Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων

Πήγαινε κάτω

Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων Empty Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 25, 2011 4:44 am

Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων %2525CE%2525B2%2525CF%252585%2525CE%2525B6%2525CE%2525B1%2525CE%2525BD%2525CF%252584%2525CE%2525B9%2525CE%2525BD%2525CF%25258C%252520%2525CE%2525BC%2525CE%2525BF%2525CF%252585%2525CF%252583%2525CE%2525B5%2525CE%2525AF%2525CE%2525BF

Περισσότερες πληροφορίες για τα φετινά προγράμματα του Βυζαντινού Μουσείου Ιωαννίνων εδώ:

http://dipe.thesp.sch.gr/dipe_last/images/stories/egkyklioi/egkyklios_32_2011/ekp_prog_byz_moyseioy_iwan.pdf

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων Empty Απ: Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 25, 2011 4:46 am

Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων (8η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων)

Το Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων βρίσκεται στη νοτιοανατολική ακρόπολη (Ιτς-Καλέ) του Κάστρου των Ιωαννίνων και στεγάζεται στο ισόγειο του παλαιού βασιλικού περιπτέρου που κτίστηκε το 1958 από τον ελληνικό στρατό στη θέση του στρατιωτικού νοσοκομείου.

Το κτήριο αυτό λειτουργεί επίσημα από το 1994 ως Μουσείο.

Οι συλλογές του αποτελούνται από ευρήματα γλυπτικής, κεραμικής, νομίσματα, εικόνες, εκκλησιαστικά σκεύη και άλλα, τα οποία καλύπτουν μία περίοδο από τα παλαιοχριστιανικά χρόνια μέχρι και το 19ο αι. και δείχνουν τη συνέχεια της καλλιτεχνικής παραγωγής στην Ήπειρο καθΆ όλο αυτό το διάστημα.

Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων, Κάστρο Ιωαννίνων
Πληροφορίες: Τηλ. 2651025989, 39580, Fax. 2651039349

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων Empty Απ: Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 25, 2011 4:52 am

Ένα παλιό πρόγραμμα (εποχής 1997 ) του ίδιου μουσείου:


http://www.yppo.gr/5/g5161.jsp?obj_id=1773


Με τις «συντροφιές» των ζωγράφων στην Ήπειρο


Ο σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθηθεί ο εκπαιδευτικός στην προσέγγιση και την παρουσίαση της μεταβυζαντινής ζωγραφικής στην Ήπειρο, με αφορμή τις εικόνες που εκτίθενται στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων.

Η επιλογή του θέματος έγινε, επειδή η μεταβυζαντινή ζωγραφική της Ηπείρου αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο της ελληνικής τέχνης, το οποίο παραμένει λίγο πολύ άγνωστο στους μη ειδικούς.

Η ιστορία της και τα χαρακτηριστικά της είναι άγνωστα ακόμα και στους Ηπειρώτες, οι οποίοι, ωστόσο, έρχονται σε άμεση επαφή μαζί της, μέσα στο πλήθος των τοιχογραφημένων ναών στα χωριά της Ηπείρου.

Το Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων διαθέτει μια αρκετά καλή σειρά εικόνων που μπορεί να γίνει η αφετηρία ώστε να προσεγγίσουν οι μαθητές αυτή την πτυχή της ιστορίας και της τέχνης του τόπου μας.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην τέχνη των τελευταίων αιώνων της Οθωμανικής κυριαρχίας (17ος- 19ος αι.) και στη δράση των οργανωμένων συνεργείων των ζωγράφων, που έδρασαν στην περιοχή τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Περιγραφή Δραστηριοτήτων:

-Συγκέντρωση και υποδοχή των παιδιών στο Βυζαντινό Μουσείο.

-Αναφορά στην έννοια του Μουσείου, ποιος είναι ο ρόλος του Βυζαντινού Μουσείου.

Σύντομη αναφορά στις εικόνες-εξέταση μεταβυζαντινών εικόνων.

Διαφοροποίηση των όρων" Βυζαντινής- Μεταβυζαντινής" περιόδου και χρονολογική οριοθέτησή τους.

-Στάση στην αίθουσα του 16ου-17ου αι. Παρουσίαση ενός τέμπλου σε μικρογραφία.

Αναφορά στη θέση των εικόνων. Τα παιδιά μαθαίνουν τη διάρθρωση του τέμπλου, τοποθετώντας μικρογραφίες εικόνων και τμημάτων του (βημόθυρο, δεσποτικές εικόνες, δωδεκάορτο- αποστολικά, λυπηρά)

-Μέσα από εποπτικό υλικό, πίνακες, παρέχονται πληροφορίες για τους Λινοτοπίτες ζωγράφους του 16ου-17ου αι.

Στη συνέχεια οι ίδιοι οι μαθητές διαβάζουν επιγραφές, από τις οποίες αντλούνται πληροφορίες όπως τα ονόματα των ζωγράφων, τα συνεργεία, τις σχέσεις εργασίας, την εποχή που εργάζονται οι ζωγράφοι, τη διάρκεια ενός έργου, τη χρονολογία αποπεράτωσης ενός έργου.

-Στάση στην αίθουσα του 18ου-19ου αι. όπου γίνεται αναφορά στους καπεσοβίτες και χιονιαδίτες ζωγράφους.

-Στάση στην αίθουσα του 19ου αι., όπυ γίνεται αναφορά στα οικογενειακά συνεργεία.

-Μετάβαση στο χώρο της πυριτιδαποθήκης για το δεύτερο μέρος του προγράμματος.

-Παρουσιάζονται τα στάδια κατασκευής της εικόνας.

-Στο πρακτικό μέρος εφαρμόζουν την τεχνική του ανθιβόλου. Παρουσίαση σε μικρογραφία της θέσης των εικόνων του τέμπλου.

Για τα παιδιά του Λυκείου στο πρακτικό μέρος, υπάρχει η δυνατότητα με βάση τις πληροφορίες που τους έχουν δοθεί κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος και ενός συνοδευτικού ερωτηματολογίου να γράψουν ένα σενάριο.

Έτος: 1997 -

Τόπος : Ιωάννινα


Αρμόδιες Υπηρεσίες ή Φορείς:
8η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων

Υπεύθυνος προγράμματος:
Υπεύθυνος: Αργυρώ Καραμπερίδη
Αρχαιολόγος

Εκδόσεις σχετικές με το πρόγραμμα:
Αχειμάστου Μ. - Ποταμιάνου, Η μονή των Φιλανθρωπηνών και η πρώτη φάση της Μεταβυζαντινής Ζωγραφικής, Αθήνα, 1983.
Γαρίδης Μ. - Παλιούρας Α. (επιμ.), Μοναστήρια Νήσου Ιωαννίνων, Ζωγραφική, Ιωάννινα, 1993.
Καραμπερίδη Αργυρώ, Αχ, αυτές οι εικόνες!!! Μια ιστορία για τις εικόνες από το μοναστήρι του Μακρυαλέξη, Αθήνα, χχ.
Κωνστάντιος Δ., Προσέγγιση στο έργο των ζωγράφων από το Καπέσοβο της Ηπείρου, Αθήνα, 1997.
Μακρής Κ., Χιονιαδίτες ζωγράφοι, Αθήνα, 1981.
Παπαδόπουλος Α., Διονυσίου του εκ Φουρνά - Ερμηνεία της ζωγραφικής τέχνης,εν Πετρουπόλει 1909, Κεραμεύς, Χ.Χ.
Τούρτα Α., Οι ναοί του Αγίου Νικολάου στη Βίτσα και του Αγίου Μηνά στο Μονοδένδρι. Προσέγγιση στο έργο των ζωγράφων από το Λινοτόπι, Αθήνα, 1991.
Χατζηδάκης Μ., Έλληνες ζωγράφοι μετά την άλωση (1450-1830), Αθήνα, 1987.
Ήπειρος: Κοινωνία Οικονομία 15ος-20ος αι., Ήπειρος, 1986.
" Ήπειρος 4000 χρόνια Ελληνικής Ιστορίας και Πολιτισμού", Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα, 1997.
Μοναστήρια Νήσου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, 1999.


Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Πε 09:00-12:00
Χώρος λειτουργίας: Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων - Πυριτιδαποθήκη
Ηλικίες:10-18 ετών


___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων Empty Απ: Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 25, 2011 4:55 am

Το Βυζαντινό Μουσείο βρίσκεται στο χώρο της ΝΑ ακρόπολης (Ιτς-Καλέ) του κάστρου των Ιωαννίνων. Πρόκειται για διόροφο κτίριο, στο ισόγειο του οποίου στεγάζεται η κεντρική συλλογή του Μουσείου και η οποία φιλοξενεί ευρήματα (γλυπτά, νομίσματα, κεραμεική, εικόνες, βημόθυρα, ευαγγέλια) από τον 4ο έως τον 19ο αιώνα.

Η μόνιμη αυτή έκθεση αναπτύσσεται σε επτά αίθουσες που αντιστοιχούν σε τρεις εκθεσιακές ενότητες (Παλαιοχριστιανική, Βυζαντινή, Μεταβυζαντινή), με ευρήματα τα οποία προέρχονται από όλη την Ήπειρο και είναι ενδεικτικά για την ιστορία και την τέχνη της περιοχής της Ηπείρου κατά τις περιόδους αυτές.

Παράρτημα του μουσείου αποτελεί η Έκθεση Αργυροχοίας, τέχνης παραδοσιακής και με ξεχωριστή άνθηση στην Ήπειρο, η οποία φιλοξενείται στο λεγόμενο ''θησαυροφυλάκιο''. Εκτίθενται εκκλησιαστικά και κοσμικά έργα προερχόμενα από τις ιδιωτικές συλλογές του Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνα και του γιαννιώτη αργυροχόου Κωνσταντίνου Ιωαννίδη, ενώ πρόσφατα εμπλουτίστηκε με σειρά κοσμημάτων και αντικειμένων, δωρεά της κ. Τ. Βέλλη-Δογορίτη.

Το μουσείο διαθέτει εργαστήριο συντήρησης κεραμεικής, τοιχογραφίας, ψηφιδωτού και λίθου καθώς και αποθηκευτικό χώρο στο υπόγειο υποδοχής των ανασκαφικών ευρημάτων. Επίσης διαθέτει χώρους περιοδικών εκθέσεων και άλλων δραστηριοτήτων και πωλητήριο.

Στόχος του Βυζαντινού Μουσείου Ιωαννίνων είναι η συγκέντρωση, προστασία, μελέτη και προβολή έργων τέχνης και αντικειμένων που καλύπτουν την περίοδο από τον 4ο έως τον 19ο αιώνα. Επίσης να αποτελέσει την καρδιά ενός πολιτιστικού χώρου, να παρακολουθήσει τη δυναμική του χώρου της ακρόπολης αλλά προπάντων να γνωστοποιήσει στο ευρύτερο κοινό την ιστορία της Ηπείρου όπως αυτή αποτυπώνεται στα ευρήματα των ανασκαφών. Παράλληλα να αναδείξει την τέχνη της αγιογραφίας και να αποτελέσει πόλο έλξης με τη διοργάνωση θεατρικών εκδηλώσεων, εκθέσεων, διαλέξεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Με αυτόν τον τρόπο το κοινό θα έρθει κοντά με την ιστορία του τόπου του.

Συντάκτης
Ζωγάκη Αθηνά, αρχαιολόγος

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων Empty Απ: Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Κυρ Σεπ 25, 2011 5:02 am

Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων %2525CE%2525B2%2525CF%252585%2525CE%2525B6%2525CE%2525B1%2525CE%2525BD%2525CF%252584%2525CE%2525B9%2525CE%2525BD%2525CF%25258C%252520%2525CE%2525BC%2525CE%2525BF%2525CF%252585%2525CF%252583%2525CE%2525B5%2525CE%2525AF%2525CE%2525BF%2525202

Περισσότερα εδώ

http://www.arxaiologia.gr/assets/media/PDF/migrated/1256.pdf

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης