ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Η επίθεση στη Δημόσια Εκπαίδευση συνεχίζεται, οι αντιστάσεις εντείνονται - Του Άλκη Ρήγου (Αυγή)

Πήγαινε κάτω

Η επίθεση στη Δημόσια Εκπαίδευση συνεχίζεται, οι αντιστάσεις εντείνονται - Του Άλκη Ρήγου (Αυγή) Empty Η επίθεση στη Δημόσια Εκπαίδευση συνεχίζεται, οι αντιστάσεις εντείνονται - Του Άλκη Ρήγου (Αυγή)

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Κυρ Απρ 07, 2013 9:28 am

Η επίθεση στη Δημόσια Εκπαίδευση συνεχίζεται,

οι αντιστάσεις εντείνονται


Με καταιγιστικούς ρυθμούς και με άλλοθι την μνημονιακή πολιτική, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει καθημερινά να βομβαρδίζει την Εκπαιδευτική και Ερευνητική Κοινότητα με νομοσχέδια, τροπολογίες, πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων, εγκυκλίους αμφιβόλου συνταγματικότητας. Βασικός -και σχεδόν κυνικά ομολογημένος πια- ο στρατηγικός στόχος της νεοφιλελεύθερης καπιταλιστικής ιδεοληπτικής σύλληψης για αποδιάρθρωση της έννοιας της Παιδείας και της Έρευνας ως Δημόσιου Αγαθού και ενίσχυση της αγοραίας αντίληψης ότι πρόκειται απλά για μια ακόμη εμπορική επιχείρηση. Και βέβαια όλα αυτά σε μια βαλκάνια εκδοχή καπιταλιστικών σχέσεων, πελατειακών δικτύων, κοντόθωρων οικονομίστικών θεωρήσεων.

Χαρακτηριστικότερο το πρόσφατο παράδειγμα του μεγαλόπνοου σχεδίου «αναδιάρθρωσης της Ανώτατης Παιδείας», με την επίκληση στην ονοματοδοσία του, της Θεάς της Σοφίας Αθηνάς, το οποίο στο όνομα του εξορθολογισμού των διάσπαρτων ανά την επικράτεια Σχολών και Τμημάτων –με επιμελώς κρυμμένη την ευθύνη για αυτήν την κατάσταση του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και με ανύπαρκτη την προαπαιτούμενη χωροταξική μελέτη- άλλαξε τέσσερις φορές μέχρι σήμερα ( Η τελική [;] χαρτογράφησή του επιχειρείται στις σελίδες που ακολουθούν). Αξίζει να σημειώσουμε ότι τις τελευταίες αλλαγές του δεν τις ανακοίνωσε καν το αρμόδιο Υπουργείο, αλλά τη μία, περί διατήρησης του μέχρι προχθές καταργούμενου Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο οποίο ενώνεται και το αντίστοιχο ΤΕΙ, ανακοίνωσαν με κοινή τους δήλωση 5 Βουλευτές της περιοχής –4 της ΝΔ και 1 του ΠΑΣΟΚ– την δε άλλη, για τη… μετακόμιση του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας από την Πάτρα στο Μεσολόγγι, ο υφυπουργός Υγείας και βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας!

Ταυτόχρονα, επιχειρείται συνολικά να καλυφθεί, δια της μεθόδου της αποσιώπησης και της τηλεοπτικής υποβάθμισης, η συρρίκνωση του αρχικού σχεδίου κάτω από την πίεση ενός εντεινόμενου κινήματος αντιδράσεων, που έφερε σε ορισμένες περιπτώσεις –ενδεικτική εκείνη των μη τελικά καταργούμενων Τμημάτων Ξένων Γλωσσών– τη δημιουργία ενός κοινού αγωνιστικού μετώπου Διδασκόντων και Διδασκομένων, με την Διεθνή συμπαράσταση εκατοντάδων πανεπιστημιακών από κάθε γωνιά του πλανήτη. Στο ίδιο μήκος κύματος η κατάληξη της καινοφανούς πρότασης του πρώτου σχεδίου (περί υπέρβασης του συνταγματικά κατοχυρωμένου Αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ, για 5 τελείως διαφορετικά μεταξύ τους θεματικά Πανεπιστήμια σε ένα υπερκείμενο Ομόσπονδο Πανεπιστήμιο με το όνομα Αδαμάντιος Κοραής) σε μια απλή Ιδιωτική Κοινοπραξία, με τον ίδιο τίτλο, μετά τις εύλογες αντιδράσεις της αντίστοιχης Πανεπιστημιακής Κοινότητας με εντονότερη εκείνη του, συντηρητικού κατά τα άλλα, Πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου, γεγονός το οποίο δεν μπορεί να σκιάσει την νεοφιλελεύθερη σύλληψη περί ιδιωτικών ΑΕΙ που επιμένει απροκάλυπτα και στη νέα εκδοχή. Βέβαια ο αδιαφορών για τις συνταγματικές δεσμεύσεις Υπουργός Παιδείας επιχειρεί στην τελευταία εκδοχή του σχεδίου του να επαναλάβει το ίδιο με την συνένωση του μη καταργούμενου τελικά Πανεπιστήμιου της Δ. Μακεδονίας με το αντίστοιχο ΤΕΙ (!), ελπίζοντας ότι στην ακριτική Φλώρινα δεν θα υπάρξουν αντίστοιχες ενστάσεις.

Την ίδια ώρα, με μια τροπολογία, που μετά από την ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ, έλαβε τελικά μόλις 148 ψήφους «υπέρ», ο κ. Υπουργός ανέθεσε στον εαυτό του το δικαίωμα …να καταργεί ή να δημιουργεί επιστημονικές κατευθύνσεις στα Πανεπιστημιακά Τμήματα, να καθορίζει μόνος του τον αριθμό εισακτέων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ!

Πρόκειται για μια ακόμη αυθαιρεσία η οποία σε συνάρτηση με τις υπερεξουσίες του Θεσμού του Κοσμήτορα δημιουργεί δυό ανεξέλεγκτα πρόσωπα, το ένα μάλιστα εκτός Πανεπιστημίου, που δεν υπόκεινται σε κανένα συλλογικό έλεγχο. Το γεγονός σε συνδυασμό με την επίσης ρητά αντισυνταγματική δημιουργία των Συμβουλίων Ιδρυμάτων από πρόσωπα και εκτός του δυναμικού των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, καταργεί κάθε έννοια της κατά τα άλλα ισχύουσας συνταγματικής επιταγής περί Αυτοδιοίκητου. Επιπλέον, η ταυτόχρονη επί της ουσίας κατάργηση κάθε φοιτητικής συμμετοχής στα πανεπιστημιακά όργανα, καταλύει και τον συμμετοχικό χαρακτήρα των Ανώτατων Ιδρυμάτων Εκπαίδευσης. Πρόκειται για σαφή προσπάθεια μετάλλαξης της έννοιας «Δημόσιο Πανεπιστήμιο» και μετατροπής του σε επιχείρηση εμπορικού χαρακτήρα με δίδακτρα και ρητή στόχευση τη μείωση των εισακτέων.

Η ταξική αυτή στόχευση, που καταργεί τον Δωρεάν Χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, συρρικνώνει τον στοιχειώδη κοινωνικό μισθό των φοιτητών και σταματά τη δωρεάν διανομή συγγραμμάτων. Ακόμη και τα μειωμένα εισιτήρια των φοιτητών δίνονται – με το αζημίωτο βέβαια – από τα καταστήματα «Γερμανός». Τα παραπάνω τελικά οδηγούν σε ενίσχυση της ανθούσας βιομηχανίας ιδιωτικών κολλεγίων και εταιρειών δικαιόχρησης με συμπράξεις ξένων ΑΕΙ.

Παράλληλα, η επίθεση συνεχίζεται και στις άλλες βαθμίδες της Εκπαίδευσης με τον περίφημο Νόμο περί «αξιολόγησης» – ουσιαστικά ελέγχου των εκπαιδευτικών από τους διευθυντές τους και τους επιλεγμένους Συμβούλους, που επανέρχονται στο ρόλο του αλήστου μνήμης θεσμού του Επιθεωρητή. Καμία πρόνοια για την επαναλειτουργία των Λυκείων ως πραγματικής εκπαιδευτικής βαθμίδας, με ουσιαστική παροχή γνώσης και πτυχίου, και όχι -στην καλύτερη των περιπτώσεων- συμπληρώματος των ιδιωτικών φροντιστηρίων. Ταυτόχρονα, συνεχίζεται το παράλογο οι τελειόφοιτοι τους να δίνουν πρώτα εισαγωγικές για τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ και μετά …απολυτήριες εξετάσεις. Καμιά σκέψη για την υπέρβαση –δεν λέω κατάργηση που εμείς προτείνουμε– του απʼ όλους καταδικασμένου ως σαφώς αντιπαιδαγωγικού τρόπου διεξαγωγής των εισαγωγικών εξετάσεων.

Την ίδια ώρα, έχουν αφεθεί στην μοιραία γοργή κατάληξη της εξαφάνισης τους όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες ειδικών σχολείων (μουσικά, ειδικών αναγκών και ενδιαφερόντων κ.λπ.), η σχολική ενίσχυση των μαθητών άλλης εθνοτικής καταγωγής, η διαδικασία ενισχυτικής διδασκαλίας, που ευτυχώς σε μεγάλο βαθμό καλύπτεται από την εθελοντική δράση πολλών καθηγητών.

Και η επίθεση δεν σταματά εδώ έπεται η επίθεση στον ήδη συρρικνούμενο Ερευνητικό Ιστό της χώρας! Όλα αυτά σε μια κοινωνία που καταμετρά πάνω από 100 χιλιάδες μεταναστεύσεις νέων επιστημόνων, καταγεγραμμένη ανεργία νέων που άγγιξε το 60%, με την Κυβέρνηση να μιλά ανενδοίαστα για σχέδια πορείας και ανασυγκρότησης από τον προσεχή Ιούνιο!

Είναι σαφές ότι η συνείδηση αυτής της θλιβερής πραγματικότητας οδηγεί σε εύλογες αντιδράσεις αντιστάσεις που πληθαίνουν σε κάθε γωνιά της πατρίδας και στη συνάρθρωση τους σε ένα πλατύ κίνημα ανατροπής που θα σαρώσει αυτή την καταστροφική πορεία. Η κοντόθωρη κυβερνητική πολιτική, μέσα στο γυάλινο πύργο που συναγελάζεται, νομίζει ακόμη ότι η διάχυτη προπαγάνδα της περί μονόδρομου, ματαιότητας και διαβολής κάθε αγώνα σε συνάρτηση με την εντεινόμενη λήψη κατασταλτικών μέτρων, ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης, διώξεων φοιτητών και εκπαιδευτικών μπορεί να αναστείλει το επερχόμενο. Ματαιοπονεί. Η έκρηξη επέρχεται. Στόχος των κριτικά σκεπτόμενων ενεργών πολιτών, στους οποίους κατʼ εξοχήν εντάσσεται ο εκπαιδευτικός κόσμος και η Νεολαία αλλά και οι δυνάμεις της Ανανεωτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς, είναι αυτή η έκρηξη να αρθρωθεί μέσα από ένα δημοκρατικό δρόμο ριζικής ανατροπής και αξιακής ανασυγκρότησης με πρόγραμμα και ελευθεριακό σοσιαλιστικό όραμα.

Η μάχη του Λόγου απέναντι στη Βαρβαρότητα θα κερδηθεί με Όραμα και Δράση.

Προς αυτή την κατεύθυνση ελπίζουμε, στο μέτρο των δυνάμεων μας, να συμβάλουμε και εμείς ως ένθετο περιοδικό.

Άλκης Ρήγος

ΑΥΓΗ

Link : http://xenesglosses.eu/2013/04/i-epithesi-sti-dimosia-ekpaideusi-syne/#ixzz2PkscpuLU
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης