ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα

Πήγαινε κάτω

Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα Empty Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Παρ Αυγ 19, 2011 3:53 pm

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://thesprotia-news.blogspot.com/2011/08/blog-post_3354.html

Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα


Τη διαβεβαίωση ότι έχει διασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση για τη λειτουργία των ελληνικών εκπαιδευτηρίων στην Κορυτσά και στην Χειμάρρα, δίνει ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Σταύρος Λαμπρινίδης απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη βουλή του Μάξιμου Χαρακόπουλου.

Στην ερώτηση του προς τους υπουργούς Εξωτερικών και Παιδείας, ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λαρίσης έκρουε στην κυβέρνηση καμπανάκι κινδύνου για το κλείσιμο ελληνικών σχολείων στη Βόρειο Ήπειρο, μετά τις πληροφορίες περί διακοπής από πλευράς Υπουργείου Παιδείας της ενισχυτικής χρηματοδότησης στα εκπαιδευτήρια της Κορυτσάς και της Χειμάρρας.

Όπως τονίζει σε δήλωσή του ο κ. Χαρακόπουλος «Είναι θετικό το γεγονός ότι στις περιοχές της Κορυτσάς και της Χειμάρρας, τις οποίες η Αλβανία από την εποχή Χότζα δεν αναγνωρίζει ως μειονοτικές ζώνες και δεν επιτρέπει την διδασκαλία της ελληνικής στα δημόσια αλβανικά σχολεία, τα ελληνόπουλα θα μπορέσουν να διδαχθούν την ελληνική γλώσσα στις πατρογονικές τους εστίες της Βορείου Ηπείρου, που από την αρχαιότητα αποτελούν κοιτίδες ελληνισμού».

Η απάντηση του κ Λαμπρινίδη έχει ως εξής:


«Είναι γνωστό ότι η εφαρμοζόμενη από πλευράς αλβανικών αρχών πολιτική των «μειονοτικών ζωνών» έχει ως συνέπεια την αδυναμία άσκησης του δικαιώματος στη δημόσια μειονοτική εκπαίδευση εκτός των περιοχών εκείνων στις οποίες η Αλβανία αυθαίρετα περιορίζει την αναγνώριση ύπαρξης Ελλήνων Ομογενών παραβιάζοντας τις σχετικές διεθνείς υποχρεώσεις της.

Ως εκ τούτου, έχει ιδιαίτερη σημασία η πρωτοβουλία της ίδρυσης και λειτουργίας των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων «ΟΜΗΡΟΣ» στην Κορυτσά και στην Χειμάρρα, το έργο των οποίων το Υπουργείο Εξωτερικών, μέσω των Αρχών μας στην Αλβανία, παγίως στηρίζει με κάθε μέσον.

Καθ' όσον αφορά τα ζητήματα χρηματοδότησής τους, το Υπουργείο Εξωτερικών καταβάλλει προσπάθειες για τη διασφάλιση, με τον προσφορότερο τρόπο, της κάλυψης των λειτουργικών δαπανών σε συνεργασία, κυρίως, με το καθ' ύλην αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Παρά δε τους περιορισμούς που επιβάλλει σήμερα η δημοσιονομική συγκυρία, οι τρέχουσες ανάγκες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων «ΟΜΗΡΟΣ» στην Κορυτσά και στην Χειμάρρα έχουν ήδη καλυφθεί».

http://taxalia.blogspot.com/2011/08/blog-post_4529.html

Δηλαδή για να καταλάβω. Εμείς στην Ελλάδα δεχόμαστε στα σχολεία μας τα παιδιά χιλιάδων Αλβανών που ζουν στη χώρα μας χωρίς καμία διάκριση (και πολύ σωστά) πλην όμως στην Αλβανία δεν μπορούμε να έχουμε σχολεία που θα διδάσκουν ελληνικά στα παιδιά των ομογενών;

Και χρειάζεται να πηγαίνει ο ιδρώτας του ελληνικού λαού στα χέρια ιδιωτών;

Σαφώς και είναι σπουδαίο το γεγονός της διδασκαλίας των ελληνικών έστω και μέσω ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

Μα να πληρώνει το κράτος μας χωρίς να έχει και τον έλεγχο του τι και πώς διδάσκεται;

Να θυμίσω ότι στην Αλβανία λειτουργεί και Αρσάκειο:

http://www.arsakeio.gr/index.php/-mainmenu-29/-mainmenu-79


Αρσάκειο Κολέγιο Τιράνων - Κοlegji “Arsakeio e Tiranës”

Ίδρυση

Το Αρσάκειο Ελληνοαλβανικό Κολέγιο Τιράνων ιδρύθηκε το 1998 από τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία και κτίστηκε με χρήματα τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, με χορηγίες δωρητών και, κυρίως, με χρήματα από τα προγράμματα ανάπτυξης των Βαλκανίων τού Υπουργείου Εξωτερικών. Το Αρσάκειο Τιράνων από τής ιδρύσεώς του μέχρι σήμερα λειτουργεί αποκλειστικά με τους πόρους τής Φ.Ε.

Σκοπός

Το άνοιγμα τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας σε μία κοντινή προς την Ελλάδα χώρα τής ευρύτερης περιοχής τής νοτιοανατολικής Ευρώπης στηρίζεται στην παράδοση και στον πρωτοποριακό χαρακτήρα τής προσφερόμενης εκπαίδευσης από τα Αρσάκεια Σχολεία. Από την αρχή τής ιστορίας τους τα Σχολεία ήταν παρόντα όπου υπήρχαν παιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες. Το Αρσάκειο στα Τίρανα, που λειτουργεί ως ένα πρωτοποριακό ευρωπαϊκό σχολείο ποιοτικής παιδείας, βασισμένο σε πανανθρώπινες και διαχρονικές αξίες και στις σύγχρονες εκπαιδευτικές αρχές για μια ευρύτερη μόρφωση, μπορεί να αποτελέσει ένα επιτυχημένο παράδειγμα υψηλής διαπολιτισμικής παιδείας, η οποία θα οδηγήσει στην καλύτερη κατανόηση των λαών τής Ελλάδος και τής Αλβανίας και σε μια ευρύτερη συνεργασία σε εκπαιδευτικό και πολιτιστικό επίπεδο με σεβασμό στον πολιτισμό και στις παραδόσεις των δύο λαών.

Ιστορικό

Το Αρσάκειο Τιράνων άρχισε να λειτουργεί το 1998 με 77 μαθητές στην Α΄ δημοτικού και προχωρεί τάξη με τάξη, σύμφωνα με τις βαθμίδες τής αλβανικής εκπαίδευσης. Από τον Μάιο τού 2007 το Σχολείο λειτουργεί στο νέο ιδιόκτητο κτηριακό συγκρότημα, το οποίο ανταποκρίνεται στις πιο υψηλές σύγχρονες διεθνείς εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Πρόκειται για το πρώτο σχολείο τής οικογένειας των Αρσακείων εκτός ελλαδικού χώρου.


Κτηριακό συγκρότημα

Το 2003 ξεκίνησε η ανέγερση τού ιδιόκτητου σχολικού συγκροτήματος τής Φ.Ε., σε οικόπεδο 100.000 τ.μ., 5 χιλιόμετρα έξω από τα Τίρανα στον δρόμο προς το Ελμπασάν. Από τον Μάιο τού 2007 το Σχολείο μεταφέρθηκε στο καινούργιο κτήριο, το οποίο είναι το πιο σύγχρονο συγκρότημα των Βαλκανίων, ειδικά μελετημένο από εκλεκτούς καθηγητές τού Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και κατασκευασμένο με υψηλές προδιαγραφές λειτουργικότητας, αισθητικής και ασφαλείας. (Μέχρι τότε, το Σχολείο στεγαζόταν σε πέντε ενοικιαζόμενα κτήρια στα Τίρανα). Το κτήριο, εμβαδού 4.000 τ.μ., είναι εσωστρεφές και οργανώνεται γύρω από ένα αίθριο. Οι αίθουσες, κατανεμημένες σε 4 στάθμες («ορόφους»), ορίζουν ένα «Γ» και έχουν η κάθε μία «ιδιωτικό» υπαίθριο χώρο προς τις εξωτερικές πλευρές τού κτηρίου. Τα εργαστήρια είναι οργανωμένα σε 2 στάθμες και μαζί με τους κοινόχρηστους χώρους ορίζουν ένα δεύτερο «Γ», που συμπληρώνει το αίθριο. Οι χώροι κίνησης βρίσκονται περιμετρικά τού αιθρίου, το οποίο αποτελεί τον εσωτερικό αύλειο χώρο. Το πρανές που διαμορφώθηκε λόγω τής κλίσης τού εδάφους χωρίζει το αίθριο σε δύο επίπεδα.

Εκτός από τις αίθουσες διδασκαλίας, τα γραφεία, τους βοηθητικούς και τους ημιυπαίθριους χώρους, το Σχολείο έχει Εργαστήρια Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας πλήρως εξοπλισμένα με τα πιο σύγχρονα μέσα, Βιβλιοθήκη, αίθουσες Μουσικής και Γυμναστικής καθώς και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.

Εκπαιδευτικό προσωπικό

Το Σχολείο, από το σχολικό έτος 2006-2007, διοικείται από δύο Ελληνίδες διευθύντριες (πρώην διευθύντριες των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού), μία για την πρωτοβάθμια και μία για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με Αλβανίδα υποδιευθύντρια. Οι διδάσκοντες τα αλβανικά μαθήματα είναι Αλβανοί υπήκοοι με πτυχία που προβλέπονται από την αλβανική νομοθεσία και οι οποίοι προσλαμβάνονται κατόπιν αυστηρής επιλογής.
Οι επιλεγμένοι από τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα είναι Έλληνες με πτυχίο ελληνικού πανεπιστημίου.

Σχολικό πρόγραμμα

Το Αρσάκειο Τιράνων λειτουργεί με βάση το πρόγραμμα και τη διδακτέα ύλη των αλβανικών σχολείων με πρόσθετη ενισχυμένη διδασκαλία τής ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας και τη διδασκαλία στην Ελληνική ορισμένων μαθημάτων τού κυρίως προγράμματος, όπως τής Λογοτεχνίας, τού Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, του Δημοκρατικού Πολιτεύματος, της Γεωγραφίας και της Πληροφορικής.

Διάρθρωση

Το Σχολείο έχει αναπτυχθεί σε όλες τις βαθμίδες τής εκπαίδευσης: νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο.

Το ωράριο λειτουργίας έχει ως εξής:

Πρωινό πρόγραμμα: 8.30-14.15

Απογευματινό (μελέτη – όμιλοι): 14.35-15.05

Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια λοιπόν λειτουργούν με βάση τα προβλεπόμενα από το αλβανικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η ελληνική γλώσσα διδάσκεται ως δεύτερη γλώσσα. Και κάποια μαθήματα λέει διδάσκονται στα Ελληνικά. Την Ιστορία δεν την είδαμε ανάμεσα σε αυτά...

Θα μου πεις, και τα Αλβανάκια στην Ελλάδα; Διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα; Διδάσκονται την ιστορία τους;

Να τη διδάσκονται. Να πληρώνει η πατρίδα τους και να τη διδάσκονται. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να διδάσκεται τη γλώσσα του και την ιστορία του.

Μα όχι με έξοδα άλλων λαών. Και δη λαών που βρίσκονται σε χρεοκοπία τα οικονομικά τους.

Όπως συμβαίνει και με τα παιδιά των Πολωνών στην Ελλάδα και άλλων μεταναστών. Έχουν τα δικά τους σχολεία και διδάσκουν στα παιδιά τους αυτά που πρέπει και δικαιούνται να μαθαίνουν.

Στην Αλβανία όμως γιατί δεν αναγνωρίζεται το αντίστοιχο δικαίωμα των Ελλήνων; Και ναι μεν αναγκαζόμαστε να πληρώνουμε αλλά χωρίς να μπορεί η χώρα μας να έχει έλεγχο του προγράμματος;
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα Empty Απ: Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Παρ Αυγ 19, 2011 4:03 pm

Αξίζει νομίζω να διαβάσουμε το ακόλουθο:

http://www.neb.gr/forum/viewtopic.php?f=21&t=1698

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ - ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
από keravnios » 13:31 pm 21 05 2007

ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΚΟΚΑΒΕΣΗ (Β' Αθηνών): Είμαι από τις πρώτες μαθήτριες της Βορείου Ηπείρου, που έρχομαι στη Βουλή των Ελλήνων και ελπίζω να έρθουν και άλλοι πατριώτες μου επίσημα. Θα σας αναφέρω ορισμένες προτάσεις μου.

Πρώτον. Πρέπει η Ελλάδα να χαράξει κοινή εξωτερική πολιτική με όλα τα Κόμματα.

Δεύτερον. Να υπάρξει ελεύθερη επικοινωνία με την Ελλάδα, για να μπορούμε να πηγαινοερχόμαστε, όποτε θέλουμε, και όχι 3 φορές το χρόνο, που μας επιτρέπει η Ελληνική Κυβέρνηση. Μπορείτε να μας εκδώσετε μια ταυτότητα, που να μας αναγνωρίζετε, ότι είμαστε Έλληνες Ομογενείς από τη Βόρειο Ήπειρο. Δεν είναι δυνατόν οι Αλβανοί να μας λένε Έλληνες και στην Ελλάδα να μας χαρακτηρίζουν Αλβανούς. Εμείς γνωρίζουμε πολύ καλά, τι είμαστε, αλλά πρέπει να το μάθετε και εσείς.

Τρίτον. Να μας μαθαίνουνε την ελληνική μητρική γλώσσα. Κατάγομαι από τη Χειμάρρα και το Ελληνικό Σχολείο δεν λειτουργεί. Έχει κλείσει από το 1945. Το κτήριο υπάρχει μόνο με ελληνικές επιγραφές, χωρίς όμως διδακτικό προσωπικό. Η Ελληνική Κυβέρνηση οφείλει να απαιτήσει να λειτουργήσουν τα Σχολεία. Πρέπει να γίνει επίσης απογραφή των Ελλήνων, με βάση την ελεύθερη βούληση του καθενός στην Αλβανία και στην Ελλάδα, γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί Αλβανοί, που κάνουν τους Έλληνες. Να γίνουν, επίσης, επενδύσεις στη Βόρειο Ηπειρο. Να αναπτυχθεί το Εμπόριο και ο Τουρισμός, ιδιαίτερα στις παραλιακές περιοχές, όπως οι Αγιοι Σαράντα, Χειμάρρα, Δυρράχιο, όπου δεν επιτρέπουν οι Αλβανοί. Να υπάρξει ένα πρόγραμμα, με το οποίο θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω στην Πατρίδα μας. Να γίνει επίσης ο τηλεοπτικός σταθμός στην Κέρκυρα, που έκλεισε. Η Ελλάδα νομίζω, ότι έχει αρκετά χρήματα.

Θα ήθελα επίσης να επιστραφεί η περιουσία μας, γιατί το αλβανικό Κράτος μας έχει πάρει τα χωράφια μας από το 1958. Έτσι, θα μπορέσει να χτίσει και να αξιοποιήσει τις λίγες του οικονομίες και ο Βορειοηπειρώτης.

Θα ήθελα, επίσης, να απαντήσω στο παιδί, που είπε να καταργηθεί το Υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Εάν όμως καταργηθεί, θα είμαστε σαν να είμαστε σε ένα πέλαγος και να λέμε, αν θα “πνιγούμε τώρα ή μετά”. Αν, όμως, καταργηθούν όλα τα Υπουργεία Αμυνας του Κόσμου και γίνουν Υπουργεία Ειρήνης, τότε συμφωνώ κι εγώ. Αλλά αν καταργηθεί μόνο της Ελλάδας, τότε κινδυνεύει και η ειρήνη μας.

Τώρα, θα ήθελα να αναφερθώ στη Θράκη. Οι Πομάκοι, όπως ανέφερε και ο συνάδελφος, είναι ελληνικότατης καταγωγής και δεν είναι μειονότητα, όπως είναι η Βόρειος Ήπειρος, που είναι αναγνωρισμένη από τη ΔΑΣΕ και τον ΟΗΕ, αλλά είναι “θρησκευτική μειονότητα”. Πρέπει, επομένως, να διδάσκονται τα Ελληνικά. Για ποιό λόγο, λοιπόν, διδάσκονται τα Τούρκικα; Και μεις έπρεπε τόσα χρόνια να διδασκόμεθα και τα Ελληνικά. Εγώ, όμως, διδασκόμουνα Αλβανικά 8 χρόνια, χωρίς να τα θέλω, γιατί ένιωθα Ελληνίδα και ήθελα να μάθω τη γλώσσα μου. Εάν, τώρα, ήθελα ως δεύτερη γλώσσα τα Αλβανικά, θα τα διάλεγα μόνη μου. Πρέπει, λοιπόν, να ιδρύσουμε Ελληνικό Σχολείο.

Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στην Κύπρο. Η Ελλάδα επίσημα δεν έχει τοποθετηθεί για τους αγνοούμενους. Είναι 1619 άνθρωποι και θα πρέπει να τους σκεφτούμε και αυτούς.

Στην κατεχόμενη Κύπρο έχουν μείνει 30 περίπου παιδιά. Αν φύγουν και αυτά και πάνε στην ελεύθερη, ερημώνει το χωριό, όπως ερημώνει και στη Βόρειο Ήπειρο. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, τί πρέπει να κάνουμε; Χάριν της αλβανικής φιλίας το δεχόμαστε και αυτό και χάριν της τουρκικής δεχόμαστε και το άλλο; Δεν είναι έτσι, γιατί εμείς είμαστε άνθρωποι, δεν είμαστε υλικά αγαθά να μας εμπορεύονται και να υπογράφει ο καθένας. Σε εμάς έρχονται οι επιπτώσεις, εγώ μένω στα σύνορα και εμένα κυνηγάνε. Δεν κυνηγάνε κανέναν Υπουργό, γιατί ο Υπουργός είναι αναγνωρισμένος, έχει και το σπιτάκι του. Εγώ δεν έχω πουθενά, ούτε στην Αθήνα, ούτε εκεί. Και εκεί κυνηγημένη και εδώ το ίδιο. Αυτά ήθελα να πω με συντομία.

Πότε έγινε αυτή η ομιλία; Μάλλον εδώ και κάτι χρόνια... Αφού τώρα υπάρχει σχολείο στη Χειμάρρα.

Το σημαντικό όμως είναι να δούμε την άποψη των ίδιων των παιδιών και να νιώσουμε τον καημό τους. Να μάθουν τη γλώσσα τους τη μητρική!

Χωρίς να χρειαστεί να ξεριζωθούν. Είναι πολύ σημαντικό αυτό.

Μα εξίσου σημαντικό είναι να παλέψουμε ως χώρα να γίνεται αυτό με επίσημο διακρατικό πρόγραμμα. Κι όχι μέσα από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα Empty Απ: Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Παρ Αυγ 19, 2011 4:07 pm

Ας δούμε όμως και ένα ακόμη σχετικό άρθρο, δύο και πλέον μήνες πριν γραμμένο, μπας και βγάλουμε άκρη τι συμβαίνει με τα ιδιωτικά αυτά εκπαιδευτήρια:

http://www.newstrap.gr/m-episimainoume/mek-episimainoume/7623-kindyneyoyn-me-loyketo-ellinika-sxoleia-se-korytsa-kai-xeimara.html


Κινδυνεύουν με λουκέτο ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρα.

Κυριακή, 05 Ιουνίου 2011 09:46 newstrap.gr ..

Πρόβλημα επιβίωσης αντιμετωπίζει το ελληνικό εκπαιδευτήριο ΟΜΗΡΟΣ που λειτουργεί εδώ και μια δεκαετία στην Κορυτσά φιλοξενώντας τόσο τα παιδιά της ελληνικής μειονότητας της περιοχής όσο και Αλβανούς μαθητές που προτιμούν την ποιότητα σπουδών που τους παρείχε το πρότυπο αυτό για τα αλβανικά δεδομένα σχολείο. Το τελευταίο διάστημα και με αιτιολογία την οικονομική κρίση που περνά η Ελλάδα, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει στην καταβολή των λειτουργικών εξόδων του σχολείου και των μισθών του προσωπικού.

Στην Κορυτσά κυκλοφορούν φήμες ακόμη και περί κλεισίματος του σχολείου, καθώς αν δεν λυθεί το πρόβλημα αυτό, είναι πιθανό οι αλβανικές αρχές να μην επιτρέψουν την συνέχιση της λειτουργίας του την επόμενη χρονιά. Μειονοτικές οργανώσεις αλλά και βουλευτές από την βόρεια Ελλάδα απευθύνουν έκκληση προς την Άννα Διαμαντοπούλου να τακτοποιήσει τις οικονομικές εκκρεμότητες ώστε να μην χαθεί «ό,τι πιο επιτυχημένο έχει να επιδείξει η πατρίδα μας στην περιοχή της Κορυτσάς».

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες το Μουσουλμανικό Σχολείο που ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια στην Κορυτσά και μάλιστα με τουρκική χρηματοδότηση, εμφανίζεται έτοιμο να υποδεχτεί τους Αλβανούς μαθητές σε περίπτωση κλεισίματος του ΟΜΗΡΟΥ.

ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει και το ελληνικό μειονοτικό σχολείο που λειτουργεί στην Χειμάρρα. Όπως αναφέρει ο βουλευτής Κοζάνης Γιώργος Κασαπίδης σε επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας «οι εκπαιδευτικοί του παραμένουν απλήρωτοι από την αρχή του χρόνου, ενώ η καλλιεργούμενη φημολογία για ενδεχόμενο κλείσιμο δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Τα προβλήματα αυτά υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ελλοχεύουν τον κίνδυνο της απαξίωσης των σχολείων».

Χαρακτηριστικό της δεινής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτικοί είναι το γεγονός πως ήδη αναζητούν εργασία σε άλλα σχολεία είτε της Αλβανίας, είτε της Ελλάδας αντίστοιχα.

Η Αλβανία... σβήνει την εθνικότητα

«Τσουνάμι» αντιδράσεων για τα πιστοποιητικά των Β/Ηπειρωτών

Θίγουν τη Μειονότητα, τονίζει ο βουλευτής Κ. Μπάρκας

• «Τσουνάμι» αντιδράσεων προκαλεί ήδη στους κόλπους της ελληνικής Μειονότητας η νέα μεθόδευση της αλβανικής κυβέρνησης, που αυτή τη φορά επιχειρεί να σβήσει απ' τα πιστοποιητικά γέννησης των Βορειοηπειρωτών την εθνική τους ταυτότητα.

Ήδη, άμεση ήταν η αντίδραση της «Ομόνοιας», σε σχέση με την συγκεκριμένη κυβερνητική απόφαση. Έτσι, σε ανακοίνωσή της η Οργάνωση, υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι «το στοιχείο της εθνικότητας αποτελεί ένα βασικό τεκμήριο για την απόδειξη των ιδιαιτεροτήτων μιας μειονότητας και για μας, είναι κεκτημένο πλέον. Δεν είναι δυνατό, ενώ αναμένουμε πρόοδο σε μια σειρά άλλα θέματα που αφορούν τα δικαιώματα της ΕΕΜ στα πάτρια εδάφη της, να έχουμε τέτοιες οπισθοδρομήσεις».

Χαρακτηριστικά των έντονων αντιδράσεων που προκαλεί η νέα αυτή επιχείρηση της Αλβανικής πλευράς για.... παραγραφή της εθνικότητας των Βορειοηπειρωτών, είναι και όσα αναφέρει σε μια συνέντευξη – ποταμό που παραχώρησε στην εφημερίδα «Πανoράμα» -ακολουθεί παρακάτω- ο Έλληνας βουλευτής στο κυβερνών μάλιστα Δημοκρατικό Κόμμα, Κώστας Μπάρκας.

Όπως επισημαίνει, το επίμαχο μέτρο θίγει την ακεραιότητα της εθνικής ελληνικής μειονότητας και έρχεται σε αντίθεση με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές συμβάσεις.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η συνέντευξη του Κώστα Μπάρκα προς την αλβανική φιλοκυβερνητική εφημερίδα «Πανοράμα», έχει ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα, καθώς ο ίδιος, αν και βουλευτής του κόμματος Μπερίσα, δεν δίστασε να καυτηριάσει δημόσια την τελευταία απόφαση (για τα πιστοποιητικά) της Κυβέρνησης σε βάρος της ελληνικής μειονότητας. Να τι είπε στην συνέντευξή του ο κ. Μπάρκας:

• Η Γενική Διεύθυνση Ληξιαρχείων ενέκρινε μια νέα φόρμα πιστοποιητικών για τους αλβανούς πολίτες όπου δεν αναγράφεται η εθνικότητα. Αυτό γίνεται στον αναβρασμό της συζήτησης για τον αν πρέπει να δηλώνεται με αυτοπροσδιορισμό η εθνικότητα και το θρήσκευμα. Πια είναι η θέση σας;

- Εξαρχής είμαι υποχρεωμένος να υπογραμμίσω με δυσαρέσκεια ότι η συγκεκριμένη ενέργεια δεν συμβαδίζει με την πρέπουσα κατεύθυνση και έχει αναληφθεί στην λανθασμένη στιγμή. Η Αλβανία έχει συμπεριληφθεί σε διαδικασίες ένταξης και παγκοσμιοποίησης και με την πράξη αυτή εκπέμπει σήμα μη χειραφέτησης. Δεν είμαι βέβαιος αν η συγκεκριμένη πράξη ταυτίζεται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα προσέγγισης των μειονοτικών θεμάτων και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Για να είμαι σαφής, είναι σε αντίθεση με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και με μια σειρά άλλα διεθνή ντοκουμέντα.

• Τις τελευταίες μέρες υπάρχουν δηλώσεις ότι με την πράξη αυτή βλάπτονται οι εθνικές μειονότητες στην Αλβανία και ιδιαίτερα η ελληνική μειονότητα. Μοιράζεστε και εσείς την ίδια άποψη;

- Η συγκεκριμένη πράξη προσβάλει άμεσα τα συμφέροντα, προσδοκίες και το στάτους της ε.ε. μειονότητας. Κατά επιγραμματικό τρόπο: θίγει την ακεραιότητα της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία.

Τόσο το περισσότερο όταν ως πράξη έχει ληφθεί εκτός προσοχής και διαβουλεύσεων με τους εκπροσώπους της ε.ε. μειονότητας. Είναι πασιφανές ότι τέτοια μέτρα, πράξεις και πραχτικές που αφορούν θέματα εθνικής φύσεως, ανεξαρτήτως από πού ξεκινούν, στοχεύουν την ελληνική μειονότητα. Προσβάλουν την ακεραιότητα της ελληνικής μειονότητας, και όταν δεν αναφέρονται ανοιχτά σ' αυτή, αλλά κρύβονται πίσω από γενικές δηλώσεις εθνικιστικής εμπνεύσεως, άξια, θα έλεγα για την περίοδο πριν από τις μεταρρυθμίσεις του Τανζιμάτι στη Βαλκανική.

• Ταυτοχρόνως, στην Αλβανία λειτουργεί μια πρωτοβουλία, ονόματι «Ερυθρόμαυρη Συμμαχία» η οποία τάσσεται κατά του αυτοπροσδιορισμού στο θέμα εθνικότητας και θρησκεύματος κατά την νέα απογραφή του πληθυσμού. Ποια είναι η άποψή Σας σχετικά με την εκστρατεία αυτή;

- Στην Αλβανία, πριν από κάμποσο χρόνο έχει ξεσπάσει μια αρκετά επιθετική εκστρατεία κατά των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας. Της εκστρατείας προηγήθηκε η έντονη συζήτηση σχετικά με το δικαίωμα ελεύθερης βούλησης στη δήλωση της εθνικότητας. Τώρα πια σ' αυτή την εκστρατεία προστίθεται η καθολική άρνηση της εθνικότητας. Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι πριν να είμαστε δημοκράτες ή σοσιαλιστές, δεξιοί, ή αριστεροί, έχουμε την εθνική μας ταυτότητα. Όπως κάθε άλλο έθνος και οι Έλληνες, έχουν πολλούς λόγους για να είναι υπερήφανοι για την εθνικότητά τους. Στο πλαίσιο αυτό, τα δικαιώματα των μειονοτήτων είναι αδιαπραγμάτευτα και ιερά.

• Η συζήτηση σχετικά με την ελεύθερη βούληση στη δήλωση της εθνικότητας και του θρησκεύματος πώς επηρεάζει τις ενταξιακές διαδικασίες της χώρας;

- Αποτελεί βήμα πίσω και επιστροφή στις παλιές παραδόσεις της βαλκανικής Αλβανίας, που αντιτάσσεται την Ευρωπαϊκή Αλβανία. Σε μια ευρωπαϊκή Αλβανία αισθανόμαστε όλοι ελεύθεροι στην εθνικότητα και τις ελευθερίες μας . Στην βαλκανική Αλβανία ο καθένας ζούσε, αλλά δεν πρέπει να ζει, με το φόβο και το άγχος, τρομοκρατημένος από τα συμπλέγματα κατωτερότητας.

Παρ' όλα αυτά, εγώ εκφράζω την πεποίθηση ότι στην Αλβανία θα βρεθούν προοδευτικές δυνάμεις, οι οποίες θα μπορέσουν να εμποδίσουν την οπισθοδρόμηση της Αλβανίας και θα σώσουν τη χώρα από εθνικιστικά αντιευρωπαϊκά παραληρήματα.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα Empty Απ: Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Παρ Αυγ 19, 2011 4:39 pm

Ένα ακόμη περίεργο άρθρο, γραμμένο τονίζουμε τρία χρόνια πριν, στο διαδίκτυο είναι και αυτό:

http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=80&t=120072

«Κρυφό σχολειό» για παιδιά Αλβανών στην Γκράβα!

από Αίγλη » Απρίλιος 24th, 2008, 12:11 pm


Από ελληνίδα δασκάλα, η οποία διδάσκει το αλβανικό βιβλίο Ιστορίας που αναφέρει τους Έλληνες ως... σφαγείς των Τσάμηδων!

Απίστευτο κι όμως αληθινό! Σε ελληνικό σχολείο, από έλληνες δασκάλους, διδάσκεται τα απογεύματα η αλβανική γλώσσα σε όσους το επιθυμούν και κυρίως σε παιδιά αλβανών μεταναστών, με τη βοήθεια των σχολικών βιβλίων της γειτονικής χώρας, τα οποία παρουσιάζουν τους «κακούς» Έλληνες ως… δολοφόνους που κατέσφαξαν τους… δύστυχους Τσάμηδες!

Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται το συγκεκριμένο θέμα, δυστυχώς αποτελεί μια θλιβερή πραγματικότητα. Αντί κάποιοι δάσκαλοι να κοιτάξουν να μάθουν στα παιδιά που έχουν στις τάξεις τους την ελληνική Ιστορία όπως ακριβώς είναι, σπεύδουν να διδάξουν την Ιστορία όπως τη θέλουν οι Αλβανοί και όπως κάποιοι άλλοι, πέρυσι, ήθελαν να διδάσκεται όπως θα επιθυμούσαν οι Τούρκοι.

Το ιδιαίτερα ανησυχητικό αυτό φαινόμενο, που πρέπει να αφυπνίσει το υπουργείο Παιδείας, γιατί αυτά που γίνονται δεν γίνονται κρυφά αλλά επίσημα, συνέβη στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, που λειτουργεί στο συγκρότημα της Γκράβας.

Εκεί η διευθύντρια κ. Πρωτονοτάριου, σύμφωνα με καταγγελίες γονέων, μαζεύει ορισμένα απογεύματα τα αλβανικής καταγωγής παιδιά και τα μαθαίνει την Ιστορία τους και τη μητρική τους γλώσσα με βάση τα σχολικά βιβλία του αλβανικού κράτους.

Για να πάρουμε μια γεύση τού τι διδάσκει αυτή η «καλή» δασκάλα, παραθέτουμε σε μετάφραση την αναφορά που γίνεται στους Τσάμηδες, στη σελίδα 126 του σχολικού βιβλίου της Δ’ Δημοτικού που συντάχθηκε το 2002.

Η δυστυχία των Τσάμηδων

Κατά την περίοδο της φασιστικής επέμβασης στην Ελλάδα, ο τσάμικος πληθυσμός πολεμούσε ενάντια στους κατακτητές, Ιταλούς και Γερμανούς. Γύρω στους 500 Τσάμηδες αντάρτες πήραν μέρος στα στρατεύματα απελευθέρωσης ενάντια στους φασίστες. Στην περίοδο 1940-43 οι έλληνες κυβερνήτες της περιόδου αυτής έπραξαν στους Τσάμηδες ένα σωρό άγρια εγκλήματα. Όλοι οι τσάμηδες άντρες από 16 έως 70 ετών φυλακίστηκαν και εξορίστηκαν στα ελληνικά νησιά. Αυτοί ελευθερώθηκαν αργότερα και γύρισαν στα μέρη τους με βαριά κατάσταση υγείας. Στην περίοδο 1944 οι ελληνικές φασιστικές δυνάμεις έπραξαν μεγάλες βαρβαρότητες. Βασάνισαν και μετά σκότωσαν και μαχαίρωσαν πάνω από 2.000 άντρες, γυναίκες και παιδιά Τσάμηδων. Για να γλιτώσει από το μακελειό ο τσάμικος πληθυσμός απομακρύνθηκε με κατεύθυνση την Αλβανία. Πάνω από 10.000 άτομα τοποθετήθηκαν στην Κονίσπολη, στο Δέλβινο, στους Αγίους Σαράντα, στο Φιέρι και στη Λούσνια.

Η στάση της Αλβανίας στο τσάμικο πρόβλημα

Η Αλβανία δεν μπόρεσε να βοηθήσει την κατάλληλη ώρα τα δυστυχισμένα αδέρφια. Σε αυτήν την περίοδο η χώρα μας μόλις είχε βγει από τον πόλεμο. Η αλβανική κυβέρνηση ήταν δεμένη με τη Γιουγκοσλαβία και το σοσιαλιστικό μπλοκ. Αυτή δεν είχε την απαραίτητη βούληση για να αντιμετωπίζει τη δυστυχία των Τσάμηδων και δεν το συζήτησε το θέμα με διεθνείς οργανισμούς. Οι πληθυσμοί των Τσάμηδων στην Αλβανία βρέθηκαν να αντιμετωπίζουν φτώχεια και πολλή δυστυχία. Οι Τσάμηδες πρόσφυγες στην περίοδο 1945-46 υπέφεραν πολύ για το ψωμί και τη στέγη. Πάνω από 20.000 άτομα πέθαναν από πείνα».

Αυτή είναι η… Ιστορία για τους «κακούς έλληνες φονιάδες» που διδάσκουν έλληνες δάσκαλοι σε παιδιά μεταναστών.

Τα ερωτήματα εν προκειμένω είναι πολλά και μεγάλα.

• Κατ' αρχάς, με ποιανού την άδεια κάνει «κρυφό σχολειό» σε παιδιά μεταναστών, και κυρίως Αλβανών, ελληνίδα δασκάλα;

• Αν ήθελε να κάνει κάτι τέτοιο, γιατί δεν ζήτησε από τους προϊσταμένους της να της δώσουν διδακταία ύλη, αλλά πήρε και διδάσκει τα αλβανικά εγχειρίδια;

• Πώς της… ήρθε ξαφνικά να μάθει στα παιδιά των Αλβανών τη μητρική τους γλώσσα; Φοβήθηκε μήπως την… ξεχάσουν;

Επαφές με την αλβανική πρεσβεία

Η ίδια δασκάλα έχει, όπως φαίνεται, πολύ καλές επαφές με τον πρεσβευτή και τον μορφωτικό ακόλουθο της αλβανικής πρεσβείας στην Ελλάδα, και μάλιστα κάνει συναντήσεις μαζί τους, στις οποίες καλύπτει τους προϊσταμένους της. Σε σχετική πρόσκληση που τους είχε στείλει πριν από χρόνια, ανέφερε:

«Σας προσκαλούμε στη συνάντησή μας με τον πρεσβευτή και τη μορφωτική ακόλουθο της αλβανικής πρεσβείας στην Ελλάδα, σήμερα στις 6 μ.μ., στο Σχολείο μας.

Η συνάντηση γίνεται στα πλαίσια του Προγράμματος Ολυμπιακής Παιδείας που εφαρμόζουμε και σχετίζεται με τη δράση ενίσχυσης της μητρικής γλώσσας των αλβανών μαθητών μας.

Θα συζητήσουμε για τις δραστηριότητες του Σχολείου που αφορούν τους μετανάστες μαθητές και τη συνεργασία μας με την αλβανική πρεσβεία στην Αθήνα.

Στη συνάντηση θα συμμετέχουν δάσκαλοι του Σχολείου μας, μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και γονείς των αλλοδαπών μαθητών μας.

Η παρουσία σας θα μας ευχαριστούσε ιδιαίτερα».

Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, οφείλουμε να τονίσουμε ότι δεν είμαστε εναντίον της εκμάθησης της αλβανικής γλώσσας σε παιδιά μεταναστών. Αυτό όμως θα πρέπει να γίνεται οργανωμένα, με συγκεκριμένη ύλη που θα ελέγχεται από το υπουργείο Παιδείας και με δασκάλους που θα είναι ειδικοί γι' αυτήν τη δουλειά. Είναι δικαίωμα του κάθε αλλοδαπού να μαθαίνει στα παιδιά του τη μητρική του γλώσσα και το κράτος θα πρέπει να συνδράμει κάθε τέτοια προσπάθεια.

Δεν είμαστε εναντίον της διδασκαλίας της αλβανικής γλώσσας, ούτε εναντίον των αλβανικής καταγωγής μαθητών που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία. Ίσα ίσα που πολλά απ' αυτά τα παιδιά έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα ή βρίσκονται από βρέφη εδώ και θα έπρεπε να έχουν ίδια δικαιώματα με τα δικά μας παιδιά, αφού έχουν και τις ίδιες υποχρεώσεις.

Εκεί που διαφωνούμε και αυτό που καταγγέλλουμε είναι η νοοτροπία του ξέφραγου αμπελιού που επικρατεί και στην εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατόν ο κάθε δάσκαλος να κάνει του κεφαλιού του και να διδάσκει ό,τι του κατέβει σε μια μερίδα μαθητών.

Μπορεί η πρόθεση της συγκεκριμένης δασκάλας να είναι καλή και υπό άλλες συνθήκες η πρωτοβουλία της να ήταν θετική, όμως είναι αδιανόητο έλληνας εκπαιδευτικός να διδάσκει Ιστορία από βιβλίο ξένης χώρας, το οποίο, όπως είναι φυσικό, περνάει τη δική της γραμμή και κάνει την προπαγάνδα που θέλει και την εξυπηρετεί.

Το ερώτημα τελικά είναι ένα: Μήπως δεν έχουμε πάρει όσο σοβαρά πρέπει την Ιστορία μας; Μήπως είμαστε υπερβολικά ευάλωτοι στις πιέσεις που ασκούνται ένθεν και ένθεν στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης και της καλής γειτονίας, για την οποία την αποκλειστική ευθύνη, σύμφωνα με τους… συμμάχους μας, φέρουμε μόνο εμείς;

Γιατί από τη μία έχουμε την παραχάραξη της Ιστορίας μας από το βιβλίο της κ. Ρεπούση, που γράφτηκε στα πλαίσια της συμφωνίας με τους Τούρκους για αποφυγή θεμάτων που θα μπορούσαν να μας κάνουν να… παρεξηγηθούμε με τους γειτόνους μας και από την άλλη την παραίνεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην οδηγία που δημοσιεύσαμε την προηγούμενη Κυριακή, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να μην προκαλούμε με τα κείμενα των σχολικών βιβλίων μας τους Σκοπιανούς και να κάνουμε μαζί τους κοινές γιορτές και πολιτιστικές εκδηλώσεις για να… αγαπηθούμε!

Τώρα έχουμε το κρούσμα με τη διδασκαλία του αλβανικού βιβλίου της Ιστορίας σε ελληνικό σχολείο στην Γκράβα. Τι συμβαίνει τελικά; Γιατί τα έχουν βάλει όλοι με την Ιστορία μας; Μήπως επειδή οι γείτονές μας δεν έχουν Ιστορία θα πρέπει να… δανειστούν τη δική μας και γι' αυτό θα πρέπει να… ξεχάσουμε ή να… αλλάξουμε κάποια κομμάτια της;

Ό,τι και να συμβαίνει, γεγονός είναι πως έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση στα Βαλκάνια, δεν έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε τέτοιου είδους λάθη. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει τεράστια ευθύνη στον τομέα αυτόν, γι' αυτό και πιστεύουμε ότι θα πρέπει να πάρει άμεσα τα μέτρα της.


http://www.paron.gr/v3/new.php?id=26519&colid=37&catid=33&dt=2008-04-20%200:0:0&page=2&mode=1&page=1&mode=1&page=2&mode=1&page=1&mode=1

Ξέρω και από άλλες πηγές ότι η κ. Πρωτονοτάριου, διευθύντρια τότε που γράφτηκε το άρθρο στο σχολείο της Γκράβας, έκανε διάφορες πρωτοποριακές κινήσεις στο σχολείο της με στόχο την ένταξη των παιδιών των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα. Δεν το έκανε μόνο για τα Αλβανάκια αλλά για όλα τα μεταναστόπουλα. Μάλιστα είχαν αντικαταστήσει και την πρωινή προσευχή με κάποιο ποίημα που έκανε όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως θρησκεύματος να νιώθουν αδέρφια την ώρα που το έλεγαν αντί προσευχής.

Πραγματικά όμως κανείς μας δεν έχει το δικαίωμα να μετατρέπει την εκπαίδευση σε τσιφλίκι του και να κάνει ό,τι του κατέβει. Όσο αγαθές κι αν είναι οι προθέσεις. Κι εγώ έχω διαφωνίες για χίλια δυο, μα μέσα στο σχολείο είμαι υπάλληλος. Και διδάσκω τηρώντας τον όρκο που έδωσα: Με πίστη στο Σύνταγμα και στους νόμους.

Καλός ο προβληματισμός μας για όσα μας βρίσκουν αντίθετους, μα ο χώρος του σχολείου είναι χώρος που ανήκει σε όλο τον ελληνικό λαό και εποπτεύεται από τα θεσμοθετημένα όργανα της Δημοκρατίας μας. Εκεί δεν είναι πεδίο που θα λύσουμε τις όποιες ιδεολογικές ή άλλες διαφορές μας. Αλλά θα υλοποιήσουμε την εκπαιδευτική πολιτική του κράτους που μας έχει προσλάβει και μας πληρώνει.

Κάθε άλλη τακτική μπορεί να καταλήξει μπούμερανγκ ακόμη και για εκείνους που βλέπουν συντηρητικές τις δικές μου απόψεις. Γιατί αν εγώ κάνω του κεφαλιού μου, το ίδιο μπορεί να κάνει και ο άλλος συνάδελφος που έχει τελείως αντίθετες απόψεις.

Προτιμώ λοιπόν να τηρούνται όσα επίσημα προβλέπονται από τα όργανα της Πολιτείας και να ξέρουμε όλοι τι ακριβώς γίνεται στο σχολείο παρά να γίνουμε μπάχαλο που ο καθένας διδάσκει τα δικά του...

Για τον ίδιο εξάλλου λόγο υποστηρίζω και τη διακρατική συμφωνία ανάμεσα στη χώρα μας και στην Αλβανία που θα δώσει το δικαίωμα για ίδρυση ελληνικών σχολείων στο αλβανικό έδαφος. Κι όχι τη μεσοβέζικη κατάσταση των ιδιωτικών που χρηματοδοτούνται μεν από την Ελλάδα αλλά εποπτεύονται αποκλειστικά από την Αλβανία.
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα Empty Απ: Θα λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία σε Κορυτσά και Χειμάρρα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Παρ Αυγ 19, 2011 4:50 pm

Ένα ακόμη σχετικό άρθρο - παλιό δυστυχώς κι αυτό...

http://politicsgr.com/forum/showthread.php?t=1494

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΑΛΒΑΝΙΑ 2007

04-02-07

[...] Καυτό το θέμα της εκπαίδευσης

Αναχρονιστικά σχολικά βιβλία σε ψυχροπολεμικό κλίμα καλλιεργούν την εικόνα της Μεγάλης Αλβανίας και διδάσκονται μεταφρασμένα και στα σχολεία της μειονότητας. Ταυτόχρονα άνοιξε στη Χιμάρα το πρώτο ιδιωτικό, ελληνικό σχολείο μετά από 50 χρόνια.

Μπαίνοντας στη Δερβιτσάνη, αμέσως μετά τα πρώτα σπίτια είναι το σχολείο. Μεγάλο το κτίριο, αλλά οι πεσμένοι σοβάδες, ο περίβολος και η είσοδος φωνάζουν από μακριά ότι από καιρό χρειάζεται ανακαίνιση. «Αυτό πρέπει να το πείτε οπωσδήποτε», μας λέει ο διευθυντής του σχολείου Τηλέμαχος Κονίνης. «Το καλοκαίρι», προσθέτει, «έγιναν κάποιες μικροδουλειές, αλλά χρειάζεται γενική ανακαίνιση το σχολείο. Επίσης, δεν έχουμε τα απαιτούμενα για μια ποιοτική δουλειά στην παιδεία, εποπτικά μέσα, εργαστήρια φυσικής, χημείας κλπ. Εμείς είμαστε διψασμένοι να προετοιμάσουμε μια γενιά, η οποία να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εποχής, αλλά δυστυχώς μας λείπουν τα απαιτούμενα για να κάνουμε καλύτερη δουλειά για τα παιδιά μας», τονίζει ο διευθυντής του σχολείου.

Το σχολείο της Δερβιτσάνης - κεφαλοχώρι στην Κάτω Δερόπολη – έχει σήμερα 145 μαθητές, 33 στο Δημοτικό, 33 στο Γυμνάσιο και 79 στο Λύκειο και από τα υπόλοιπα χωριά της περιοχής. Είναι δίγλωσσο σχολείο, τα μαθήματα γίνονται στα ελληνικά και τα αλβανικά.

Η ανακαίνιση δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Είναι και τα σχολικά εγχειρίδια της ιστορίας και γεωγραφίας που διδάσκονται στα δημόσια σχολεία. Ο Θόδωρος Βεζιάνης, εκδότης της εφημερίδας «Το όραμα», λέει ότι είναι «απαράδεκτα» τα σχολικά βιβλία, διότι «γράφουν πως τα Γιάννενα είναι αλβανικά και κατοικούνται από Αλβανούς, όπως επίσης η Άρτα κλπ. Και τα βιβλία συνεχίζουν με τα εγκλήματα που έχουν κάνει οι Έλληνες στους Τσάμηδες. Πέρασαν 15 χρόνια και τίποτα δεν έγινε. Καλλιεργείται το μίσος και είναι σαν να βάζουμε τα παιδιά μας, το ελληνόπουλο να σκοτώνεται με το αλβανόπουλο».

Προβλήματα με τα σχολικά κείμενα υπήρχαν πάντα, αλλά το 2006 αποτελούν τουλάχιστον «αναχρονισμό», λέει ο Δημήτρης Κίκης, Υποδιευθυντής της Μέσης Παιδαγωγικής Ακαδημίας Αργυροκάστρου. Και μας εξηγεί:

«Τα κείμενα της ιστορίας και της γεωγραφίας καλλιεργούν την ιδέα της Μεγάλης Αλβανίας. Αν θα πάρουμε τη γεωγραφία της όγδοης τάξης, είτε τη γεωγραφία του μεσαίου σχολείου, όπου διδάσκεται η γεωγραφία της Αλβανίας, θα δούμε ότι η Αλβανία θεωρείται η Μεγάλη Αλβανία, αρχίζοντας από το Κόσοβο, στα Σκόπια, και τις περιοχές της Ελλάδας. Όταν μιλάμε για τις γεωφυσικές συνθήκες, την οικονομία, τους κλάδους που έχουν σχέση με τη γεωγραφία, καλλιεργείται στο παιδί η ιδέα της Μεγάλης Αλβανίας. Στην ιστορία καλλιεργείται στα παιδιά το μίσος εναντίον της Ελλάδας. Τα κείμενα αυτά διδάσκονται στα αλβανόπουλα και εφόσον μεταφράζονται στα ελληνικά διδάσκονται και στα ελληνόπουλα», καταλήγει ο κ. Κίκης.

Ακόμη και τα μεταφρασμένα, προβληματικά σχολικά βιβλία δεν έχουν φτάσει φέτος στα σχολεία, όπως μας λέει ο διευθυντής του σχολείου της Δερβιτσάνης, το μάθημα γίνεται «εκ των ενόντων». Έτσι κι αλλιώς στην πράξη οι δάσκαλοι παραλείπουν τις επίμαχες αναφορές, του βιβλίου, όπως ο Δημήτρης Κόρες στο Βρυώνι που διδάσκει σε μια τάξη ελληνόπουλων και μια τάξη Τσάμηδων που αποτελούν ένα μαχαλά του χωριού.

Πρόκειται για «τη διαιώνιση του μίσους» που δημιουργήθηκε σε άλλες εποχές και δεν έχει θέση σε σχολικά βιβλία της σημερινής εποχής, επισημαίνει ο Ορφέας Μπέτσης, δημοσιογράφος σε ομογενειακά έντυπα στο Αργυρόκαστρο.

«Υπάρχει ένα κοινό πνεύμα στα πλαίσια της ΕΕ και της ΟΥΝΕΣΚΟ για το ξεπέρασμα του εθνικού μίσους και της μισαλλοδοξίας στα σχολικά κείμενα», υπογραμμίζει ο κ. Μέτσης.

«Παραβίαση αυτού ακριβώς του πνέυματος έχουμε στα σχολικά βιβλία. Διπλή δε είναι η προβοκάτσια, όταν τα σχολικά αυτά κείμενα επιβάλλονται και στην ελληνική μειονότητα. Επίσης αντιστρατεύονται και σε ένα κλίμα φιλίας με την Ελλάδα, με την οποία η Αλβανία λίαν συντόμως φιλοδοξεί να είναι μαζί στις δομές της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Πώς μπορεί μέσα στα σχολικά κείμενα, για τη γενιά που θα ζήσει μαζί με τους Έλληνες στην ευρωπαϊκή οικογένεια, να εμπεριέχονται πολλές φορές ανακριβείς και προκλητικές αναφορές;»

Η άλλη όψη του νομίσματος είναι η περίπτωση της Χιμάρας, η οποία δεν ανήκει στην αυθαίρετα προσδιορισμένη μειονοτική ζώνη. Από το φετινό σχολικό έτος λειτουργεί στη Χιμάρα το πρώτο ιδιωτικό, ελληνικό σχολείο.

Ο πρόεδρος της ΟΜΟΝΟΙΑΣ Γιάννης Γιάννης υπογραμμίζει ότι πάγιο αίτημα της μειονότητας ήταν και είναι δημόσια παιδία στην ελληνική γλώσσα.

Έγιναν προσπάθειες, έγινε και το πρώτο βήμα το Σεπτέμβριο που ανοίξαμε ένα ιδιωτικό σχολείο στη Χιμάρα. Με την κατανόηση και την υποστήριξη και της αλβανικής κυβέρνησης ανοίξαμε ένα ιδιωτικό σχολείο, όπου οι μαθητές μαθαίνουν την ελληνική μητρική γλώσσα, για πρώτη φορά στη Χιμάρα μετά από 50 χρόνια».

Με το μοντέλο αυτό σπάσει η περιοριστική έννοια της μειονοτικής ζώνης και ανοίγονται οι δυνατότητες παροχής ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και πέραν αυτής.

Αντίστοιχα ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν στην Κορυτσά, αλλά και στο Βορρά της Αλβανίας, στη Σκόδρα, αλλά και στα Τίρανα με το Αρσάκειο.

Στα σχέδια είναι η επέκταση στο Αργυρόκαστρο και στους Άγιους Σαράντα, καθώς τα επισκέπτονται και πέραν των ελληνικής καταγωγής, αλβανοί πολίτες.

Συμπέρασμα:

«και τούτο ποιήσαι κακείνο μή αφιέναι».

ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης