ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Σελίδα 1 από 1
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
ΘΕΜΑ: « Επιμορφωτική Συνάντηση Δασκάλων»
Τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 10.00 π.μ. - 13.00 π.μ, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης, Κράτητος & Αποστολάκη (στάση τραμ ΑΙΓΑΙΟΥ), τηλ. 2109338908, θα πραγματοποιηθεί επιμορφωτική συνάντηση, με θέμα:
«Γραμματική: Νέα Στοιχεία στη Γραμματική του Δημοτικού Σχολείου».
Εισηγητές:
• κ. Κοτζόγλου Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής Γλωσσολογίας (Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών Πανεπιστημίου Αιγαίου),
• κ. Γεωργιαφέντης Μιχαήλ, Λέκτορας Γλωσσολογίας (Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών),
(μέλη της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου της Γραμματικής).
Η επιμόρφωση απευθύνεται στις/ στους Δασκάλες/ ους των Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων της 40ης Περιφέρειας. Μπορούν, όμως, και μετά από ενημέρωση του Διευθυντή της ΣΜ να μην την παρακολουθήσουν, εκτός και αν το επιθυμούν, όσες/ οι συναδέλφισσες/ οι είχαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος την Ε΄ τάξη και το έχουν ήδη παρακολουθήσει.
Επίσης, όσες/ οι συναδέλφισσες/οι επιθυμούν μπορούν να έχουν μαζί τους το βιβλίο της Γραμματικής και να θέσουν τυχόν ερωτήματα και απορίες στη συζήτηση που θα ακολουθήσει.
Τέλος για τυπικούς και ουσιαστικούς λόγους παρακαλούνται οι κκ Διευθύντριες/ ές να μου αποστείλουν μέχρι την Παρασκευή το μεσημέρι έναν πίνακα με τα ονόματα των συναδέλφων που θα συμμετέχουν. Οι υπόλοιποι εκείνη την ημέρα θα βρίσκονται στη διάθεση του σχολείου τους.
Τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 10.00 π.μ. - 13.00 π.μ, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης, Κράτητος & Αποστολάκη (στάση τραμ ΑΙΓΑΙΟΥ), τηλ. 2109338908, θα πραγματοποιηθεί επιμορφωτική συνάντηση, με θέμα:
«Γραμματική: Νέα Στοιχεία στη Γραμματική του Δημοτικού Σχολείου».
Εισηγητές:
• κ. Κοτζόγλου Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής Γλωσσολογίας (Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών Πανεπιστημίου Αιγαίου),
• κ. Γεωργιαφέντης Μιχαήλ, Λέκτορας Γλωσσολογίας (Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών),
(μέλη της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου της Γραμματικής).
Η επιμόρφωση απευθύνεται στις/ στους Δασκάλες/ ους των Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων της 40ης Περιφέρειας. Μπορούν, όμως, και μετά από ενημέρωση του Διευθυντή της ΣΜ να μην την παρακολουθήσουν, εκτός και αν το επιθυμούν, όσες/ οι συναδέλφισσες/ οι είχαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος την Ε΄ τάξη και το έχουν ήδη παρακολουθήσει.
Επίσης, όσες/ οι συναδέλφισσες/οι επιθυμούν μπορούν να έχουν μαζί τους το βιβλίο της Γραμματικής και να θέσουν τυχόν ερωτήματα και απορίες στη συζήτηση που θα ακολουθήσει.
Τέλος για τυπικούς και ουσιαστικούς λόγους παρακαλούνται οι κκ Διευθύντριες/ ές να μου αποστείλουν μέχρι την Παρασκευή το μεσημέρι έναν πίνακα με τα ονόματα των συναδέλφων που θα συμμετέχουν. Οι υπόλοιποι εκείνη την ημέρα θα βρίσκονται στη διάθεση του σχολείου τους.
Η Σχολική Σύμβουλος
40ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Ευσταθία Χριστοπούλου
40ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Ευσταθία Χριστοπούλου
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008
Απ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα το σεμινάριο στη Γραμματική, τη νέα Γραμματική της Ε΄ και Στ΄ του Δημοτικού.
Επιλεκτικά παρουσιάστηκαν θέματα που προβληματίζουν τους εκπαιδευτικούς και η παρουσίαση έλαβε τη μορφή της υποβολής και σχετικών ερωτήσεων στα καυτά σημεία του βιβλίου.
Προσωπικά χαίρομαι αφάνταστα γιατί έλυσα την απορία μου σχετικά με τα τσ και τζ, που σύμφωνα με τη γραμματική του Τσολάκη ήταν φθόγγοι ενώ στη νέα γραμματική δεν αναφέρονται.
Όπως με ενημέρωσε ο επίκουρος καθηγητής της Γλωσσολογίας και μέλος της συγγραφικής ομάδας, κ. Κοτζόγλου Γεώργιος, το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί ακόμη άλυτο θέμα για τη Γλωσσολογία. Που σημαίνει ότι ερίζουν οι γλωσσολόγοι για το αν αποτελούν ξεχωριστούς ήχους (όπως το μπ και το ντ για παράδειγμα) ή σύμπλεγμα συμφώνων (όπως το κρ, το στ κλπ).
Επίσης μου απαντήθηκε η απορία για την ορθογραφία της λέξης "καινούργιος" που η σχολική γραμματική επιμένει να την αναγράφει δίχως το γάμμα. Η δύναμη της συνήθειας! Επικράτησε έτσι και άρα γράφεται έτσι, κι ας έχει τεκμηριωμένη αντίθεση ο καθηγητής Μπαμπινιώτης στο λεξικό του, στηριγμένη στην ετυμολογία της λέξης.
Κάτι ανάλογο μου ειπώθηκε και για το αβγό και το αφτί, την τόσο παλιά ιστορία και που προκάλεσε στο παρελθόν ισχυρές αντιδράσεις κατά του ίδιου του Μανόλη Τριανταφυλλίδη.
Αντίθετα η εμμονή του κόσμου να χρησιμοποιεί τον τύπο "είσαστε", ανάγκασε και τη γραμματική να τον συμπεριλάβει.
Το σεμινάριο απασχόλησε ιδιαίτερα και η περίπτωση της υποτακτικής καθώς και του τελικού ν αλλά και ο συλλαβισμός.
Δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα όλα όσα ακούστηκαν. Κάποιες στιγμές δεν ήταν καν δυνατό να ακούσουμε αφού για μια ακόμη φορά επικράτησε το δάσκαλε που δίδασκες και τα πηγαδάκια επικρατούσαν του επίσημου διαλόγου ανάμεσα σε όσους ρωτούσαν και τους εισηγητές. Αλήθεια, στην τάξη μας θα το ανεχόμασταν αυτό από τους μαθητές μας;
Είναι πάντως λυπηρό και το φαινόμενο οι ίδιοι οι διδάσκοντες να έχουμε τόσες απορίες σε ένα βιβλίο που πλέον διδάσκεται αρκετά χρόνια. Δίχως να σημαίνει πως φταίμε μόνο εμείς. Και δεν έχει και σημασία ποιος φταίει αλλά το αποτέλεσμα. Πώς να διδάξεις στο μαθητή ένα τόσο βασικό μάθημα αν ο ίδιος δεν έχεις στέρεες γνώσεις του διδακτικού αντικειμένου;
Θα έπρεπε ίσως να γίνουν πιο αναλυτικά σεμινάρια και να διασφαλιστεί ότι τουλάχιστον οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τη γραμματική κατέχουν με επάρκεια αυτή τη νέα εκδοχή της.
Καθόλου παρήγορο και το γεγονός που επισημάνθηκε για τις διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται ανάμεσα στα βιβλία της Γλώσσας και τη Γραμματική ή και ανάμεσα στη Γραμματική του Δημοτικού και τη Γραμματική του Γυμνασίου.
Όλα αυτά μόνο σύγχυση προκαλούν στα παιδιά και σε μια εποχή που η ελληνική γλώσσα αντιμετωπίζει μεγάλους κινδύνους. Αντί λοιπόν να προσφέρουμε μια γλωσσική παιδεία υψηλού επιπέδου, επιτείνουμε με τα προβλήματα που υπάρχουν το κομφούζιο.
______________________
ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
http://educandus.blogspot.gr/2012/07/blog-post.html
Επιλεκτικά παρουσιάστηκαν θέματα που προβληματίζουν τους εκπαιδευτικούς και η παρουσίαση έλαβε τη μορφή της υποβολής και σχετικών ερωτήσεων στα καυτά σημεία του βιβλίου.
Προσωπικά χαίρομαι αφάνταστα γιατί έλυσα την απορία μου σχετικά με τα τσ και τζ, που σύμφωνα με τη γραμματική του Τσολάκη ήταν φθόγγοι ενώ στη νέα γραμματική δεν αναφέρονται.
Όπως με ενημέρωσε ο επίκουρος καθηγητής της Γλωσσολογίας και μέλος της συγγραφικής ομάδας, κ. Κοτζόγλου Γεώργιος, το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί ακόμη άλυτο θέμα για τη Γλωσσολογία. Που σημαίνει ότι ερίζουν οι γλωσσολόγοι για το αν αποτελούν ξεχωριστούς ήχους (όπως το μπ και το ντ για παράδειγμα) ή σύμπλεγμα συμφώνων (όπως το κρ, το στ κλπ).
Επίσης μου απαντήθηκε η απορία για την ορθογραφία της λέξης "καινούργιος" που η σχολική γραμματική επιμένει να την αναγράφει δίχως το γάμμα. Η δύναμη της συνήθειας! Επικράτησε έτσι και άρα γράφεται έτσι, κι ας έχει τεκμηριωμένη αντίθεση ο καθηγητής Μπαμπινιώτης στο λεξικό του, στηριγμένη στην ετυμολογία της λέξης.
Κάτι ανάλογο μου ειπώθηκε και για το αβγό και το αφτί, την τόσο παλιά ιστορία και που προκάλεσε στο παρελθόν ισχυρές αντιδράσεις κατά του ίδιου του Μανόλη Τριανταφυλλίδη.
Αντίθετα η εμμονή του κόσμου να χρησιμοποιεί τον τύπο "είσαστε", ανάγκασε και τη γραμματική να τον συμπεριλάβει.
Το σεμινάριο απασχόλησε ιδιαίτερα και η περίπτωση της υποτακτικής καθώς και του τελικού ν αλλά και ο συλλαβισμός.
Δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα όλα όσα ακούστηκαν. Κάποιες στιγμές δεν ήταν καν δυνατό να ακούσουμε αφού για μια ακόμη φορά επικράτησε το δάσκαλε που δίδασκες και τα πηγαδάκια επικρατούσαν του επίσημου διαλόγου ανάμεσα σε όσους ρωτούσαν και τους εισηγητές. Αλήθεια, στην τάξη μας θα το ανεχόμασταν αυτό από τους μαθητές μας;
Είναι πάντως λυπηρό και το φαινόμενο οι ίδιοι οι διδάσκοντες να έχουμε τόσες απορίες σε ένα βιβλίο που πλέον διδάσκεται αρκετά χρόνια. Δίχως να σημαίνει πως φταίμε μόνο εμείς. Και δεν έχει και σημασία ποιος φταίει αλλά το αποτέλεσμα. Πώς να διδάξεις στο μαθητή ένα τόσο βασικό μάθημα αν ο ίδιος δεν έχεις στέρεες γνώσεις του διδακτικού αντικειμένου;
Θα έπρεπε ίσως να γίνουν πιο αναλυτικά σεμινάρια και να διασφαλιστεί ότι τουλάχιστον οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τη γραμματική κατέχουν με επάρκεια αυτή τη νέα εκδοχή της.
Καθόλου παρήγορο και το γεγονός που επισημάνθηκε για τις διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται ανάμεσα στα βιβλία της Γλώσσας και τη Γραμματική ή και ανάμεσα στη Γραμματική του Δημοτικού και τη Γραμματική του Γυμνασίου.
Όλα αυτά μόνο σύγχυση προκαλούν στα παιδιά και σε μια εποχή που η ελληνική γλώσσα αντιμετωπίζει μεγάλους κινδύνους. Αντί λοιπόν να προσφέρουμε μια γλωσσική παιδεία υψηλού επιπέδου, επιτείνουμε με τα προβλήματα που υπάρχουν το κομφούζιο.
______________________
ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
http://educandus.blogspot.gr/2012/07/blog-post.html
ΜΑΡΙΟΡΗ- Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|