίεργα μαθηματικά των προσλήψεων αναπληρωτών και ωρομισθίων με τον άλλο τεράστιο αριθμό των μονίμων εκπαιδευτικών που το τελευταίο διάστημα βγήκαν στη σύνταξη, προκύπτει η πιθανότητα να αξιοποιούνται οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι για κάλυψη κενών που άφησε η αποχώρηση μονίμων υπαλλήλων.

Κι ας λένε λοιπόν ότι για κάθε 10 συνταξιοδοτήσεις θα γίνεται μία πρόσληψη μονίμου. Στην πράξη και όσον αφορά την εκπαίδευση το μέτρο καταστρατηγείται με προσλήψεις "εποχικών" υπαλλήλων. Κι αυτή είναι η ουσία. Η μετατροπή σταδιακά των μονίμων εκπαιδευτικών σε εκπαιδευτικούς εποχικούς...

Σε έχω λοιπόν ανάγκη; Σε προσλαμβάνω. Δε σε έχω ανάγκη; Σε απολύω.

Το πώς θα επιβιώσει ο υπάλληλος αυτός ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει και πάλι τις υπηρεσίες του όταν ανοίξουν και πάλι τα σχολεία, δεν ενδιαφέρει. Ακηδία σε όλο της το μέγεθος. Απέναντι στους εκπαιδευτικούς, στους υπαλλήλους και τελικά στον άνθρωπο.

Το μόνο σημαντικό μετά και από την είδηση της ημέρας για τη συγχώνευση των τραπεζών Alpha και Eurobank, είναι η επιβίωση των τραπεζών και όχι των ανθρώπων.

Μια απάνθρωπη εποχή. Που δε συνάδει με το βασικό σκοπό της ίδιας της παιδείας. Που είναι ο άνθρωπος. Ή μήπως όχι; Ποιος είναι σήμερα ο βασικός σκοπός που καλείται η παιδεία να υπηρετήσει;

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης