ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2011 - 2012 ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Πήγαινε κάτω

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2011 - 2012 ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Σεπ 05, 2011 12:13 am

http://www.minedu.gov.gr/dioikhtika-eggrafa/eggrafa-protobathmias-ekpaideysis/14-06-11-programmatismos-ekpaideytikoy-ergoy-sxolikoy-etoys-2011-2012.html

14-06-11 Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2011-2012


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5299
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2011 - 2012 ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Σεπ 05, 2011 2:22 am

Παραθέτω απόσπασμα από τον περσινό προγραμματισμό σχετικά με την κανατονομή των τμημάτων:


Κατανομή τμημάτων

Η κατανομή των τμημάτων για το επόμενο διδακτικό έτος, όπου είναι δυνατόν, να γίνεται το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, μετά από εισήγηση του Δ/ντή του σχολείου και απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν τον απαραίτητο χρόνο για την οργάνωση των μεθοδολογικών-παιδαγωγικών ενεργειών τους με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Για την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό λαμβάνονται υπόψη οι Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507/2006, τ.Β) και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507, τ. Β΄) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών - Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.


Επισημαίνεται ότι είναι παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τάξης ή τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία, καθώς επίσης οι εκπαιδευτικοί να μην αναλαμβάνουν τμήματα, στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους.

Η ανάληψη του ιδίου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, ειδικά αιτιολογημένη και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Σημειώνεται επίσης ότι δε θεωρείται παιδαγωγικά ορθή και ωφέλιμη η πολύχρονη παρουσία του ίδιου δασκάλου στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου.


Στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία οι θέσεις των Νηπιαγωγών είναι ενιαίες, χωρίς να γίνεται διάκριση σε θέσεις για πρωινό ή απογευματινό ωράριο, για κλασικό ή ολοήμερο πρόγραμμα και κατά συνέπεια όλες οι Νηπιαγωγοί έχουν τα ίδια δικαιώματα στην επιλογή προγράμματος και ωραρίου. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ομόφωνη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων για την κατανομή των τμημάτων, οριστική λύση δίνει ο/η Σχολικός Σύμβουλος προσχολικής αγωγής.

Συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων γίνεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις (μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών κ.λ.π.), ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του Διευθυντή του σχολείου και σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος σε συνεργασία με το Διευθυντή Εκπαίδευσης διαβιβάζει γραπτώς το αίτημα για έγκριση στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε και Δ.Ε.

Με μια ματιά που έριξα, το απόσπασμα είναι ίδιο και φέτος όπως και στους προγραμματισμούς των τελευταίων ετών. Δυστυχώς η μορφή αρχείου του φετινού προγραμματισμού δεν επιτρέπει την αντιγραφή... Αλλιώς δε θα χρειαζόταν να βάλω το παλιό.

Όπως προκύπτει από το απόσπασμα ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να μένει στην ίδια τάξη για περισσότερα από δύο χρόνια. Όμως δεν αναφέρεται και το ανάποδο, πως είναι υποχρεωμένος να κρατάει την ίδια τάξη για δύο συνεχόμενες χρονιές.



___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5299
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2011 - 2012 ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 11, 2011 9:48 am

http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia-sxoleivn/53-anakoinwseis-leitoyrgia-scholeiwn/904-genikos-programmatismos-ekpaidevtiku-ergu.html


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2011-2012

Αρ.Πρωτ.Φ.12/570/67123/Γ1/14-06-2011/ΥΠΔΒΜΘ
ΑΔΑ: 4Α3Κ9-Χ2

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ A΄
Τηλ : 210.34.43.605, 210.34.42.243, 210.34.42.239

ΘΕΜΑ: Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2010-2011

Ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2011-2012, περιλαμβάνει την αποτίμηση των διοικητικών-οργανωσιακών και διδακτικών-παιδαγωγικών ενεργειών, όλων των παραγόντων που μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάθε σχολικής μονάδας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου συνολικά. Στο πλαίσιο αυτό, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, 2011-2012, κάθε σχολική μονάδα επικεντρώνεται στον καθορισμό των παραγόντων για την ικανοποιητική επίτευξη των στόχων και σκοπών του εκπαιδευτικού της έργου.

Με την έννοια αυτή, εξασφαλίζεται μέσω της διαδικασίας της ανατροφοδότησης, η δυνατότητα της επιτυχίας της εφαρμογής του εκπαιδευτικού προγραμματισμού της νέας σχολικής χρονιάς με συνακόλουθη τη δυνατότητα της βελτίωσης και διασφάλισης της ποιότητας της εκπαιδευτικής ενέργειας κάθε σχολικής μονάδας.
Στο πλαίσιο του έγκαιρου προγραμματισμού της λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων, για το επόμενο σχολικό έτος 2011-2012, παρακαλούμε να συμπληρωθούν οι συνημμένοι πίνακες 1, 2, 3, 4, ως εξής:

•α. Ο πίνακας 1 συμπληρώνεται και υποβάλλεται από τους Διευθυντές των Σχολείων μέχρι τις 21 Ιουνίου στα αρμόδια Γραφεία ή Δ/νσεις Π.Ε.

•β. Ο πίνακας 2 συμπληρώνεται και υποβάλλεται από τους/τις Προϊσταμένους/ες των Νηπιαγωγείων μέχρι τις 21 Ιουνίου στα αρμόδια Γραφεία ή Δ/νσεις Π.Ε.

•γ. Οι συγκεντρωτικοί πίνακες (3) και (4) συμπληρώνονται και υποβάλλονται από τα Γραφεία Π.Ε - αφού ελεγχθεί η ορθότητα των στοιχείων - στις αρμόδιες Διευθύνσεις Π.Ε μέχρι τις 29 Ιουνίου.

•δ. Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Προϊσταμένους των Γραφείων ελέγχουν την κατανομή των τμημάτων, τη διάθεση του προσωπικού και αποστέλλουν τους συγκεντρωτικούς πίνακες σε τρία (3) αντίτυπα στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Π.Ε και Δ.Ε μέχρι 12 Ιουλίου για έγκριση.

•ε. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π.Ε και Δ.Ε, αφού ελέγξουν την ορθότητα των στοιχείων, εγκρίνουν τους πίνακες

Στη συνέχεια:

1.Ένα εγκεκριμένο αντίγραφο αποστέλλουν στην οικεία Διεύθυνση για πιστή εφαρμογή.

2.Ένα αντίγραφο κρατούν στο αρχείο τους για δική τους ενημέρωση.

3.Ένα αντίγραφο αποστέλλουν στη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπ.ΠΔΒΜΘ.

Ωρολόγια προγράμματα

Τα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών σχολείων συντάσσονται με βάση:

α. τη Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ 1139/2006, τ.Β΄), Υπουργική Απόφαση, με θέμα: «Αναμόρφωση Ωρολογίων Προγραμμάτων στο Δημοτικό Σχολείο». Ισχύει για τα 6/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία συμπεριλαμβανομένου και του ολοήμερου προγράμματος.

β. τη Φ.12.1/545/85812/Γ1/31-8-2005 (ΦΕΚ 1280/2005, τ.Β΄) Υπουργική Απόφαση. Ισχύει για τα 1/θέσια, 2/θέσια, 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία.

γ. τη Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006,(ΦΕΚ 1139/2006, τ. Β΄) Υπουργική Απόφαση. Ισχύει για τα 3/θέσια Δημοτικά Σχολεία.

δ. τη Φ.20/482/95210/Γ1/9-9-2003 (ΦΕΚ 1325/2003, τ.Β΄) Υπουργική Απόφαση. Ισχύει για το ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων που θα λειτουργήσουν σύμφωνα με τη Φ.12.1/530/62626/Γ1/2-6-2011 Υπουργική Απόφαση με θέμα "Τροποποίηση - συμπλήρωση των με αριθμ. Φ.20/482/Γ1/9-9-2003, (ΦΕΚ 14325, τ.Β) και Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006 (ΦΕΚ 1139 τ.Β)".

ε. τη Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ωρολόγια Προγράμματα Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό Πρόγραμμα», όπως τροποποιήθηκε και
συμπληρώθηκε με την παράγραφο Β1 της με αριθμ. Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-2011 Υπουργικής Απόφασης
με θέμα: «Τροποποίηση - συμπλήρωση της με αριθμ. Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ 1139,τ.Β) και
της με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010, (ΦΕΚ 804,τ.Β) Ωρολόγια Προγράμματα Δημοτικών Σχολείων
με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα- ΕΑΕΠ». Ισχύουν μόνο για τα 961 ολοήμερα δημοτικά
σχολεία με ΕΑΕΠ.

Τα προγράμματα των Νηπιαγωγείων συντάσσονται με βάση:

τη με αριθμ. Φ.32/190/81670/Γ1/20-7-2007 (ΦΕΚ 1420/2007 τ. Β΄) Υπουργική Απόφαση, με θέμα: «Ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου και ολοήμερου Νηπιαγωγείου».

Όλο το νομοθετικό πλαίσιο (Νόμοι, Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, Εγκύκλιοι) που διέπει τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, καθώς και τη λειτουργία των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και Ολοήμερων Νηπιαγωγείων βρίσκεται σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Σπουδών του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. http://www.minedu.gov.gr

Σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Νηπιαγωγεία


Η φοίτηση των νηπίων τα οποία μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του 2010 συμπληρώνουν ηλικία πέντε ετών, έχει γίνει πλέον υποχρεωτική, σύμφωνα με το άρθρο 73 του Νόμου 3518/2006 (ΦΕΚ 272Α /2006) και με την Φ.6/278/56068/Γ1/17-5-2011 Υ.Α, με την οποία καθορίζεται ο τρόπος της Βεβαίωσης Παρακολούθησης Νηπίου, η οποία είναι ένα από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στηνν Α' τάξη του δημοτικού σχολείου.

Στην με αριθμ. Φ.7/229/53868/Γ1/10-5-2011 Εγκύκλιο καθορίζονται τα δικαιολογητικά εγγραφής για την Α' τάξη του δημοτικού σχολείου.

Σε όσα Νηπιαγωγεία, μετά την εγγραφή όλων των νηπίων πρώτης ηλικίας υπάρχουν κενές θέσεις, γίνονται δεκτά τα νήπια δεύτερης ηλικίας, (προνήπια) για την εγγραφή των οποίων εφαρμόζονται οι διατάξεις του Π.Δ 200/1998 (ΦΕΚ 161Α ).

Η πρωινή Ζώνη (7:00-8:00) λειτουργεί στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία με την προϋπόθεση της συμμετοχής 5 τουλάχιστον νηπίων πρώτης ηλικίας (Φ.32/190/81670/Γ1/20-7-2007 (ΦΕΚ 1420/ 8.8.2007 τ.Β΄), Υπουργική Απόφαση. Στα συστεγαζόμενα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, εφόσον ο αριθμός είναι μικρός, συγκροτούνται κοινά τμήματα.

Δημοτικά Σχολεία

Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας, αποτιμώντας τη λειτουργίας της, το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου συνεδριάζει και λαμβάνει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα σε επίπεδο διοικητικών, διδακτικών και παιδαγωγικών ενεργειών για τον έγκαιρο προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Για το σχολικό έτος 2011-12, θα εκτυπωθεί το εξής νέο βιβλίο:

Γραμματική Ε ΄& Στ΄ δημοτικού, το βιβλίο μαθητή, των Φιλιππάκη-Warburton Ειρήνης, Αθανασίου-Λουκά
Μαργαρίτας, Γεωργιαφέντη Μιχάλη και Κονζόγλου Γιώργου.

Ολοήμερο Σχολείο

Δημοτικό- Νηπιαγωγείο


Τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), προκειμένου να ανταποκριθούν στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες, για τη σχολική χρονιά 2011-2012 αναμορφώνουν το ωράριο λειτουργίας τους, εμπλουτίζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα τους και προσαρμόζουν την παραμονή των μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα με βάση τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας και κατ' επέκταση της ελληνικής κοινωνίας.

Η οργάνωση και ο προγραμματισμός λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου θα ξεκινήσει με τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Οι διευθυντές και το διδακτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων καλούνται να επεξεργαστούν τις αιτήσεις των γονέων και των κηδεμόνων των μαθητών που θα φοιτήσουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, τη σχολική χρονιά 2011-2012.

Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων, εγγράφονται οι μαθητές των οποίων οι γονείς έχουν καταθέσει αντίστοιχη δήλωση και έχουν προσκομίσει βεβαίωση εργασίας ή βεβαίωση ανεργίας.

Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), εγγράφονται οι μαθητές των οποίων οι γονείς έχουν καταθέσει αντίστοιχη δήλωση, ανεξάρτητα αν είναι εργαζόμενοι ή όχι.

Η συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου Προγράμματος όλων των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων θα γίνει σύμφωνα με την επιθυμητή ώρα αποχώρησης του μαθητή από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, όπως αυτή προκύπτει από τη σχετική αίτηση - δήλωση του γονέα / κηδεμόνα. Η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης θα ισχύει καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για να μη διαταράσσεται η σύνθεση και το πρόγραμμα των ολοήμερων τμημάτων και κατ' επέκταση η ομαλή λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος.

Κατά το σχολικό έτος 2011-2012 δε θα λειτουργήσει η Προαιρετική Απογευματινή Ζώνη, 16.15-17.00. To Ολοήμερο Πρόγραμμα θα ολοκληρώνεται, όπως προβλέπεται, στις 16.15. Ο Υπεύθυνος του Ολοήμερου έχει την εποπτεία της λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων και της διαδικασίας αποχώρησης των μαθητών.

Με την καθοδήγηση των Στελεχών Εκπαίδευσης και τηρώντας τα αναφερόμενα στους Νόμους, τις Υπουργικές Αποφάσεις και τις σχετικές Εγκυκλίους του Υπ. Π.Δ.Β.Μ.Θ., οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων καλούνται να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των Ολοήμερων Σχολείων.

Ολοήμερα Νηπιαγωγεία.

Οι Προϊστάμενοι/ες των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων θα πρέπει, για τον Προγραμματισμό του Εκπαιδευτικού Έργου του Ολοήμερου Προγράμματος να λάβουν υπόψη και τα παρακάτω: Στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία εγγράφονται οι μαθητές των οποίων οι γονείς έχουν καταθέσει αντίστοιχη δήλωση, ανεξάρτητα αν είναι εργαζόμενοι ή όχι.

Οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων δέχονται όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις για εγγραφή μαθητών στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία. Στις περιπτώσεις μεγάλου αριθμού αιτήσεων, η/ο προϊσταμένη/ος του Νηπιαγωγείου κατόπιν συνεργασίας με τον Δ/ντή Εκπαίδευσης θα επιλαμβάνεται των περιπτώσεων υπεράριθμων, ώστε να διευκολύνεται η φοίτηση τους σε όμορα Νηπιαγωγεία.

Σε περίπτωση που ο αριθμός των νηπίων σε Ολοήμερο Τμήμα Νηπιαγωγείου είναι μικρότερος του προβλεπόμενου και στο κλασικό τμήμα πολύ μεγάλος, δίνεται η δυνατότητα στις Νηπιαγωγούς, μετά από σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής, να κατανέμουν τους μαθητές στα δύο τμήματα μέχρι τη λήξη του κλασικού προγράμματος και να συνεχίζουν στο ολοήμερο πρόγραμμα όσοι μαθητές έχουν δηλώσει συμμετοχή σ' αυτό.

Όταν σε μια περιοχή δεν υπάρχει κλασικό τμήμα Νηπιαγωγείου (λειτουργούν μόνο Ολοήμερα Νηπιαγωγεία) και υπάρχουν αιτήματα γονέων για φοίτηση νηπίων πρώτης ηλικίας σε κλασικό τμήμα, μπορεί να επιτραπεί μόνο για τα νήπια αυτά, με σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή Π.Ε., του Προϊσταμένου Γραφείου Π.Ε. και του Σχολικού Συμβούλου προσχολικής αγωγής, η φοίτηση τους σε Ολοήμερο Τμήμα και η αποχώρηση τους στις 12:30. Προϋπόθεση για τα παραπάνω είναι να υπάρχει υπεύθυνη δήλωση του γονέα στην οποία θα αναφέρεται πως θα παραλαμβάνει το μαθητή στις 12:30 καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, να μην διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων καθώς και να μην γίνει υπέρβαση του μέγιστου αριθμού νηπίων ανά εκπαιδευτικό.

Υπενθυμίζουμε επίσης, ότι:

Η επιλογή των εκπαιδευτικών (Π.Ε. 70) που θα διδάξουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Σχολείων γίνεται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, αφού ληφθούν υπόψη τα όσα αναφέρονται στην παρούσα εγκύκλιο σχετικά με την ανάληψη τμήματος επί διετίας ή πέραν αυτής.

Οι Δ/ντές και οι Προϊστάμενοι των Ολοήμερων Σχολείων (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων) υποβάλλουν στον Προϊστάμενο του γραφείου, μαζί με όλα τα προβλεπόμενα στοιχεία, και ονομαστική κατάσταση των μαθητών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, καθώς και των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε αυτά, κάθε τρίμηνο.

Οι Διευθυντές των Διευθύνσεων, οι Προϊστάμενοι Γραφείων Π.Ε. εποπτεύουν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και ενημερώνονται εγγράφως από τους Δ/ντες για κάθε μεταβολή σε μαθητικό δυναμικό. Για να επιτευχθεί ορθολογική διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και άριστη παιδαγωγική αξιοποίηση του Ολοήμερου Προγράμματος, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Προϊστάμενοι Γραφείων Π.Ε. και οι Σχολικοί Σύμβουλοι, θα πρέπει να επισκέπτονται συχνά τα Ολοήμερα Σχολεία της περιοχής ευθύνης τους και να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για την καλύτερη λειτουργία των Ολοήμερων Τμημάτων.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ελέγχουν την εφαρμογή του Ωρολογίου προγράμματος των Ολοήμερων Σχολείων της περιοχής ευθύνης τους και ενημερώνουν εγγράφως τον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης για κάθε μεταβολή.

Κατανομή τμημάτων

Η κατανομή των τμημάτων για το επόμενο διδακτικό έτος, γίνεται κατά κύριο λόγο, όπου είναι δυνατόν και εφόσον δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού, το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, μετά από εισήγηση του Δ/ντή του σχολείου και απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν τον απαραίτητο χρόνο για την οργάνωση των μεθοδολογικών-παιδαγωγικών ενεργειών τους με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Για την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό λαμβάνονται υπόψη οι Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507/2006, τ.Β) και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507, τ.Β) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών - Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Επισημαίνεται ότι είναι παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τάξης ή τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία, καθώς επίσης οι εκπαιδευτικοί να μην αναλαμβάνουν τμήματα, στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους. Η ανάληψη του ιδίου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται uovoσε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόνου διδασκόντων, ειδικά αιτιολονημένη και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Σημειώνεται επίσης ότι δε θεωρείται παιδαγωγικά ορθή και ωφέλιμη η πολύχρονη παρουσία του ίδιου δασκάλου στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου.

Στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία οι θέσεις των Νηπιαγωγών είναι ενιαίες, χωρίς να γίνεται διάκριση σε θέσεις για πρωινό ή απογευματινό ωράριο, για κλασικό ή ολοήμερο πρόγραμμα και κατά συνέπεια όλες οι Νηπιαγωγοί έχουν τα ίδια δικαιώματα στην επιλογή προγράμματος και ωραρίου. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ομόφωνη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων για την κατανομή των τμημάτων, οριστική λύση δίνει ο/η Σχολικός Σύμβουλος προσχολικής αγωγής.

Συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων γίνεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις (μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών κ.λ.π.), ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του Διευθυντή του σχολείου και σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος σε συνεργασία με το Διευθυντή Εκπαίδευσης διαβιβάζει γραπτώς το αίτημα για έγκριση στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε και Δ.Ε.

Ωράριο εκπαιδευτικών

Όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων των διευθυντών και υποδιευθυντών, εφαρμόζουν και τηρούν το προβλεπόμενο, από το άρθρο 9 του Νόμου 2517/97 (ΦΕΚ 160Α ), διδακτικό τους ωράριο.

Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566 / 85, άρθρο 13, παρ.8, σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των 6 ωρών.

Οι Διευθυντές δεν μπορούν να αναλάβουν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας. Μπορούν να αναλάβουν την πρωινή Ζώνη του ολοήμερου προγράμματος, μόνον εφόσον δεν υπάρχει επιθυμία από άλλο εκπαιδευτικό και δε δημιουργείται πρόβλημα στη διεύθυνση του Σχολείου.

Στις περιπτώσεις που πλεονάζουν διδακτικές ώρες δασκάλων, αυτές διατίθενται κατά κύριο λόγο για την κάλυψη αναγκών του ολοήμερου προγράμματος και στη συνέχεια για την κάλυψη αναγκών συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου ή την εφαρμογή προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας. Επισημαίνεται ότι οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων φροντίζουν ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου δώρου (08:00-14:00 / 10:15-16:15).

Συμπλήρωση ωραρίου σε προγράμματα ολοήμερου σχολείου και ενισχυτικής διδασκαλίας γίνεται και από τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

Η εφημερία-επιτήρηση των μαθητών πραγματοποιείται σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 2 του Π.Δ. 201/98, τις με αριθμ. Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006 (ΦΕΚ 1139, τ.Β) και Φ.12/620/61531/Γ1/3-5-2010 Υ.Α, τη με αριθμ. πρωτ. Φ.350/12/59201/Δ1/7-5-2008 εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.

Διδασκαλία μαθημάτων

Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος της δεύτερης ξένης γλώσσας στο δημοτικό σχολείο, σας ενημερώνουμε ότι ισχύουν οι με αριθμ. Φ.12/518/61584/Γ1/27-5-2011 και Φ.12/555/66447/Γ1/10-6-2011 Υπουργικές Αποφάσεις με θέματα: «διδασκαλία ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία» και «τροποποίηση - συμπλήρωση της με αριϋμ. Φ.12/518/61284/Γ1/27-5-2011 Υπουργικής Απόφασης», αντίστοιχα.

1. Στη με αριθμ. Φ.12/ 555/66447/Γ1/10-6-2011 Υπουργική Απόφαση διευκρινίζεται ότι στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία, καθώς και στα σχολεία με ΕΑΕΠ, οι μαθητές, οι οποίοι θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2011-2012 στην Στ' τάξη του δημοτικού σχολείου, θα διδαχθούν και στην τάξη αυτή, τη δεύτερη ξένη γλώσσα που είχαν διδαχθεί στην Ε' τάξη.

2. Στα σχολεία αυτά ορίζεται ελάχιστος αριθμός δεκαπέντε (15) μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.

3. Σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, κλπ.), μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα με ελάχιστο αριθμό δώδεκα (12) μαθητών, με απόφαση του Περ. Διευθυντή.

4. Επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω ισχύουν μόνο για τους μαθητές που θα φοιτήσουν το σχολικό έτος 2011 - 2012 στην Στ' τάξη του δημοτικού σχολείου.

5. Για την επιλογή της Β' ξένης γλώσσας που θα διδάσκεται στο σχολείο, την τελική απόφαση έχει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του τις εισηγήσεις των Διευθυντών Διευθύνσεων Π.Ε.

Κατά τα λοιπά, ισχύει η με αριθμ.Φ.12/518/61584/Γ1/27-5-2011 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «διδασκαλία ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία».

Η Φυσική Αγωγή και η Μουσική, αν δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας, διδάσκονται από δασκάλους.

Οι ώρες ενός γνωστικού αντικειμένου διδάσκονται από τον ίδιο εκπαιδευτικό και δεν διχοτομούνται. Εξαίρεση αποτελεί η Αισθητική Αγωγή (Μουσική και τα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής).

Στις Α'; και Β' τάξεις, τα μαθήματα διδάσκονται κυρίως από έναν εκπαιδευτικό εκτός από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στην περίπτωση που διδάσκεται από εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας και της Μουσικής όταν υπάρχει δυνατότητα διάθεσης ωρών.

Η παράμετρος αυτή λαμβάνεται υπόψη στην κατανομή των Α' και Β' τάξεων, ώστε οι εκπαιδευτικοί που τις αναλαμβάνουν να εξαντλούν το ωράριο τους σε αυτές και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχουν αντικειμενικές δυσχέρειες στη διαμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων, λόγω της σύνθεσης προσωπικού (έτη υπηρεσίας κ.λ.π.), είναι δυνατή η ανάθεση διδασκαλίας σε άλλον εκπαιδευτικό του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής, το οποίο στην περίπτωση αυτή χωρίζεται σε Μουσική Αγωγή και στα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής.

Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων καλύπτουν το μάθημα της ειδικότητας τους. Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας Μουσικής καλύπτουν πρωτίστως το μάθημα Μουσικής στις τάξεις Γ', Δ', Ε' και Στ'. Μόνο για τα 961 σχολεία του ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος στις τάξεις Α' και Β' που τα μαθήματα της Μουσικής, της θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών, των Αγγλικών και των Τ. Π. Ε. είναι υποχρεωτικά, διδάσκονται από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (με τις προϋποθέσεις που θέτει η με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010 Υπουργική Απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παράγραφο Β1 της με αριθμ. Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-2011 Υπουρνικής Απόφασης με θέμα: «Τροποποίηση - συμπλήρωση της με αριθμ. Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006,(ΦΕΚ1139,τ.Β) και της με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010, (ΦΕΚ804,τ.Β) Ωρολόνια Προνράμματα Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα- ΕΑΕΠ».

Σύμφωνα με τη με αριθμ. Φ.12/879/88413/Γ1/20-7-2010/20-7-2010, (ΦΕΚ 1139/2010, τ.Β) Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Διδασκαλία- πρόγραμμα σπουδών των νέων διδακτικών αντικειμένων που ϋα εισαχϋούν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που ϋα λειτουργήσουν με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ)- επανεξέταση & επικαιροποίηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και οδηγιών για τα διδακτικά αντικείμενα του ολοήμερου προγράμματος», δίνονται οδηγίες για τα νέα διδακτικά αντικείμενα που εισήχθησαν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που θα λειτουργήσουν με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) καθώς και επανεξέταση και επικαιροποίηση των Αναλυτικών προγραμμάτων και οδηγιών για τα διδακτικά αντικείμενα του ολοήμερου προγράμματος.

Είναι παιδαγωγικά ορθό τα μαθήματα Φυσικής, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος και Αγγλικών να διδάσκονται προαιρετικά σε συνεχόμενο δίωρο, με τις παρακάτω προϋποθέσεις: Την ίδια μέρα της εβδομάδας μπορούν να διδάσκονται μαθήματα σε δύο το πολύ συνεχόμενα δίωρα με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο (λ.χ. ένα δίωρο Γλώσσα και ένα δίωρο Φυσικά)

Σε περίπτωση που επιλεγεί ένα συνεχόμενο δίωρο στα Μαθηματικά θα πρέπει αυτό να εντάσσεται στις πρώτες ώρες του Ω.Π.

Σε ένα συνεχόμενο δίωρο θα πρέπει να διδάσκεται μόνο μία διδακτική ενότητα του μαθήματος. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η επιλογή συνεχόμενων δίωρων στα προαναφερθέντα μαθήματα να λειτουργεί σε βάρος της διδακτέας ύλης.

Το συνεχόμενο δίωρο των Αγγλικών μπορεί να γίνεται μόνο στις τάξεις Ε' και ΣΤ', με την προϋπόθεση ότι το μάθημα θα διδάσκεται με βιωματικές και διαθεματικές δραστηριότητες και με έμφαση στη μέθοδο Project.

Σε ότι αφορά τη δεύτερη ξένη γλώσσα, το συνεχόμενο δίωρο δεν είναι παιδαγωγικά ορθό, διότι αφενός οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο να εμπεδώσουν τη διδασκόμενη ύλη, αφετέρου αυτό αποβαίνει κουραστικό για αυτούς. Εξάλλου στην περίπτωση που το δίωρο της δεύτερης ξένης γλώσσας δεν πραγματοποιηθεί για διάφορους λόγους, παρεμποδίζεται η ομαλή συνέχεια της εκμάθησης της γλώσσας αυτής. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που η σχολική μονάδα είναι απομονωμένη ή βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή και η μετάβαση των καθηγητών από σχολείο σε σχολείο δεν είναι πάντα εφικτή, προκειμένου να μη διαταράσσεται η ομαλή συνέχεια της διδασκαλίας του, το δίωρο θα μπορούσε να είναι συνεχόμενο.

Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων

Οι Διευθυντές Π.Ε. σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους Γραφείων Π.Ε., λαμβάνοντας υπόψη τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολικών μονάδων, μπορούν να διαθέτουν τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για τη συμπλήρωση ωραρίου τους είτε στο Πρωινό Πρόγραμμα όμορου σχολείου, είτε στο Ολοήμερο Πρόγραμμα πρωτίστως του σχολείου που υπηρετούν και κατόπιν όμορων σχολείων, με σκοπό να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους.

Σε περίπτωση διάθεσης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε περισσότερα του ενός σχολεία, λαμβάνεται μέριμνα ώστε αυτοί να μην διδάσκουν την ίδια μέρα σε σχολεία με διαφορετικό ωράριο (να μην διδάσκουν πρωί και απόγευμα). Σε κάθε περίπτωση λαμβάνεται μέριμνα ώστε οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου 6ώρου -Νόμος 1566/85, άρθρο 13, παρ. 8- ( Εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 8.00 καλύπτει το διδακτικό του ωράριο έως τις 14.00 -εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει υπηρεσία στις 10.15 καλύπτει το διδακτικό του ωράριο έως τις 16.15 κ.λ.π.).

Παρουσία άλλων προσώπων στα σχολεία, αποχώρηση μαθητών

Κατά την ώρα του μαθήματος, δεν επιτρέπεται η παρουσία στην τάξη τρίτων προσώπων. Την ευθύνη για την τήρηση της νομιμότητας φέρει ο Διευθυντής του σχολείου και ο δάσκαλος της τάξης.

Της παραπάνω απαγόρευσης εξαιρούνται οι περιπτώσεις της παράλληλης στήριξης και των αναφερομένων στο άρθρο 13, παρ. 4 του Π.Δ. 201/98 Π.Δ. Σε κάθε περίπτωση η παρουσία τρίτων προσώπων στο σχολείο πραγματοποιείται με φειδώ, με σωστή προπαρασκευή, συνδέεται με την εφαρμογή παιδαγωγικών-πολιτιστικών προγραμμάτων και προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του Δ/ντή του σχολείου και του οικείου Σχολικού Συμβούλου.

Η αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης. Αποχώρηση μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια του (ενημέρωση, σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων-συνοδεία μαθητών).

Καινοτόμα προγράμματα

Η κάθε σχολική μονάδα ϋα πρέπει να έχει την ετοιμότητα να υιοϋετεί και να εφαρμόζει με επιτυχία εκπαιδευτικές καινοτομίες και προγράμματα που ϋα καλύπτουν τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Οι εκπαιδευτικοί των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών σχολείων έχουν τη δυνατότητα, με τη συνεργασία των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, τη στήριξη της Διεύθυνσης Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων και των υπευθύνων των καινοτόμων προγραμμάτων, στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης, να εκπονούν:

Α. Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Β. Προγράμματα Αγωγής Υγείας.

Γ. Προγράμματα Πολιτιστικών και Καλλιτεχνικών θεμάτων.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν την ευθύνη εφαρμογής, παρακολούθησης και στήριξης της Ευέλικτης Ζώνης. Κάθε δραστηριότητα που εφαρμόζεται στο χρόνο της Ευέλικτης Ζώνης εποπτεύεται από τους Σχολικούς Συμβούλους. Σε ότι αφορά τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών και Καλλιτεχνικών θεμάτων, Κυκλοφοριακής Αγωγής, κλπ που εντάσσονται στο πλαίσιο εφαρμογής της Ευέλικτης Ζώνης, την επιστημονική εποπτεία έχει ο οικείος Σχολικός Σύμβουλος. Οι αντίστοιχοι υπεύθυνοι σε συνεργασία μαζί του διαμορφώνουν το μεθοδολογικό και γνωστικό πλαίσιο ανάπτυξης αυτών των προγραμμάτων. (Φ.12.1/545/85812/Γ1/31-8-2005, ΦΕΚ 1280/2005, τ.Β', Υπουργική Απόφαση).

Αντίγραφα των παραπάνω προγραμμάτων που υλοποιούνται στα σχολεία κοινοποιούνται στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί, με την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόζουν προγράμματα Ενδοσχολικής ή Διασχολικής Επιμόρφωσης, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ενισχυτικής Διδασκαλίας, καθώς και άλλα προγράμματα και καινοτομίες, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Ο., το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων που συνεργάζονται με το Υπ. Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Ο.

Αντισταθμιστικοί - Υποστηρικτικοί θεσμοί

Τα στελέχη της εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη την πολυπολιτισμική διάσταση του σχολείου, καθώς και τις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές απαιτήσεις προβαίνουν έγκαιρα στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εφαρμόσουν, όπου κρίνεται αναγκαίο, τα προβλεπόμενα αντισταθμιστικά-υποστηρικτικά προγράμματα για αλλοδαπούς, παλιννοστούντες μαθητές και τσιγγανόπαιδες (ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής, φροντιστηριακά τμήματα).

Επιμορφωτικές δράσεις

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι οργανώνουν και υλοποιούν επιμορφωτικές συναντήσεις (παιδαγωγικές συσκέψεις, ημερίδες και σεμινάρια) των εκπαιδευτικών των σχολείων της Περιφέρειας τους, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 14 του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161 τ.Α) στο άρθρο 12 του Π.Δ 200/1998 (ΦΕΚ 161 τ.Α), καθώς και στη με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340/2002, τ.Β), Υπουργική Απόφαση. Την αποκλειστική ευθύνη για την έγκριση των επιμορφωτικών συναντήσεων που οργανώνουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, έχουν ο Περιφερειακός Διευθυντής Π.Ε. και Δ.Ε. και ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής καθοδήγησης Π.Ε.

Αντιμετώπιση Θεμάτων σχολικής μονάδας

Τα επιμέρους θέματα που προκύπτουν σε κάθε σχολική μονάδα και ο τρόπος αντιμετώπισης τους σε περίπτωση που δεν προβλέπονται από την παρούσα ή άλλες σχετικές διατάξεις θα αντιμετωπίζονται και θα επιλύονται ανάλογα με το θέμα, με τη συνεργασία του οικείου Σχολικού Συμβούλου ή του Δ/ντή Π.Ε, ή του Προϊσταμένου Γραφείου Π.Ε λόγω του ότι οι Υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουν τις επιμέρους ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας.

Για κάθε θέμα που παρουσιάζεται στα σχολεία και δεν επιλύεται σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, θα ενημερώνεται άμεσα ο Περιφερειακός Δ/ντής Π.Ε & Δ.Ε από τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Δ/ντές Εκπ/σης, ο οποίος και θα δίνει σχετικές οδηγίες για την αντιμετώπιση τους.

Με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων να λάβουν γνώση της Εγκυκλίου, ενυπόγραφα, όλοι οι εκπαιδευτικοί.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5299
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2011 - 2012 ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 11, 2011 10:06 am

http://kmaked.pde.sch.gr/Epistimoniki_Kathodigisi/Prwtobathmia/Dimotiko/20060201139.pdf

Δείτε εδώ τα προβλεπόμενα για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και την κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο και τάξη.

Για τα εξαθέσια και άνω ισχύουν οι εξής παρατηρήσεις:

(*1) Οι ώρες της Αισθητικής Αγωγής στις τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ κατανέμονται ως εξής: μία (1) ώρα Μουσικής και οι άλλες διατίθενται για τα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής.

Οι ώρες της Αισθητικής Αγωγής στις τάξεις Ε΄ και Στ΄ κατανέμονται ως εξής: μία (1) ώρα Μουσικής και η άλλη ώρα διατίθεται στα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής.


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5299
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2011 - 2012 ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Τρι Σεπ 13, 2011 10:17 am


ΟΙ ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


Ποια μαθήματα και πόσες ώρες διδάσκονται ανά τάξη σε ένα σχολείο 6θέσιο και άνω:




___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
avatar
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5299
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης