7 Φεβρουαρίου - Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου | 2012

Πήγαινε κάτω

7 Φεβρουαρίου - Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου | 2012 Empty 7 Φεβρουαρίου - Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου | 2012

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Ιαν 15, 2012 1:07 pm

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου | 2012

«Ανακαλύψτε τον ψηφιακό κόσμο μαζί… με ασφάλεια!»

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2012 θα εορταστεί την Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου 2012. Το σύνθημα του φετινού εορτασμού «Ανακαλύψτε τον ψηφιακό κόσμο μαζί… με ασφάλεια!» αφορά στη σύγκλιση των γενεών, δηλώνοντας την επιτακτική ανάγκη όλων μας να έρθουμε σε επαφή με το Διαδίκτυο για να μπορέσουμε αποτελεσματικά να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τις κακοτοπιές, δίνοντάς τους παράλληλα όλα τα εφόδια που χρειάζονται για να πλοηγούνται με υπευθυνότητα και με ασφάλεια.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, επίσημος διοργανωτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ελλάδα, σας προσκαλεί να δράσετε ως πολλαπλασιαστές της ημέρας αυτής, διοργανώνοντας δικές σας εκδηλώσεις μέσα στο σχολείο σας, στο φορέα σας, στην τοπική σας κοινωνία. Στόχος των φετινών δραστηριοτήτων είναι να δράσετε εσείς από μόνοι σας ως προωθητές των μηνυμάτων δίχως τη δική μας φυσική παρουσία, όντας έτσι πραγματικοί μας πρεσβευτές. Για να στηρίξουμε τις πρωτοβουλίες σας, σας παρέχουμε όλο το online υλικό του ιστοχώρου μας. Περαιτέρω, για τους νηπιαγωγούς και τους εκπαιδευτικούς Α’ και Β’θμιας εκπαίδευσης που σκοπεύουν να δημιουργήσουν εκδηλώσεις στο σχολείο τους διατίθεται ειδικό υλικό μέσω του ελεγχόμενου ιστοχώρου ‘educators.saferinternet.gr.’

Για τους νηπιαγωγούς / εκπαιδευτικούς Α’ και Β’θμιας εκπαίδευσης: σας προσκαλούμε να λάβετε μέρος στην ειδική δράση που διοργανώνουμε φέτος για πρώτη φορά. Ειδικότερα:

Για νηπιαγωγεία / δημοτικά: σας προσκαλούμε να δημιουργήσετε μαζί με τους μαθητές σας ένα πόστερ μεγέθους Α2 (Χ: 42 εκ. Υ: 59,4 εκ.). Στο επάνω μέρος του πόστερ θα μπει το λογότυπο της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου μαζί τον τίτλο του πόστερ, στο κάτω δεξί μέρος το όνομα του σχολείου σας και της τάξης που συμμετείχε (το λογότυπο θα σας αποσταλεί μεταξύ 19-21 Δεκεμβρίου μετά τη λήξη των υποβολών συμμετοχής και έχοντας λάβει τη συμμετοχή σας). Το πόστερ θα μας το στείλετε σε αρχείο μορφής JPG στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@saferinternet.gr (το αρχείο δε θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από 5 ΜΒ).

Για γυμνάσια / λύκεια: σας προσκαλούμε να δημιουργήσετε μαζί με τους μαθητές σας ένα σποτάκι έως 45”. Η πρώτη οθόνη του σποτ θα περιλαμβάνει σε άσπρο φόντο το λογότυπο της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, το όνομα του σχολείου σας και της τάξης που συμμετείχε μαζί με τον τίτλο του σποτ (το λογότυπο θα σας αποσταλεί μεταξύ 19-21 Δεκεμβρίου μετά τη λήξη των υποβολών συμμετοχής και έχοντας λάβει τη συμμετοχή σας). Θα μας αποστείλετε το σποτ σε αρχείο μορφής MP4 στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@saferinternet.gr (το αρχείο δε θα πρέπει είναι μεγαλύτερο από 5 ΜΒ). Περαιτέρω, θα δημοσιεύσετε το σποτ σε δικό σας ιστοχώρο, έτσι ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε παραπομπή προς αυτό από την ιστοσελίδα των πρεσβευτών μας.

Οι έξι θεματικές για το πόστερ / σποτ, από όπου επιλέγετε κάποια για το σχολείο σας, αποφασίστηκαν από το Πάνελ Νέων μας και είναι οι εξής:
Η εικόνα μας στον ψηφιακό κόσμο – η ψηφιακή μας υπόληψη («online reputation»)
Άγνοια γονέων
Συνάντηση με αγνώστους (ειδικά μέσω Facebook για παιδιά γυμνασίου / λυκείου)
Εξάρτηση
Σκέψου πριν ‘κλικάρεις’!
Κλοπή ταυτότητας

Όλα τα πόστερ και τα σποτάκια που θα παραλάβουμε από τα σχολεία της χώρας θα τα παρουσιάσουμε στην κεντρική εκδήλωσή μας στην Αθήνα. Περαιτέρω, εάν το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου θεωρήσει ότι κάποιο πόστερ ή κάποιο σποτ είναι ιδιαίτερα εύστοχο και καινοτόμο για να ευαισθητοποιήσει το ευρύ κοινό, θα χρησιμοποιηθεί για την περαιτέρω παρουσίασή του στο πλαίσιο μελλοντικών δράσεων του Κέντρου και/ή θα προωθηθεί για τη δημιουργία ενημερωτικού υλικού και τηλεοπτικού σποτ του Saferinternet.gr. Σε μια τέτοια περίπτωση θα αναφέρεται το σχολείο σας στο υλικό αυτό.

Θα αναμένουμε τις συμμετοχές σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@saferinternet.gr.


Πλάνο υλοποίησης της δράσης «Πρεσβευτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2012»:

Υποβολή της φόρμας συμμετοχής σας: από σήμερα έως 20/12/2011
Υποβολή πόστερ (νηπιαγωγεία / δημοτικά): από 09/01/2012 έως 20/01/2012
Υποβολή βίντεο (γυμνάσια / λύκεια): από 09/01/2012 έως 20/01/2012
Υποβολή σύντομης παρουσίασης της
πραγματοποιηθείσας δράσης σας (μέχρι 100 λέξεις): από 11/02/2012 έως 28/02/2012

Όροι χρήσης του υλικού της δράσης Saferinternet.gr ως «Πρεσβευτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου»:
Με τη χρήση του υλικού της δράσης Saferinternet.gr συναινείτε αυτόματα με τα παρακάτω.

Επιτρέπεται η χρήση του υλικού ως έχει και στο σύνολό του με αντιγραφή, διανομή και μετάδοση με τους εξής όρους:

1.Το υλικό θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο για την προώθηση της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2012 και για την εκδήλωσή σας.
2.Απαγορεύεται ρητά η ενσωμάτωση άλλων λογοτύπων ή ονομάτων φορέων στο υλικό αυτό.
3.Απαγορεύεται ρητά η χρήση του υλικού μέσα στα πλαίσια σκοπού άμεσα ή έμμεσα κερδοσκοπικού.
4.Απαγορεύεται η διασκευή, η προσαρμογή, ή η οποιαδήποτε άλλη μετατροπή, η αποσπασματική χρήση του υλικού, ή η δημιουργία παράγωγου έργου.
5.Για οποιαδήποτε άλλη χρήση του υλικού πέραν των παραπάνω απαιτείται γραπτή άδεια από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης & Επαγρύπνησης Insafe ή το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, ως δικαιούχο της πνευματικής ιδιοκτησίας.

Δήλωση συναίνεσης / άδειας χρήσης:

Με τη συμμετοχή σας στη δράση δημιουργίας πόστερ / σποτ παραχωρείτε την άδεια στο Saferinternet.gr να παρουσιάζει το πόστερ / σποτ σας σε περαιτέρω δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, όπως και να χρησιμοποιήσει την ιδέα του πόστερ / σποτ για τη δημιουργία επαγγελματικού υλικού με στόχο την προώθηση της ορθής, υπεύθυνης και ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου στο πλαίσιο του έργου που τελεί για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σε μια τέτοια περίπτωση θα αναφέρεται το όνομα του σχολείου σας σε αυτό το υλικό.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page157


Προφανώς δεν προλαβαίνουμε να πάρουμε επίσημα μέρος στη δράση αλλά αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία...

Το σημαντικό είναι πράγματι να προωθούμε τρόπους και δράσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο χωρίς να κινδυνεύουν...

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

7 Φεβρουαρίου - Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου | 2012 Empty Απ: 7 Φεβρουαρίου - Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου | 2012

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Φεβ 06, 2012 11:41 pm

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ...

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

7 Φεβρουαρίου - Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου | 2012 Empty Απ: 7 Φεβρουαρίου - Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου | 2012

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Φεβ 06, 2012 11:56 pm

Αύξηση των εξαρτημένων από το Διαδίκτυο εφήβων

Στην επαρχία παρουσιάζεται μεγαλύτερο ποσοστό συμπεριφορών εθισμού και οριακής χρήσης


«Είμαι μόνος, μα τελικά ποιος φταίει; Ίσως λέω πολλά, αλλά κάνω λίγα. Για ένα πράγμα είμαι σίγουρος: δεν είμαι αυτός που θα ήθελα να είμαι. Τίποτε από όλα αυτά δεν θα είχε συμβεί εάν δεν ήμουν πραγματικά αδύναμος. Είμαι 17 ετών. Μόνος και γεμάτος θυμό. Φίλοι; Δεν μου έμεινε κανείς. Υπάρχει μόνο ένα άτομο στο οποίο μπορώ να τηλεφωνήσω από το κινητό μου. Σύντομα δεν θα μπορώ να τηλεφωνήσω σε κανέναν. Είναι δικό μου το φταίξιμο που τους έδιωξα έναν-έναν από κοντά μου. Ωστόσο, βαθιά μέσα μου, αισθάνομαι ότι εάν είχα την κατάλληλη στήριξη, θα μπορούσα ακόμη και να τα καταφέρω…».

Τα παραπάνω λόγια ανήκουν σε έναν έφηβο ο οποίος δηλώνει ότι είναι εξαρτημένος από το Διαδίκτυο. Πολλά παιδιά βρίσκονται σήμερα στην ίδια θέση. Κάθονται με τις ώρες μπροστά σε ένα κομπιούτερ, «σερφάροντας» στο Inetrnet και παίζοντας παιχνίδια, αφήνοντας πίσω τους φίλους τους και άλλες σημαντικές για τη σωστή ανάπτυξή τους δραστηριότητες.

«Το φαινόμενο αυτό έχει φέρει σε αμηχανία την επιστημονική κοινότητα παγκοσμίως, σχετικά με το εάν πρόκειται για είδος "εξάρτησης" ή για την κορυφή του παγόβουνου άλλων δυσκολιών και προβλημάτων», τονίζουν ειδικοί της Μονάδας Εφηβικής Υγείας. Γεγονός είναι _ προσθέτουν _ ότι η χρήση του Διαδικτύου μπορεί να είναι η επικρατούσα δραστηριότητα στην καθημερινότητα ορισμένων εφήβων με αποτέλεσμα την παραμέληση βασικών τομέων δράσης, όπως το σχολείο, τα χόμπυ, ο αθλητισμός, οι κοινωνικές σχέσεις κλπ. Μπορεί ακόμη να υπάρξουν διαταραχές του ύπνου, παρεκτροπές στη διατροφή και παραμέληση της σωματικής φροντίδας και υγιεινής.

Οπως επισημαίνουν, προκειμένου να προληφθεί η κατάσταση είναι σημαντικό να υπάρξει ενημέρωση των εφήβων και των οικογενειών τους σχετικά με τα όρια που συστήνονται διεθνώς για τον ημερήσιο χρόνο οθόνης (έως δύο ώρες ημερησίως), να αφιερώνεται χρόνος από τους γονείς για πλοήγηση στο Διαδίκτυο μαζί με τα παιδιά τους, καθώς και να διδάσκονται οι κανόνες ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου στα σχολεία.

Από έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το 2010 σε πανελλαδικό δείγμα 1.007 εφήβων ηλικίας 15-16 ετών, προκύπτει ότι υπάρχει τάση αύξησης των ποσοστών υπερβολικής χρήσης. Οι επαρχιακές πόλεις παρουσιάζουν μεγαλύτερο ποσοστό συμπεριφορών εθισμού στο Διαδίκτυο και οριακής χρήσης σε σύγκριση με τον πληθυσμό της Αττικής. Αντίθετα με τα αποτελέσματα του 2007, όπου τα αγόρια είχαν προβάδισμα όσον αφορά τις συμπεριφορές εξάρτησης, τώρα υπάρχει εξίσωση των ποσοστών στα δύο φύλα.

Η πρώτη αιτία που μπορεί να οδηγήσει σε συμπεριφορά εθισμού είναι οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και ακολουθούν τα online παιχνίδια. Στα αποτελέσματα του 2007, η πρώτη αιτία ήταν τα online παιχνίδια.

Τα παιδιά με συμπεριφορές εξάρτησης παρουσιάζουν στατιστικά σημαντική διαφορά στη χαμηλή βαθμολογία σχολείου (βαθμός <12) σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους που ασχολούνται με το διαδίκτυο μέσα σε φυσιολογικά όρια.

Ποια είναι τα κριτήρια που οριοθετούν την υπερβολική χρήση;

1. Παραμονή online για όλο και περισσότερο χρόνο.

2. Αποτυχία διαχείρισης του επερχόμενου αισθήματος διέγερσης ή και κατάθλιψης.

3. Παραμονή online για περισσότερο από το προτιθέμενο χρονικό διάστημα.

4. Κίνδυνος απώλειας σχέσης ή ευκαιρίας εξαιτίας της χρήσης.

5. Ψεύδη, προκειμένου να καλυφθεί η αληθής έκτασης της χρήσης.

6. Χρήση προκειμένου να ελεγχθούν τα αρνητικά συναισθήματα.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=56784

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης