ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει;

Πήγαινε κάτω

Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει; Empty Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει;

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Κυρ Μάης 27, 2012 9:41 am

Καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης:

Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει;



Προς την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας και δια Βίου Μάθησης

Με έκπληξη πριν λίγο πληροφορήθηκα ότι με σχετική οδηγία σας ακυρώσατε το Γ4 ερώτημα και ότι οι μονάδες του ανακατανέμονται στα υπόλοιπα Γ1 – Γ2 και Γ3 ερωτήματα του θέματος !

Σας ενημερώνω σχετικά ότι προσωπικά απάντησα σωστά το συγκεκριμένο ερώτημα Γ4 ενώ είχα ένα λάθος στο Γ3!

Επομένως η σχετική οδηγία σας είναι άδικη και παράνομη για μένα, αλλά πιθανόν και για άλλους διαγωνιζομένους
δεδομένου ότι η συγκεριμένη απόφασή σας με αδικεί και από την άποψη ότι τον χρόνο που έχασα για την απάντηση του συγκεκριμένου ερωτήματος, τον στερήθηκα στην απάντηση του Δ θέματος !

Παρακαλώ να απαντήσετε υπεύθυνα στον παραπάνω προβληματισμό μου αλλά και στενοχώρια μου λίγο πριν συνεχίσω την επίπονη προσπάθειά μου στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.alfavita.gr/artro.php?id=65019

Άντε τώρα να απαντήσουν σ' αυτό το παιδί αλλά και σε αρκετά ακόμη παιδιά που πρόσθεσαν ανάλογα σχόλια κάτω από την αρχική ανάρτηση στο alfavita. Και είναι τα σχόλιά τους αλλά και τα σχόλια των γονιών τους ενδεικτικά της κατάστασης που αντιμετωπίζει σήμερα συνολικά η παιδεία μας. Απόψεις που δε συγκλίνουν και φάσκουν και αντιφάσκουν δείχνοντας πως δεν υπάρχει ένα κοινό όραμα παιδείας και ο καθένας σήμερα την αντιλαμβάνεται κατά το δοκούν.

Άλλοι λοιπόν χτυπιούνται πως τα θέματα της φυσικής ήταν για ταλέντα. Άλλοι πως εξετάσεις πανεπιστημίου είναι αυτές και επομένως έπρεπε να υπάρχει και το δύσκολο ερώτημα Γ4 για να διαχωριστεί η ήρα από το στάρι. Άλλοι πάλι διαμαρτύρονται που χάλασαν χρόνο για το Γ4 και δεν μπόρεσαν να αφιερώσουν ανάλογο χρόνο σε άλλα ζητήματα. Ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του...

Αυτό πάντως που βγαίνει ως συμπέρασμα είναι ότι έχουμε μουρλάνει τα παιδιά με τη δική μας τρέλα και μετά αναρωτιόμαστε κιόλας που στην αρχή κάθε νέου σχολικού χρόνου το ρίχνουν στις καταλήψεις.

Το πρόβλημα μάλιστα για όσους ζούμε από μέσα την εκπαίδευση δεν είναι καθόλου απλό και δεν περιορίζεται μόνο στις τελευταίες τάξεις του λυκείου. Εξ απαλών ονύχων οι μαθητές έρχονται σε επαφή με όλο αυτό το αντικρουόμενο πλέγμα απόψεων για το τι είναι η παιδεία και τι πρέπει να ζητά από το μαθητή. Και σίγουρα για τους εχέφρονες εκπαιδευτικούς και γονείς δε φταίνε τα παιδιά. Αυτά είναι τα μόνα αθώα αλλά και τα μεγάλα θύματα.

Προσωπική μου πάντως άποψη είναι πως θα πρέπει να αποφεύγονται οι ακρότητες και προς τις δύο κατευθύνσεις. Κάπου στη μέση βρίσκεται η αλήθεια. Η παιδεία δεν μπορεί να είναι μόνο για τους λίγους και τα ταλέντα αλλά δεν μπορεί και να λειτουργεί με τον κανόνα της ήσσονος προσπαθείας και της μετριότητας. Τουλάχιστον ως προς την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αλλά άντε να εφαρμόσεις κάτι τέτοιο σε μια χώρα που έχει γίνει θεσμός με τον παρά του ο άλλος να κανακεύει τον κανακάρη του που απέτυχε να μπει στο πανεπιστήμιο και να τον στέλνει έξω! Και βλέπεις λίγα χρόνια αργότερα να επιστρέφει από τας Ευρώπας ο τυχερός γόνος της εύπορης οικογένειας με ένα δίπλωμα δέκα μέτρα! Και το άλλο το παιδί που αν και καλούτσικος μαθητής δεν κατάφερε να μπει κι αυτό σε πανεπιστήμιο ή μπήκε αλλά σε σχολή υποδεέστερη των επιθυμιών του και ούτε είχε πορτοφόλι ο μπαμπάς του να το στείλει έξω και αναγκάστηκε να λουστεί την όποια αποτυχία του να στέκεται πίσω από το πλουσιόπαιδο στην αναζήτηση εργασίας. Όλα κρίνονται με τα λεφτά του μπαμπά. Κι όχι με την ικανότητα του μαθητή.

Έχεις λεφτά; Όπου πονείς και δεν τα καταφέρνεις θα κάνεις φροντιστήριο. Ενίοτε και με τον ίδιο δάσκαλο ή καθηγητή που σε βαθμολογεί και στο σχολείο. Με ένα σμπάρο λοιπόν δυο τρυγόνια. Και περισσότερες ευκαιρίες θα σου δοθούν να χώσεις στο κεφαλάκι σου τα δύσκολα και πολλαπλά ωφελημένος θα είσαι στους βαθμούς. Άσε που δε θα σε τρώει και το άγχος τι θα απογίνεις. Έχει ο μπαμπάς λεφτά! Ακόμη και αν δεν μπεις στη σχολή των ονείρων σου εν Ελλάδι, θα την κάνεις για Αγγλία, Ιταλία, Ρουμανία κλπ. Κι αύριο, που με το καλό και όποιον τρόπο πάρεις και το δίπλωμα, πάλι ο μπαμπάς θα φροντίσει να σου εξασφαλίσει θεσούλα. Γιατί και εκεί το χρήμα ανοίγει πόρτες.

Για ποιο δίκαιο λοιπόν σκούζουμε; Αυτό που περισσεύει είναι η αδικία και μόνο.

Μάλιστα το πρόβλημα έχει πολλές ακόμη συνιστώσες και προεκτάσεις και επιπτώσεις. Θα αναφέρω αυτήν που βιώνουμε εμείς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Την απαξίωση της δημόσιας παιδείας και από γονείς και από μαθητές. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν περιμένουν τίποτε από το σχολείο και έχουν αποδεχτεί πως το φροντιστήριο αύριο θα αναλάβει το ρόλο που θα έπρεπε να έχει το σχολειό. Έρχονται λοιπόν στο σχολείο μόνο και μόνο γιατί δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Μας πιέζουν με κάθε τρόπο η εκεί παραμονή να είναι η διαδικασία της παιδικής χαράς και όχι της μόρφωσης. Και παράλληλα θεωρούν αυτονόητο πως η διαδικασία της βαθμολογίας δεν μπορεί παρά να λειτουργεί σαν τον άγιο Βασίλη που μοιράζει δώρα σε όλα τα παιδάκια.

- Άσε, σου λένε, τα παιδιά να παίξουν και να χαρούν την παιδική τους ηλικία. Έχουν αύριο καιρό να πάνε στο φροντιστήριο και να μάθουν αυτά που θα τους χρειαστούν για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Κι έχεις ακόμη και συναδέλφους να σου υπαγορεύουν "βάλε σε όλους δέκα" να μην έχεις και γκρίνιες από τους γονείς και να είσαι ο καλός δασκαλάκος που μοιράζει βαθμούς λες και είναι καραμέλες. Δε θα σώσεις εσύ την παιδεία, καταλήγουν με ύφος στομφώδες.

Εδώ που τα λέμε έχουν και το δίκιο τους. Και να θέλεις να σώσεις την παιδεία εκεί που φτάσαμε, μπορείς; Ο δικός σου ρόλος έχει πλέον περιοριστεί να βλέπεις και να παρατηρείς πως:

- Φτάνει Σεπτέμβρης και κανένας δάσκαλος δεν ξέρει ποια τάξη θα πάρει. Αρκετοί δεν ξέρουν καν σε ποιο σχολείο θα διδάξουν. Και φυσικά δεν ξέρει και το κάθε σχολείο ποιο δυναμικό θα έχει ώστε να το κατανείμει με τον πλέον κατάλληλο τρόπο.

- Φτάνει ο Σεπτέμβρης, φτάνει ο Αγιασμός, περνάνε οι μέρες και οι βδομάδες και βιβλία πουθενά. Και τρέχεις να βγάλεις φωτοτυπίες και να μπαλώσεις όπως όπως την κατάσταση...

- Ξεκινάει η χρονιά κουτσά στραβά και με τις ελλείψεις σε προσωπικό κάθε τρεις και λίγο το πρόγραμμα αλλάζει. Μια έρχεται ο ένας στο σχολείο, μια φεύγει ο άλλος. Τη μια διδάσκει ο ένας τη μουσική, την άλλη ο άλλος και κάπου στα μέσα της χρονιάς εμφανίζεται επιτέλους ο μουσικός. Ώρα τώρα να πάρεις εσύ τα Θρησκευτικά που έκανε ο αναπληρωτής στην τάξη σου, για να συμπληρώσεις ωράριο. Και ο άλλος συνάδελφος την Ιστορία και ο άλλος ό,τι δίδασκε ως εκείνη την ώρα ο αναπληρωτής.

- Μέσα στον κυκεώνα προσπαθείς να βγάλεις άκρη με τις μαθησιακές δυσκολίες και διαρκώς τρως τα μούτρα σου. Τίποτε δε λειτουργεί είτε γιατί δεν υπάρχουν χρήματα, είτε γιατί δεν είναι στελεχωμένο το τάδε όργανο, είτε γιατί οι μαθησιακές δυσκολίες θεωρούνται στίγμα και πρέπει να τις κουκουλώνουμε και όχι να τις αντιμετωπίζουμε και να τις επιλύουμε.

- Έχεις μετά και την οικονομική κρίση. Παιδιά πάνε και έρχονται. Άλλα φεύγουν με τους γονείς τους για έξω, άλλα αλλάζουν σχολεία, άλλα λείπουν κάθε τρεις και λίγο από το σχολείο, άλλα τα βλέπεις με κίτρινα μουτράκια και άδεια χέρια στα διαλείμματα. Και αναφέρομαι μόνο στις περιπτώσεις που αυτά συμβαίνουν λόγω της οικονομικής κρίσης.

- Είναι μετά και το γενικό μπάχαλο σε όλη την έκταση της ζωής μας. Αυτό που κάνει στη μέση της χρονιάς να αλλάζουν οι σχολικοί σύμβουλοι. Έχεις ξεκινήσει συνεργασία με τον ένα, έχει ενημερωθεί για τα θέματα που αφορούν την τάξη σου, και ξαφνικά αυτός φεύγει και έρχεται άλλος. Άντε φτου και από την αρχή...

- Φυσικά θα αντιμετωπίσεις και το δεν υπάρχει σάλιο... Μηδέν χρήματα για υποστήριξη προγραμμάτων, μίζερες οι δυνατότητες της σχολικής επιτροπής για επισκευές και ανανεώσεις εποπτικών ή και για αναλώσιμα... Θέλεις, λέμε για παράδειγμα, να αξιοποιήσεις τους υπολογιστές και το διαδίκτυο. Πώς; Σε εργαστήρια με παμπάλαιους και μισοχαλασμένους υπολογιστές που πρέπει να συνωστίζονται 4 και 5 παιδιά σε κάθε μηχάνημα; Και είναι με ταχύτητες "τα ζώα μου αργά" η πρόσβασή τους στο ίντερνετ;

- Κι ακόμη θα έχεις να σε πνίγει το κτιριακό. Αίθουσες που με το ζόρι χωράνε θρανία και καρέκλες. Άντε εσύ μετά να εφαρμόσεις ομαδοσυνεργατική, να κάνεις δραματοποιήσεις, να στήσεις γωνιές στην τάξη σου... ανέκδοτα λέμε;

- Είναι επίσης ο αγαπητός κατά τα άλλα γυμναστής. Που δεν έχει γυμναστήριο στη διάθεσή του και γυμνάζει το όποιο τμήμα την ώρα που εσύ διδάσκεις μαθηματικά κάτω ακριβώς από το παράθυρο της δικής σου τάξης. Τσιρίζουν έξω τα παιδόπουλα και χαίρονται με τις μπάλες τους και τα άλλα ωραία της φυσικής αγωγής. Σκούζουν και βογκούν τα άλλα για να παλέψουν με εκείνο το βιβλίο που ακόμη και η μαθηματική εταιρεία το βρήκε απαράδεκτο...

- Και όμοια βεβαίως υπάρχει ενίοτε και ο αγαπητός μουσικός, που δεν έχει αίθουσα διδασκαλίας του μαθήματός του και ειδικά σε περίοδο προετοιμασίας κάποιας γιορτής ξεσηκώνει τις διπλανές αίθουσες με τα κασετόφωνα, τη χορωδία, τα αρμόνια... Φυσικά και δε φταίει αυτός. Τη δουλειά του κάνει. Μα δε φταις κι εσύ που μέσα στον πανζουρλισμό πρέπει να διδάξεις το δικό σου μάθημα.

- Έπειτα. Το χειμώνα χοροπηδάς κι εσύ κι οι μαθητές σου από το κρύο. Το καλοκαίρι βράζετε και τσουρουφλίζεστε. Γίνεται έτσι μάθημα;

- Βάλε τώρα και το διευθυντή... που τον έχουν φορτώσει με τα χίλια γραφειοκρατικά. Και θεωρεί αυτονόητο πως πρέπει να διακόπτει το μάθημα για να τα τακτοποιήσει. Τη μια είναι ετούτη η ανακοίνωση, την άλλη κάποια πιστοποιητικά που μαζεύονται, την παράλλη δηλώσεις για δεύτερη ξένη γλώσσα, την παραπάνω ένα βιβλίο που έλειπε και τώρα επιτέλους το φέραμε, κατόπιν μια εκδήλωση του συλλόγου γονέων, η συμμετοχή στην ποδηλατοδρομία, οι εκδηλώσεις του δήμου στον πεζόδρομο και τέλος δεν έχει αυτή η διαδικασία.

Αυτά και λίγα είναι από όσα συμβαίνουν την κάθε σχολική χρονιά μέχρι το κάθε παιδί να φτάσει να δώσει εξετάσεις για το πανεπιστήμιο. Όλοι ξέρουν τι συμβαίνει και όλοι βολεύονται πως αφού η κατάσταση είναι ασυμμάζευτη κάνουμε υπομονή και στο τέλος θα αναλάβει το φροντιστήριο να κάνει όσα δεν έκανε το σχολείο. Επομένως μη σκας και άσε τα παιδάκια να χαλαρώνουν. Βγάζε τα ελεύθερη ώρα, μην τα πιέζεις να μάθουν, βάλε σε όλα δέκα. Κι εμείς εδώ είμαστε. Να σου κάνουμε δωράκια, να σου δώσουμε και ιδιαίτερα να συμπληρώσεις τα οικονομικά σου, να σε επιβραβεύσουμε με κάθε τρόπο για την συνεργασία σου στη διαχείριση του μπάχαλου. Προπαντός όμως μη θελήσεις να βάλεις τάξη στην αταξία. Μη μας χαλάσεις τη συνταγή. Προσαρμόσου επιτέλους και μη μιλάς, μη γελάς! κινδυνεύει το σύστημα της παραπαιδείας!

Κι εσύ περιμένεις ενώ αυτά (και τονίζω: και πολλά άλλα) συμβαίνουν σε ένα παιδί επί 12 χρόνια στο τέλος να υπάρξει δίκαιο σύστημα εισαγωγής του στο πανεπιστήμιο!

Περιμένεις ακόμη τα παιδιά να δέχονται το δικό μας παραλογισμό. Να μην αντιδρούν και αντίθετα εκείνα να κάνουν από τη μεριά τους το καλύτερο, όταν το μόνο που τους δίνουμε είναι το χειρότερο...

Και θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Χωρίς ονόματα (γιατί είναι ηθικά απαράδεκτο και δεν ωφελεί και σε τίποτε να αναφέρεις ονόματα όταν όλοι τα ίδια κάνουν). Σε τέτοια αδυναμία είναι σήμερα το σύστημα που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που βγάζουν αυθαίρετα στην άκρη το σχολικό εγχειρίδιο, στην άκρη και το αναλυτικό πρόγραμμα. Και διδάσκουν κατά το δοκούν. Αυτά που οι ίδιοι νομίζουν και μπορούν. Πχ αντί για τα μαθηματικά που προβλέπει το παιδαγωγικό ινστιτούτο σε κάποια τάξη εκείνοι αποφασίζουν πως πρέπει να διδάξουν άλλα μαθηματικά που θα χρειαστούν στα παιδιά στο γυμνάσιο! (κατά τη γνώμη τους χρειάζονται... και είναι τραγικά αστείο αυτά να τα λένε και να τα κάνουν άνθρωποι που έχουν μόλις δυο χρόνια σπουδές σε παιδαγωγική ακαδημία... από πού τέτοια οίηση πως ξέρουν καλύτερα από το παιδαγωγικό ινστιτούτο τι πρέπει να διδαχτεί σε κάθε τάξη; να χτυπάς το κεφάλι σου... ) Αντί για Ιστορία που είναι δευτερεύον, διδάσκουν περισσότερες ώρες Ελληνικά που είναι βασικό μάθημα. Αντί για Θρησκευτικά αμολούν τα παιδιά στο προαύλιο να παίξουν και να χαρούν τη ζωή τους. Ή καταργούν τα εικαστικά ως άχρηστο μάθημα. Και κανείς δεν παίρνει χαμπάρι ότι συμβαίνουν αυτά. Και κανείς από όσους παίρνουν χαμπάρι δε μιλάει και δε διαμαρτύρεται.

Χρόνια αργότερα ο μικρός μας "τρόφιμος" έρχεται αντιμέτωπος με το Γ4 ζήτημα της Φυσικής. Και δεν ξέρει τι του γίνεται... οι τυχεροί που το διδάχτηκαν σε φροντιστήριο το λύνουν. Οι άλλοι μένουν χάχες και δεν ξέρουν με ποιον να τα βάλουν και από ποιον να ζητήσουν τα ρέστα.

Ξέρεις τι λέω; Πως τελικά πρέπει να εφαρμοστεί αξιολόγηση σε όλο το μήκος και πλάτος της εκπαίδευσης. Όχι βέβαια αυτή η αξιολόγηση που μας έχουν ετοιμάσει. Αλλά γνήσια και επιστημονική. Και την εννοώ ως εξής:

1. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς που αναλαμβάνεις μια τάξη να υπάρχει αξιολόγηση του μαθητικού δυναμικού που αναλαμβάνεις. Και να καταστρώνεται πρόγραμμα γενικό για την τάξη και ειδικό για τον κάθε μαθητή.

2. Στο τέλος κάθε τριμήνου ενδεικτική αξιολόγηση για να διαπιστωθούν τα θετικά ή αρνητικά της όποιας εργασίας έγινε και των όποιων προβλημάτων υπήρξαν. Και κάθε φορά επανασχεδιασμός του πλάνου εργασίας για το επόμενο τρίμηνο ώστε να διορθωθούν τα στραβά...

3. Γενική αξιολόγηση στο τέλος του σχολικού έτους που θα συγκρίνει όχι μόνο τα αποτελέσματα στο τέρμα αλλά κυρίως το από πού ξεκίνησε μια τάξη και πού έφτασε. Τη διαδρομή δηλαδή. Και θα αναζητά και ευθύνες όπου δει. Ακόμη και από γονείς που αδιαφορούν και αυθαιρετούν και δε στέλνουν το παιδί τους στο σχολείο γιατί έτσι τους καπνίζει και τους βολεύει. Αξιολόγηση που θα έχει και συνέπειες προς όλες τις κατευθύνσεις. Και για τους εκπαιδευτικούς, αν αυτοί έφταιξαν, και προς τα ανώτερα όργανα αν είναι δική τους η ευθύνη και βεβαίως και για το παιδί που δεν κατάφερε να κατακτήσει το μίνιμουμ του απαραίτητου επιπέδου για την επόμενη τάξη.

4. Στη διάρκεια του θέρους προετοιμασία της κάθε σχολικής μονάδας ποιος θα αναλάβει την κάθε τάξη. Προετοιμασία όχι απλής ανάθεσης καθηκόντων αλλά και γραπτής αξιολόγησης αν είναι σε θέση να διδάξει αυτά που το σχολείο προγραμματίζει να του αναθέσει. Αν κατέχει την ύλη, τις μεθόδους διδασκαλίας, τα αναλυτικά προγράμματα, βασικούς νόμους και εγκυκλίους που άπτονται του έργου του κλπ. Διότι κακά τα ψέματα. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που κουτσά στραβά έβγαλαν μια ακαδημία της συμφοράς προ αμνημονεύτων ετών και καλούνται σήμερα να διδάξουν νέα βιβλία με νέους μεθόδους που παντελώς αγνοούν. Ποιος ποτέ νοιάστηκε να μάθει ποιο είναι πραγματικά το δυναμικό των εκπαιδευτικών που διαθέτουμε; Ποιος ποτέ νοιάστηκε αληθινά να βοηθήσει να διορθωθούν οι αδυναμίες που παρουσιάζει αυτό το δυναμικό και να υποστηριχτούν με επιμόρφωση και κάποιον πιο έμπειρο και ικανό από δίπλα όσοι το έχουν ανάγκη;

5. Εξόχως σημαντικό είναι να ελέγχεται και η διδακτική ικανότητα των στελεχών εκπαίδευσης. Αυτοί δηλαδή που θα αναλάβουν να αξιολογήσουν τους άλλους, είναι σε θέση να μπουν σε μια σχολική τάξη; Ή μόνο να δίνουν διαταγές; Πώς μπορεί ο άλλος να είναι προϊστάμενος σχολικής μονάδας όταν πχ ουδέποτε δίδαξε σε πρώτη δημοτικού και γενικά έχει χρόνια να μπει σε τάξη και αγνοεί εντελώς τι λένε τα καινούρια βιβλία και τι αντιμετωπίζει ο υφιστάμενός τους καθημερινά;

Ναι, ξέρω. Τώρα θα μου την "πουν" όλοι (και οι συνδικαλιστές βεβαίως βεβαίως). Για τις απόψεις αυτές. Γιατί όλοι θίγονται στα κεκτημένα και στα βολεμένα τους. Γιατί όλοι φοράμε παρωπίδες και στην καταγγελία του νεαρού για το Γ4 της φυσικής θεωρούμε πως φταίει η επιτροπή εξετάσεων και ουδείς άλλος. Ας κοιταχτούμε επιτέλους στον καθρέφτη. Φταίμε όλοι!!!

Εκτός από τα παιδιά.

Και όμως αυτά την πληρώνουν στο τέλος.

Είναι δίκαιο;


ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει; Empty Απ: Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει;

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Κυρ Μάης 27, 2012 12:05 pm

Μια και ο λόγος πάντως για το Γ4 ζήτημα της Φυσικής, αξίζει και να δούμε ποιο ήταν αυτό το περίφημο Γ4 αλλά και την ανακοίνωση για την ακύρωσή του:

Ακυρώνεται το Θέμα Γ4 στη φυσική κατ.

«Βρείτε τη γωνία που σχηματίζει η δοκός με την κατακόρυφο τη στιγμή που η κινητική της ενέργεια γίνεται μέγιστη.»

Η σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής έχει ως εξής :

«Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων απέστειλε Οδηγία στα Βαθμολογικά Κέντρα για τη βαθμολόγηση στο μάθημα της Φυσικής. Στο Γ4 ερώτημα παρατηρήθηκε ότι είναι ελλιπής η διατύπωσή του. Συγκεκριμένα, δεν προσδιορίζεται ότι η ζητούμενη γωνία αναφέρεται στο πρώτο μέγιστο της κινητικής ενέργειας. Κατόπιν τούτου, το ερώτημα Γ4 ακυρώνεται και οι αντίστοιχες μονάδες ανακατανέμονται στα υπόλοιπα ερωτήματα Γ1, Γ2 και Γ3 του θέματος.
Σημειώνεται ότι, όσον αφορά τη γραπτή εξέταση του μαθήματος της Φυσικής, η βαθμολόγηση δεν έχει ακόμη αρχίσει ενώ για τους έχοντες ήδη εξεταστεί προφορικά (υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) στο μάθημα, ισχύει η ίδια ρύθμιση».

http://blogs.sch.gr/pxirodimas

ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΔΩ

http://api.ning.com/files/iHyBOQM3*URA3GeDZdLiTz18jLy4WqPVyEZF19nixidmPZkExQD8kKbBJs*e5sCP4z1FfTZ-BypKl*1Qd8mKzLMi3TEEsUhw/them_fis_kat_c_hmer_no_1206.pdf
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει; Empty Απ: Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει;

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Κυρ Μάης 27, 2012 1:38 pm

Κάθομαι που λες και διαβάζω τα θέματα της Φυσικής. Και αναρωτιέμαι:

Κάποτε τελείωσα κι εγώ Λύκειο και μάλιστα πρακτικής κατεύθυνσης. (δηλαδή εκείνη την κατεύθυνση που περιλάμβανε περισσότερα μαθηματικά, φυσική και χημεία) Και εξετάστηκα στη Φυσική δίνοντας εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Θεωρητικά λοιπόν θα έπρεπε να είμαι σε θέση να λύσω αυτά τα ζητήματα φυσικής που τώρα μπήκαν στους μαθητές. Είμαι; Εσείς είστε;

Εντάξει, είναι λογικό να μην είμαστε. Όσοι τουλάχιστον στην πορεία της ζωής μας σταματήσαμε να ασχολούμαστε με τη Φυσική. Κι ακόμη επειδή στα χρόνια που μεσολάβησαν διαφοροποιήθηκε και η διδακτέα ύλη.

Σκέφτομαι όμως ότι εκείνοι τουλάχιστον που δίδαξαν τη χρονιά αυτή Φυσική στους νυν υποψηφίους οφείλουν να είναι σε θέση να απαντήσουν και μάλιστα απταίστως το διαγώνισμα. Και ίσως ίσως θα ήταν μια καλή πρακτική αν παράλληλα με τους μαθητές που εξετάζονται γίνονται εξετάσεις σε ειδικά εξεταστικά κέντρα και των διδασκόντων. Αν όχι σε όλους, σε κάποιο δείγμα τους. Για να βγαίνει μετά ασφαλές συμπέρασμα σε σύγκριση με το τι πέτυχαν οι μαθητές. Αν ήταν ή δεν ήταν για τις δυνατότητές τους...

Και το ίδιο και για όλα τα άλλα μαθήματα.

Δε λέω για να στιγματιστούν ονόματα και άτομα. Μα για να πληροφορείται η κοινωνία σε ποιο βαθμό ζητάμε από τα παιδιά δίκαια ή άδικα να ανταποκριθούν στα συγκεκριμένα ζητήματα. Και πάντα τηρουμένων των αναλογιών, γιατί άλλο ο καθηγητής και άλλο ο μαθητής...

Και τελείως ειλικρινά θα παραδεχτώ πως η πρώτη φορά που έκανα τέτοιες σκέψεις ήταν όταν διάβασα θέματα που είχαν δοθεί σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ σε νέους υποψήφιους συναδέλφους μου. Κάποια τα ήξερα, κάποια μου φαίνονταν κινέζικα. Να πω ψέματα; Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια.

Ναι, εγώ τελείωσα ακαδημία. Όχι πανεπιστημιακό τμήμα που τελειώνουν οι σημερινοί νέοι εκπαιδευτικοί. Υποτίθεται όμως πως έκανα και μετεκπαιδεύσεις και επιμορφώσεις για να μη μείνω πίσω ως προς τις εξελίξεις στο θεωρητικό σκέλος του επαγγέλματός μου. Και υποτίθεται πως στις όποιες σπουδές μου κατάφερνα να περνώ με άριστα τις εξετάσεις. Ήταν λοιπόν μεγάλο το σοκ να βλέπω πως οι νέοι υποψήφιοι συνάδελφοί μου θεωρητικά τουλάχιστον ήταν σε θέση να απαντούν ζητήματα που εγώ αγνοούσα!

Θα προσθέσω όμως μια ακόμη σκέψη εκείνης της στιγμής. Μια απορία με βάση την πολυετή μου εμπειρία στη διδακτική πράξη. Αν αυτά που ζητούσε ο ΑΣΕΠ στις εξετάσεις για να επιλέξει εκπαιδευτικούς για διορισμό ήταν κατάλληλα και απαραίτητα προσόντα για ένα δάσκαλο. Αν ανταποκρίνονταν στις πραγματικές ανάγκες του σχολείου. Δεν παριστάνω την ειδική στο ζήτημα, απλά αναρωτιέμαι. Ποιος και με τι κριτήρια αποφασίζει στα θέματα αυτά.

Θα παραδεχθώ ακόμη και έναν ενδόμυχο φόβο που τρύπωσε τότε στο μυαλό μου. Πως αν αύριο κάποιος αρμόδιος αποφασίσει τέτοιες εξετάσεις να κάνει και σε όσους ήδη υπηρετούμε, αρκετοί θα δούμε την πόρτα της εξόδου!

Ποιο θα είναι το δίκαιο εδώ και ποιο το άδικο; Η κοινωνία σωστά θα σκούζει να απομακρυνθούν όσοι απέτυχαν. Να αναλάβουν την αγωγή των παιδιών της όσοι είναι σαΐνια και απάντησαν σωστά.

Μα σωστό δε θα είναι και το παράπονο των αποτυχημένων που δεν τους δόθηκε η ευκαιρία μέσα από διαρκή επιμόρφωση να είναι στον ίδιο βαθμό ικανοί με τους νεότερους συναδέλφους τους;

Και το σίγουρο είναι πως όσο δίκιο ή άδικο έχουν οι μεν ή οι δε, στο τέλος την πληρώνουν και πάλι τα παιδιά.

Να ένας ακόμη λόγος που ανθεί η παραπαιδεία και τα φροντιστήρια. Γιατί εκεί διδάσκουν συνήθως νέοι απόφοιτοι των καθηγητικών σχολών, ενημερωμένοι πληρέστερα για όλες τις εξελίξεις στον επιστημονικό κλάδο που υπηρετούν.

Άραγε όμως θα ήταν σωστό να σκοτώνουμε μαζί με τα άλογα που γεράζουν και τους παλιούς εκπαιδευτικούς; Με τις παρωχημένες γνώσεις;

Το πράγμα στην εποχή μας για πολλούς λόγους είναι ιδιαιτέρως σημαντικό. Γιατί η εξέλιξη και η πρόοδος κινούνται πλέον με μεγάλες ταχύτητες. Και το χάσμα ανάμεσα στις γενιές μεγαλώνει επικίνδυνα.

Θα δώσω μάλιστα ένα παράδειγμα με αριθμούς. Δεν είναι δικό μου. Το είχα κάπου κάποτε διαβάσει και το βρήκα πολύ πετυχημένο. Το μόνο που θα κάνω είναι να το προσαρμόσω στα δικά μου αληθινά δεδομένα:


Ο Αλέξανδρος είναι σήμερα, το 2012, μαθητής Ε' δημοτικού. Η δασκάλα του, η κυρία Μαριορή, έχει αποφοιτήσει από Παιδαγωγική Ακαδημία το 1984, όταν ο Αλέξανδρος ήταν αγέννητος. Οι καθηγητές της Μαριορής στην Ακαδημία ήταν οι περισσότεροι με άσπρα μαλλιά. Παράδειγμα ο εξαιρετικός και αείμνηστος πλέον κ. Παίδαρος που δίδασκε την Παιδαγωγική. Γεννημένος στις αρχές του 1930 και σπουδαστής στα 1950 του ιεροδιδασκαλείου Βελλάς. Βεβαίως για να γίνει καθηγητής Παιδαγωγικής Ακαδημίας συμπλήρωσε τις σπουδές του αργότερα και σε πανεπιστήμιο. Όπως εξάλλου και η Μαριορή παρακολούθησε μετά την Ακαδημία και Μετεκπαίδευση. Στις αρχές της δεκαετίας του 90 και με το σημερινό της μαθητή, τον Αλέξανδρο, ακόμη αγέννητο. Εκεί και συνάντησε τόσο τον κ. Παίδαρο όσο και άλλους σεβάσμιους καθηγητές που είχε στην Ακαδημία! Τα ίδια ακριβώς και χειρότερα ίσως θα μπορούσαμε να αναφέρουμε και για τα βιβλία που η Μαριορή μελέτησε στα χρόνια σπουδών της. Κι εκείνα είχαν γραφτεί μερικά χρόνια πριν, μεταφέροντας τους σπουδαστές μια γνώση που ήδη είχε αρχίσει να παλιώνει.

Ας ξαναγυρίσουμε λοιπόν στον Αλέξανδρο. Που σήμερα είναι περίπου δώδεκα χρονών και θα βγει στην παραγωγή το νωρίτερο γύρω στο 2025, όταν θα είναι περίπου 25 ετών.

Μετρήστε λοιπόν τώρα όλα τα χάσματα των γενεών που θα έχουν επιδράσει στον Αλέξανδρο. Πόσων δεκαετιών πριν η θεωρητική γνώση θα έχει χρησιμοποιηθεί για τη διαμόρφωσή του. Με πρόχειρους υπολογισμούς και παίρνοντας το ελάχιστο εύρος θα πρέπει να μιλήσουμε για υστέρηση σχεδόν μισού αιώνα! Εντάξει, είναι λιγάκι αυθαίρετοι τέτοιοι υπολογισμοί αλλά όλοι καταλαβαίνετε τι θέλω να πω. Πως ενώ εκεί έξω η επιστήμη προχωρά και προοδεύει μέχρι οι νέες της κατακτήσεις και γνώσεις να περάσουν στο χώρο της εκπαίδευσης παρέρχονται δεκαετίες. Είναι ένα πρόβλημα παμπάλαιο και δύσκολα αντιμετωπίσιμο. Έτσι γινόταν πάντα και έτσι φοβάμαι θα συνεχίσει να γίνεται καθώς λύση δε διαφαίνεται...

Μια κάποια προσπάθεια γίνεται με σποραδικές και βραχύβιες επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών και θεωρητικά από τη διαρκή αυτομόρφωση του κάθε δασκάλου. Αλλά μην κοροϊδευόμαστε. Αυτά είναι σαν τις ασπιρίνες που παίρνουμε για τη γρίπη. Δεν αντιμετωπίζουν την ουσία του προβλήματος μόνο καλύπτουν τα δυσάρεστα συμπτώματα.

Και ειδικά για το δάσκαλο του δημοτικού το πρόβλημα γίνεται τεράστιο καθώς είναι υποχρεωμένος να διδάσκει πολλές και διαφορετικές επιστήμες. Τις οποίες ούτε σε βάθος ποτέ γνώρισε και είναι εντελώς αδύνατον να παρακολουθεί με συνέπεια τις εξελίξεις τους. Για τον καθηγητή της δευτεροβάθμιας είναι αλλιώς. Αυτός έχει πολύ πιο περιορισμένο αντικείμενο διδασκαλίας και οι σπουδές του στο πανεπιστήμιο τον έχουν βοηθήσει να αποκτήσει γερές βάσεις για να το πραγματεύεται. Και τονίζω: σπουδές στο πανεπιστήμιο, 4 έτη σπουδών, όχι δύο έτη που αρκετοί ακόμη παλιοί δάσκαλοι έχουν ως απόφοιτοι ακαδημιών. Και να θέλει αυτός ο παλιός δάσκαλος δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Το βλέπουμε πχ έντονα στο θέμα της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. Μπορούν οι παλιοί δάσκαλοι (και πόσοι; ) να τις εντάξουν στη διδακτική τους πράξη;

Έντονο είναι το πρόβλημα και στις διδακτικές μεθόδους. Θεωρητικά έχουν αλλάξει, υποτίθεται πως εφαρμόζουμε ομαδοσυνεργατικές, διαθεματικές και άλλες σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές διδασκαλίας. Στην πράξη; Τι γίνεται πραγματικά πίσω από την κλειστή πόρτα της τάξης;

Ένα τελειωτικό χτύπημα στο όλο πρόβλημα δόθηκε και με τα νέα βιβλία. Οι παλιοί δάσκαλοι βρέθηκαν σαν τα ψάρια έξω από το νερό. Έγιναν κάποια σεμινάρια (τα περισσότερα με τη μέθοδο της εξακτίνωσης και καθηγητές άλλους δασκάλους και όχι καθηγητές πανεπιστημίου) που ελάχιστα βοήθησαν τους εκπαιδευτικούς. Έτσι έχουμε μεν νέα βιβλία τα οποία όμως εξακολουθούν να διδάσκονται με τις παλιές μεθόδους. Ή και να μη διδάσκονται σε κάποιες περιπτώσεις καθόλου και να υποκαθίστανται από φωτοτυπίες και εργασίες που δίνει ο δάσκαλος! Μη μου πείτε πως δεν το έχετε δει να συμβαίνει. Θα πείτε ψέματα...

Πχ το πολύ εύκολο θα αναφέρω. Τα εικαστικά. Που εξακολουθούν να διδάσκονται με ζωγραφική σε φωτοτυπίες! Δίνουμε στα παιδιά έτοιμα σκίτσα και τα βάζουμε να τα γεμίζουν με μαρκαδόρους. Είναι αυτό εικαστική αγωγή; Ούτε καν σύμφωνα με όσα διδαχτήκαμε στις Ακαδημίες...

Έτσι ο κάθε Αλέξανδρος και ο κάθε μαθητής είναι θέμα προσωπικής τύχης με ποιους δάσκαλους θα καθίσει για τα 12 χρόνια που τον χωρίζουν από το πανεπιστήμιο. Και με όποιον δάσκαλο καθίσει τέτοια γράμματα θα μάθει... μόνο που στο τέλος τα ρέστα θα τα πληρώσει ο Αλέξανδρος! και όχι όσοι έφταιξαν για την παιδεία που πήρε...
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει; Empty Απ: Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει;

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Κυρ Μάης 27, 2012 3:50 pm

http://content-mcdn.feed.gr/pegasus/Multimedia/pdf/ethnos/2012/05/26/ETH_2605_057_K.pdf

Οι απαντήσεις στα θέματα της Φυσικής...
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει; Empty Απ: Απάντηση στην καταγγελία – ερώτημα του μαθητή Δ.Π. εξεταζόμενου στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης: Με όσους γράψαμε σωστά το Γ4 τι θα γίνει;

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Δευ Μάης 28, 2012 9:49 pm

Πανελλαδικές: Κανονικά η βαθμολόγηση στη Φυσική

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ανακαλεί την προηγούμενη απόφασή της και εξέδωσε νέα, με την οποία, οριστικά, βαθμολογείται κανονικά η «δύσκολη ερώτηση» στο μάθημα της Φυσικής

Ενα «παιχνίδι για γερά νεύρα» και μάλιστα αυτά των υποψηφίων για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, παίζεται από το μεσημέρι της Παρασκευής. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, μετά από ανακοίνωση της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών, ακύρωσε το απόγευμα της Παρασκευής, την ερώτηση Γ4 του τέταρτου ζητήματος, στο μάθημα της Φυσικής κρίνοντας ότι έχει πρόβλημα στη διατύπωση και ως εκ τούτου στη σωστή κατανόηση και επίλυσή της. Σήμερα Δευτέρα _και μετά από πολλές διαμαρτυρίες γονέων αλλά και εκπαιδευτικών και υποψηφίων που είχαν λύση το «επίμαχο» ερώτημα_ ανακαλεί την προηγούμενη απόφασή της και έδωσε στη δημοσιότητα νέα και τελική.

Σύμφωνα με αυτή δεν εξαιρείται της βαθμολόγησης η ερώτηση Γ4 του τρίτου ζητήματος αλλά βαθμολογείται κανονικά όπως είχε αρχικά οριστεί και δοθεί στους υποψήφιους. Συγκεκριμένα η νέα οδηγία αναφέρει:

«Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, ως αρμόδιο όργανο για την επιλογή των θεμάτων και τη διασφάλιση ενιαίων κριτηρίων αξιολόγησης, συνήλθε σήμερα, Δευτέρα 28-5-2012, προκειμένου να αποφασίσει οριστικά για τη βαθμολόγηση στο μάθημα της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.

Μετά την ολοκλήρωση της πειραματικής βαθμολόγησης και τη διαπίστωση ότι η ελλιπής διατύπωση του ερωτήματος Γ4 δεν επηρέασε την απόδοση των υποψηφίων, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έλαβε την εξής απόφαση: Να βαθμολογηθεί κανονικά το ερώτημα Γ4 και η κατανομή των μονάδων στο θέμα αυτό να είναι εκείνη που δόθηκε αρχικά

Σημειώνεται ότι η βαθμολόγηση των γραπτών στα Βαθμολογικά Κέντρα αρχίζει σήμερα, μετά την αποστολή της Οδηγίας. Όσο για τους έχοντες ήδη εξεταστεί προφορικά (υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες), ισχύει η αρχική βαθμολόγηση.
Η σχετική Οδηγία προς τα Βαθμολογικά Κέντρα:

ΟΔΗΓΙΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ»

Η ΚΕΕ, ως αρμόδια για την επιλογή των θεμάτων και τη διασφάλιση ενιαίων κριτηρίων αξιολόγησης, συνήλθε την 28-5-12 για να αποφασίσει οριστικά για τη βαθμολόγηση του μαθήματος ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ.

Αφού έλαβε υπόψη της:

1) τα στοιχεία που προέκυψαν από την προβλεπόμενη πειραματική βαθμολόγηση γραπτών στα Βαθμολογικά Κέντρα, σύμφωνα με τα οποία οι υποψήφιοι δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα στην κατανόηση του ερωτήματος Γ4, όπως ακριβώς διατυπώθηκε,

2) τις απόψεις των Βαθμολογικών Κέντρων,

3) το γεγονός ότι η δοθείσα διατύπωση του ερωτήματος Γ4 ήταν μεν ελλιπής μόνο ως προς τη λέξη «πρώτο» (μέγιστο), πλην, όμως, η έλλειψη αυτή δεν θεωρείται, κατά την κρίση της Επιτροπής, ουσιώδης, ούτε ήταν ικανή να επηρεάσει την απόδοση των υποψηφίων, όπως, άλλωστε, αποδείχτηκε από την πειραματική βαθμολόγηση,

4) το γεγονός ότι η δοθείσα διατύπωση ήταν, κατά την κρίση της Επιτροπής, σύμφωνη με το πνεύμα του σχολικού εγχειριδίου και της εξεταστέας ύλης

5) το γεγονός ότι οι τεκμηριωμένες απαντήσεις επί των ερωτημάτων γίνονται αποδεκτές κατά πάγια αρχή των πανελλαδικών εξετάσεων.

Αποφασίζουμε

Να βαθμολογηθεί κανονικά το ερώτημα Γ4 και η κατανομή των μονάδων στο θέμα αυτό να είναι εκείνη που δόθηκε αρχικά, όπως κατωτέρω: Γ1: 6 Γ2: 6 Γ3: 6 Γ4: 7

http://www.tovima.gr/education/article/?aid=459792&h1=true

Τι να σχολιάσεις από την ανάκληση αυτή;

Μόνο πως μας ήρθαν στο νου τα περσινά με τις κρίσεις διευθυντών. Που έβγαινε μια ανακοίνωση και καπάκι ακολουθούσε άλλη με τίτλο "ανακοινοποίηση στο ορθό"...
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης