Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα

Πήγαινε κάτω

Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα Empty Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Νοε 28, 2011 12:40 pm

Το Αειφόρο Σχολείο


Το αειφόρο σχολείο είναι ένα σχολείο χαρούμενο, ήρεμο, ασφαλές, ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες χαίρονται να φοιτούν, ένα σχολείο που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν τα ταλέντα και τις ικανότητές τους, την κριτική σκέψη, ένα σχολείο που δίνει χρόνο για αναστοχασμό, που δείχνει κατανόηση και αγάπη για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την επίδοσή τους στα μαθήματα, ένα σχολείο εργαστήρι της ζωής και της χαράς.

Το «Αειφόρο Σχολείο» είναι ένα εφικτό όραμα, μια εφικτή ουτοπία. Η βασική ιδέα του «Αειφόρου Σχολείου», είναι η ενσωμάτωση της ιδέας και των αξιών της αειφορίας σε κάθε πλευρά της ζωής του, δηλαδή στη διοίκηση, στη μαθησιακή διαδικασία, στη διαχείριση των κτηρίων, στις μετακινήσεις από και προς το σχολείο, στις σχέσεις του σχολείου με τη σχολική και την ευρύτερη τοπική κοινότητα. Μπορούμε να κατατάξουμε τα χαρακτηριστικά του αειφόρου σχολείου σε τρεις γενικές κατηγορίες ή σε τρία επίπεδα οργάνωσης:

Α. Το παιδαγωγικό
Β. Το κοινωνικό και οργανωτικό
Γ. Το περιβαλλοντικό

Ας δούμε πιο αναλυτικά κάθε ένα από αυτά τα επίπεδα.

Α. Το παιδαγωγικό


Το αειφόρο σχολείο έχει απορρίψει οριστικά και αμετάκλητα τον δασκαλοκεντρισμό. Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας είναι αυτή που ταιριάζει στο Αειφόρο Σχολείο. Η ενεργητική συμμετοχή του μαθητή στην επεξεργασία του μαθήματος, η λειτουργία του καθηγητή ως συντονιστή της πορείας για ανακάλυψη της νέας γνώσης από τον ίδιο το μαθητή, η εγκατάλειψη του ρόλου του μεταβιβαστή της γνώσης από τον εκπαιδευτικό στον μαθητή, η εισαγωγή τεχνολογικών καινοτομιών στη μαθησιακή διαδικασία, είναι ορισμένες πλευρές του αειφόρου σχολείου.

Η υιοθέτηση της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας προσδιορίζει και την διευθέτηση των θρανίων και των θέσεων των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, ενώ αυτή η διευθέτηση συμβάλλει στην αλλαγή και βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των παιδιών, δηλαδή συμβάλλει στην συνολική βελτίωση του κλίματος της τάξης, άρα του κλίματος του σχολείου.

Στο αειφόρο σχολείο με συμμετοχικές και μαθητοκεντρικές διδακτικές προσεγγίσεις αναπτύσσονται οι δεξιότητες και ικανότητες των μαθητών, για κριτική σκέψη, για διαπολιτισμική κατανόηση και αποδοχή, για επιθυμία συμμετοχής και για ανάπτυξη δημοκρατικής συνείδησης.

Η Εκπαίδευση για την Αειφορία πρέπει να ενσωματωθεί σε όλες τις πλευρές του αναλυτικού προγράμματος. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα διαρκούς επαγγελματικής ανάπτυξης, όπως επίσης τα μέλη της διεύθυνσης και όλοι οι εμπλεκόμενοι στη σχολική ζωή. Το κρυφό αναλυτικό ή παρα-πρόγραμμα, είναι οι αδιόρατες σχέσεις μεταξύ των παραγόντων του σχολείου, είναι το λιπαντικό που κάνει τις σχέσεις να λειτουργούν, το σχολείο να είναι παραγωγικό, την εικόνα του σχολείου ελκυστική στους γονείς και στους τρίτους, τους εκπαιδευτικούς να νιώθουν ωραία μεταξύ τους, με τη διεύθυνση του σχολείου και με τους μαθητές.

Πλευρές αυτού του κρυφού αναλυτικού είναι ασφαλώς οι προαιρετικές σχολικές δραστηριότητες, τα παραγόμενα προϊόντα αυτών των δραστηριοτήτων, η μείωση ή εξαφάνιση της ανάγκης για επιβολή ποινών, η μείωση των κρουσμάτων βανδαλισμού στο σχολείο, η μείωση των περιστατικών βίας μέσα και στον περίγυρο του σχολείου, η μεγαλύτερη επιθυμία συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις εκπαιδευτικές επισκέψεις και πολυήμερες εκδρομές, η αύξηση των δανειζόμενων βιβλίων από τη σχολική βιβλιοθήκη, η βελτίωση της σχολικής υγιεινής, η βελτίωση των προσφερόμενων προϊόντων στο σχολικό κυλικείο κ.ά.

Β. Το κοινωνικό και οργανωτικό


Το κοινωνικό και οργανωτικό περιλαμβάνει την ηγεσία του σχολείου, τις σχέσεις του σχολείου με την τοπική κοινωνία-Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τους γονείς, με το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων κτλ. Η σχολική ηγεσία πρέπει να θέτει την αειφορία στην καρδιά του σχολικού σχεδιασμού και της καθημερινής πρακτικής.

Υιοθετεί τη δημοκρατική και συμμετοχική διαδικασία λήψης αποφάσεων στο σχολείο. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με διαβούλευση, με συζήτηση, με δημοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες. Οι αποφάσεις που λαμβάνονται με τέτοιο τρόπο γίνονται σεβαστές από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Η ηγεσία θα πρέπει να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα συνεργασίας ώστε όλο το σχολείο να παράγει τα σχέδια βελτίωσής του και να υλοποιεί αυτά τα σχέδια.

Τα μαθητικά συμβούλια (5μελές, 15μελές) συνεδριάζουν τακτικά και έχουν λόγο σε πολλά και σημαντικά ζητήματα της σχολικής ζωής. Οι γονείς συμμετέχουν στη σχολική ζωή, υποστηρίζουν με διάφορους τρόπους το σχολείο, χωρίς όμως να παρεμποδίζουν τη λειτουργία του και χωρίς να προσπαθούν να υποκαταστήσουν τα θεσμικά όργανα της διοίκησης του σχολείου.

Υπάρχει στενή, απροκατάληπτη και ισότιμη συνεργασία με την σχολική κοινότητα, τις οικογένειες των μαθητών και τους κοινωνικούς εταίρους-υποστηρικτές

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει σημαντικό ρόλο στη ζωή του σχολείου και με την κατανομή της ετήσιας επιχορήγησης και με την ευθύνη της επισκευής και βελτίωσης των σχολικών κτιρίων, με την υποστήριξη μιας ποικιλίας σχολικών δράσεων, με την αξιοποίηση των σχολικών προγραμμάτων για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των δημοτών, κτλ.

Ωστόσο, ακόμη πιο σημαντική είναι η δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων, οι αποφάσεις του οποίου καθορίζουν ουσιαστικά τη σχολική ζωή. Ο αριθμός και η φύση των ποινών που επιβάλλονται, η συχνότητα των βανδαλισμών ή η απουσία τους, το κλίμα μέσα στην τάξη, κ.ά. περνούν μέσα από τη λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων και γι' αυτό είναι καθοριστικός ο ρόλος του.

Γ. Το περιβαλλοντικό


Όπως είναι γνωστό, το 40% της κατανάλωσης ενέργειας στη χώρα μας κατευθύνεται στα κτήρια. Ειδικά τα σχολικά κτήρια είναι πολύ δαπανηρά όσον αφορά τη θέρμανσή τους διότι σχεδόν κανένα από αυτά δεν κατασκευάστηκε με τις αρχές της οικολογικής δόμησης και της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής. Τα σχολεία καταναλώνουν σημαντικές ποσότητες ενέργειας, νερού, χαρτιού. Πρόχειρα διαγωνίσματα, τεστ, εξετάσεις, μαθητικά τετράδια, 25-35 βιβλία ανά μαθητή, συγκεντρώνουν τεράστια ποσότητα χαρτιού που χρησιμοποιείται σε κάθε σχολείο κάθε χρονιά. Μηδαμινό ποσοστό αυτού του χαρτιού καταλήγει στην ανακύκλωση, με αποτέλεσμα την ασυγχώρητη σπατάλη φυσικών πόρων.

Για όλους αυτούς τους λόγους, τα σχολεία είναι οργανισμοί στους οποίους παράγονται απόβλητα τα οποία είναι χρήσιμα (χαρτί), ενώ καταναλώνονται σημαντικές ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλοντας στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Στη συμβολή των σχολείων στην αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου, θα μπορούσαμε επίσης να περιλάβουμε την κατανάλωση καυσίμου από τη μεταφορά των παιδιών στο σχολείο με τα ΙΧ των γονέων. Γι' αυτό η αλλαγή του τρόπου μετάβασης των παιδιών στο σχολείο, με στόχο τη μείωση των καυσαερίων και των αερίων του θερμοκηπίου, βρίσκεται επίσης μεταξύ των στόχων του αειφόρου σχολείου. Ένα πρόγραμμα το οποίο θα εμπλέξει όλη τη σχολική κοινότητα στην κοινή προσπάθεια για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, στη μείωση της σπατάλης και υπερκατανάλωσης νερού και πόρων εν γένει, μπορεί να έχει πολλαπλά θετική επίπτωση και στο περιβάλλον και στο μαθησιακό κλίμα και στην εν γένει ατμόσφαιρα του σχολείου.

Η διεύθυνση του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/μαθήτριες, οι γονείς και η ευρύτερη σχολική κοινότητα αποτελούν το πεδίο επίδρασης του αειφόρου σχολείου, με στόχο τη δημιουργία υπεύθυνων πολιτών και τη μείωση της σπατάλης πόρων. Η επίδραση του αειφόρου σχολείου δεν περιορίζεται στο στενό πλαίσιο του ίδιου του σχολείου, αλλά επεκτείνεται στον ευρύτερο κοινωνικό του περίγυρο, επιδρά δηλαδή, σε σημαντικό τμήμα της κοινωνίας.

Κριτήρια σχολικής αειφορίας


Υπάρχουν κριτήρια τα οποία προσδιορίζουν «το βαθμό αειφορίας» ενός σχολείου; Υπάρχουν «δείκτες» που υποδεικνύουν την επιτυχία μιας πολιτικής στο σχολείο που ενδιαφέρεται για την αειφορία;

Ασφαλώς και υπάρχουν τέτοια κριτήρια, τα οποία είναι είτε ποσοτικά είτε ποιοτικά. (βλέπε τους Δείκτες Αειφόρου Σχολείου http://www.aeiforosxoleio.gr/deiktes.php?stp=4 )

Πλεονεκτήματα του αειφόρου σχολείου


Το Αειφόρο Σχολείο είναι το μέλλον του σχολείου συνολικά. Είναι ένα αύταρκες, αυτοκατευθυνόμενο, βαθιά φιλοπεριβαλλοντικό σχολείο το οποίο λειτουργεί δημοκρατικά και μπορεί να προσφέρει:

  • Μείωση του οικολογικού αποτυπώματος των σχολείων

  • Μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων)

  • Μείωση της κατανάλωσης χαρτιού (εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων)

  • Μείωση της κατανάλωσης νερού (εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων)

  • Βελτίωση της λειτουργίας του σχολείου ως οργανισμού μάθησης

  • Βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσω της υιοθέτησης μαθητοκεντρικών διδακτικών μεθόδων και προσεγγίσεων.

  • Βελτίωση του επιπέδου των εκπαιδευτικών μέσω της ενδοσχολικής συνεργασίας και επιμόρφωσης.

  • Ενδυνάμωση των σχέσεων του σχολείου με την τοπική κοινωνία και τους θεσμοθετημένους φορείς της κοινωνίας

  • Μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στα σχολεία σχετικά με την μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.

  • Βελτίωση της λειτουργικότητας των σχολικών κτηρίων μέσω αλληλεπίδρασης με την τοπική κοινωνία και της υιοθέτησης φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών.

  • Σημαντικότατη βελτίωση της εικόνας και της αυτοεικόνας των ελληνικών σχολείων

  • Συμβολή των σχολείων στην επίτευξη του εθνικού στόχου, της πράσινης ανάπτυξης.

  • «Παραγωγή» ευαισθητοποιημένων, ενημερωμένων, δραστήριων, πληροφορημένων, υπεύθυνων και ενεργών μαθητών-πολιτών.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ

http://www.aeiforosxoleio.gr/content/?to_aeiforo_sxoleio

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα Empty Απ: Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Νοε 28, 2011 1:19 pm

ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Α. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ - ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ)

Ποσοστό ενσωμάτωσης θεμάτων σχετικών με την αειφόρο ανάπτυξη στα μαθήματα του σχολείου (π.χ. θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, γνωριμίας με άλλους πολιτισμούς, ισότητας των δύο φύλλων, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πολιτιστικής κληρονομιάς, πολιτισμού κλπ).

Ποσοστό του συνολικού αριθμού διδακτικών ωρών κατά μάθημα, που διεκπεραιώθηκαν με ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας.

Συχνότητα μαθησιακών δραστηριοτήτων στην τάξη με χρήση Η/Υ και διαδραστικού πίνακα για τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων, με σκοπό την ανάπτυξη ικανοτήτων συνεργασίας, κριτικής και δημιουργικής σκέψης, επίλυσης προβληματικών καταστάσεων.

Αριθμός εκπαιδευτικών-διδακτικών επισκέψεων με σκοπό την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτιστική ενημέρωση, ευαισθητοποίηση ή προβληματισμό των μαθητών (όχι περιπάτων-εκδρομών)

Αριθμός εκδηλώσεων (πολιτιστικών, περιβαλλοντικών κ.ά.) που οργανώθηκαν από το σχολείο με τη συνεργασία μαθητών/εκπαιδευτικών, με ακροατήριο μαθητές, γονείς ή μέλη της τοπικής κοινότητας.

Αριθμός εγκεκριμένων προαιρετικών προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (π.χ. Π.Ε./Α.Υ/ Πολιτιστικών, Comenius, e-Twining κτλ) που υλοποιήθηκαν στο σχολείο καθώς και αριθμός μαθητικών διαγωνισμών στους οποίους έλαβαν μέρος μαθητές του σχολείου.

Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ (ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ, ΓΟΝΕΙΣ, κτλ)

Εφαρμόζει το σχολείο Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης (Σ.Α.Δ.) και Σχολικό Πρόγραμμα Δράσης (ΣΠΔ);

Ποσοστό των εκπαιδευτικών του σχολείου που συμμετέχουν ενεργά στο Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης (Σ.Α.Δ)

Ποσοστό των μαθητών/μαθητριών του σχολείου που συμμετέχουν ενεργά στο Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης (Σ.Α.Δ).

Σύνολο ωρών σεμιναρίων που παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου σε θέματα σχετικά με την εκπαίδευση για την αειφορία, για νέες διδακτικές προσεγγίσεις (ομαδοσυνεργατική), τη διαχείριση κρίσεων, διαχείριση συγκρούσεων, την ανάπτυξη ικανοτήτων λήψης αποφάσεων, κτλ. (για τη θεματολογία εκπαίδευσης για την αειφορία βλ. στα «Πηγές και βοηθήματα»).

Σύνολο ωρών σεμιναρίων που παρακολούθησε ο διευθυντής του σχολείου με την ίδια θεματολογία, όπως εκείνη των εκπαιδευτικών.

Αριθμός ειδικών παιδαγωγικών συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων (πέραν των υποχρεωτικών), με σκοπό τη συνεργασία των εκπαιδευτικών σε θέματα διδασκαλίας και μάθησης, το σχεδιασμό κοινών προγραμμάτων σχετικών με την εκπαίδευση για την αειφορία, την ανάπτυξη στρατηγικών για τη σχέση του σχολείου με την τοπική και διεθνή κοινότητα, τον αναστοχασμό για την πορεία του σχολείου και την επίτευξη των στόχων του.

Έχει γίνει αισθητική αναβάθμιση του σχολείου από τους μαθητές σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς, γονείς, Δήμο, κ.ά (ζωγραφική, καθαριότητα, αναδιάταξη επίπλων, κτλ);

Αριθμός Σχολικών Συμβουλίων που έχουν συγκληθεί με στόχο την ενημέρωση, την ανάπτυξη προβληματισμού και τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την περιβαλλοντική διαχείριση του σχολικού κτιρίου, τις μεθόδους και δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης, τις σχέσεις του σχολείου με την τοπική και διεθνή κοινότητα.

Αριθμός κοινωνικών δράσεων και δράσεων προστασίας του περιβάλλοντος εκτός σχολείου (π.χ. δενδροφυτεύσεις, συμμετοχή σε εράνους κ.ά.).

Ώρες διδασκαλίας-συνεργασίας του σχολείου με εκτός του σχολείου ειδικούς οι οποίοι επισκέφτηκαν το σχολείο προκειμένου να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για θέματα αειφορίας ή θέματα εκπαιδευτικού προβληματισμού.

Αριθμός συναντήσεων και συνεργασιών του σχολείου με τον/την (τους/τις) Υπεύθυνο Καινοτόμων Δράσεων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Ποσοστό των μελών του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που ψήφισαν κατά την τελευταία εκλογή ή την τελευταία γενική συνέλευση του Συλλόγου.

Αριθμός επισκέψεων στην ιστοσελίδα του σχολείου κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Διαθέτει το σχολικό κυλικείο βιολογικά προϊόντα;


Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ

Ποσοστό των παιδιών που πηγαίνουν στο σχολείο με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ποδήλατο / Ι.Χ. / πόδια

Βάρος ανακυκλώσιμων υλικών (χαρτιού, γυαλιού, μετάλλων, πλαστικού) που δόθηκαν για ανακύκλωση ανά μαθητή.

Βάρος απορριμμάτων που πάει για τη χωματερή, ανά μαθητή και εκπαιδευτικό.

Αριθμός φύλλων φωτοτυπικού χαρτιού ανά μαθητή και εκπαιδευτικό (έναρξη μέτρησης μετά την 15η Νοεμβρίου).

Κατανάλωση νερού σε Κυβικά μέτρα νερού ανά μαθητή και εκπαιδευτικό.

Υπάρχει σύστημα αποθήκευσης και αξιοποίησης του νερού της βροχής;

Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε Κιλοβατώρες ανά μαθητή και εκπαιδευτικό.

Χρησιμοποιούνται οικολογικά απορρυπαντικά για την καθαριότητα του σχολείου;

Κιλά ανά μαθητή μπαταριών, λαμπτήρων και ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών που δόθηκαν για ανακύκλωση.

Υπάρχει φετινή βεβαίωση συντήρησης του καυστήρα-λέβητα του καλοριφέρ;

Κατανάλωση πετρελαίου ή φυσικού αερίου (σε λίτρα) για θέρμανση ανά μαθητή και εκπαιδευτικό.

Διαθέτει το σχολικό κτήριο θερμική μόνωση (διπλά τζάμια κτλ);

Ισχύς φωτοβολταϊκών συστημάτων που διαθέτει το σχολείο.

Διαθέτει το σχολείο λαχανόκηπο, ανθόκηπο ή ταρατσόκηπο;

Αριθμός φυτών και δέντρων (σε γλάστρες ή στο χώμα) σε όλη την επιφάνεια του σχολείου (μαζί με την αυλή).

Γίνεται κομποστοποίηση στο σχολείο;


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ

http://www.aeiforosxoleio.gr/deiktes.php?stp=4

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα Empty Απ: Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Νοε 28, 2011 1:27 pm

Διαδικασία Συμμετοχής


Βήματα για τη συμμετοχή ενός σχολείου στο διαγωνισμό

«Βραβείο Αειφόρου Σχολείου»


Σημείωση: Τα βήματα που παρατίθενται δεν αποτελούν προϋποθέσεις συμμετοχής. Κάθε σχολείο μπορεί να επιλέξει διαφορετική διαδικασία, ωστόσο, είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής μέσω της ιστοσελίδας του Βραβείου Αειφόρου Σχολείου. Η συμμετοχή ενός σχολείου δηλώνεται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα, χωρίς να είναι προϋπόθεση εγγραφής η πλήρης υλοποίηση των βημάτων που ακολουθούν.

Βήμα 1ο

Η πρωτοβουλία μπορεί να προέλθειαπό ένα εκπαιδευτικό, από τον διευθυντή, από ένα γονέα, από ένα μαθητή. Στοσχολείο στη διάρκεια της ειδικής ΠαιδαγωγικήςΣυνεδρίασης όποιος έλαβε την πρωτοβουλία παρουσιάζει τα βασικά στοιχεία του θεσμού «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» και προτείνει τη συγκρότηση μιας ολιγομελούςεπιτροπής-ομάδας εργασίας η οποία θα υποβάλει πρόταση στην επόμενη συνεδρίαση.

Η ομάδα εργασίας θα διερευνήσει τις διαθέσειςκαι στάσεις της Διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριώνκαι του συλλόγου γονέων, σχετικά με την πιθανή συμμετοχή του σχολείου στοΒραβείο Αειφόρου Σχολείου. Έχει υποχρέωση να παραδώσει το γραπτό πόρισμά τηςμέσα σε αποκλειστική προθεσμία μιας βδομάδας, ώστε να μη χάνεται χρόνος.

Βήμα 2ο

Στην επόμενη συνεδρίαση και εφόσον το πόρισμα της ομάδας εργασίας είναι θετικό, αποφασίζεται η συγκρότηση της «Επιτροπής Αειφόρου Σχολείου» (Ε.Α.Σ.). Στην Ε.Α.Σ. συμμετέχουν:

Ο Διευθυντής/ Η Διευθύντρια
Ο Υποδιευθυντής (όπου υπάρχει)
Εκπρόσωποι του εκπαιδευτικού προσωπικού (2- 3 εκπαιδευτικοί)
Εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων (2-3 από τα μέλη του 15/μελούς όπου υπάρχει δηλ. γυμνάσιο-λύκειο)
Εκπρόσωπος (ή εκπρόσωποι) των γονέων
Εκπρόσωποι του βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστρια/φύλακας)
Ο υπεύθυνος του σχολικού κυλικείου

Η Ε.Α.Σ. σε διάστημα 2 εβδομάδων θα πρέπει να καταρτίσει Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης (Σ.Α.Δ.) για το σχολείο, λαμβάνονταςυπόψη τα κριτήρια (δείκτες) του Βραβείου Αειφόρου Σχολείου και τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Το Σ.Α.Δ. υποβάλεται προς έγκριση στο Σύλλογο Διδασκόντων.

Μια εκδοχή του Σ.Α.Δ. μπορείτε να βρείτε σε άλλη θέση αυτής της ιστοσελίδας.

Η Ε.Α.Σ. θα πρέπει να συστήσει τις ομάδες για την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης,αποτελούμενες από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς (π.χ. ομάδα τύπου, ομάδα ανακύκλωσης κτλ).

Η Ε.Α.Σ. είναι επίσης υπεύθυνη για την κατάρτιση τουχρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης των επιμέρους δράσεων και για την εισαγωγή των δεδομένων, δηλαδή των τιμών τωνδεικτών στην αντίστοιχη θέση της ιστοσελίδας.

Βήμα 3ο

Ο υπεύθυνος του προγράμματος εκ μέρους του σχολείου επισκέπτεται την ιστοσελίδα του«Βραβείου» και εισάγει τα στοιχεία επικοινωνίας του σχολείου, δηλώνοντας με τοντρόπο αυτό τη δέσμευση του σχολείου για συμμετοχή στο «Βραβείο ΑειφόρουΣχολείου». Με τον κωδικό εισόδου στην ιστοσελίδα του Βραβείου μπορεί να αξιοποιήσει το σύνολο της ιστοσελίδας και(κυρίως) έχει τη δυνατότητα να εισαγάγει τα δεδομένακαι στοιχεία των δεικτών με τα οποία θα γίνει η ανάδειξη των σχολείων που θα βραβευτούν στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το διάστημα του διαγωνισμού για τη σχολική χρονιά 2011-2012 εκτείνεται από το τέλος Οκτωβρίου 2011 μέχρι 10 Μαΐου 2012 για τα γυμνάσια-λύκεια, ενώ για τα δημοτικά είναι πιθανό να δοθεί μια επιπλέον εβδομάδα.

Το σχολείο θα έχει προθεσμία 10-14 ημερών μετά την ημερομηνία λήξης του διαγωνισμού, προκειμένου να εισαγάγει στηνιστοσελίδα του «Βραβείου» τα δεδομένα (τιμές δεικτών), ώστε να αναδειχτούντα σχολεία που θα βραβευτούν.

Η τελευταία ημέρα εισαγωγής στοιχείων για τη σχολική χρονιά 2011-12 είναι η 30η Νοεμβρίου 2011.

Διευκρινίζουμε ότι δεν απαγορεύεται να μπει ένα σχολείο αργότερα, ωστόσο, όσο πιο αργά μπαίνει στο διαγωνισμό τόσο μειώνονται οι πιθανότητες νίκης, διότι το σχολείο θα υστερεί σε αρκετούς δείκτες λόγω καθυστερήσεων.Η ημερομηνία 30 Νοεμβρίου είναι ενδεικτική και συμπίπτει με την προθεσμία υποβολής προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ

http://www.aeiforosxoleio.gr/content/?diadikasia_symmetoxis

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα Empty Απ: Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Νοε 28, 2011 1:55 pm

Πολύ ωραία όλα αυτά... τα περί αειφόρου σχολείου. Ας δούμε τώρα και ποιοι χρηματοδοτούν την εταιρεία που προωθεί όλα αυτά τα ωραία πράγματα στα σχολεία:


Χορηγοί και Δωρητές


Ιδρυτικές εισφορές

Κώστας & Λυδία Καρρά

Γιάννης Κουλουκουντής

Γιώργος Π. Λιβανός

Γιώργος Ποταμιάνος

Αντώνης Χανδρής
Μεγάλος Ευεργέτης

Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη

ΔΩΡΗΤΕΣ

Ίδρυμα Λέων Λεμός

Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος

Ίδρυμα Μποδοσάκη

Ίδρυμα Θ. Σαμούρκα

Ίδρυμα Ευγενίδου

Ίδρυμα Στ. Ρέστη

Propeller Club

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών

Ιερά Μητρόπολις Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης

ΔΩΡΕΕΣ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΑ

Μεγάλοι δωρητές

Ματρώνα Ξυλά-Egon

Θεμιστοκλής Βώκος

Θανάσης Μαρτίνος

Φωτεινή Λιβανού

Γιάννης Λύρας

Γιώργος Ποταμιάνος - Ηπειρωτική Ατμοπλοϊα

Νικόλας Λαιμός

Λούλα Κέρτσικωφ

Δωρητές

Σάμπυ Μιωνής και Άγγελος Μεταξάς

Αλέξανδρος και Μαριλένα Κέδρου

Γρηγόρης Χατζηελευθεριάδης

Θεόδωρος Παπαλεξόπουλος

Γιάννης Χατζηπατέρας

Κώστας και Λυδία Καρρά

Γιάννης και Μιχάλης Χανδρής

Ιωάννα Λιάτα-Καρρά

Ανδρέας Συμεών

Ανδρέας Βουρέκας-Πεταλάς

Κωνσταντίνος Σγουμπόπουλος

Στάμος Π. Φαφαλιός

Constantine Barry Dean

Γιάννης Καρασταμάτης

Κωνσταντίνος Μπουτάρης

Κώστας και Μάρα Μεϊμαρίδη

Τασία Πίντου

Νικόλαος Μουσές / Olympic Plaza

Peter Καλογεράς

Κωνσταντίνος και Γέλη Αγγελοπούλου

Μιράντα Πεσπαζόγλου

ΔΩΡΕΕΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

OTE

Coca Cola Hellas

Blue Star Ferries

Alpha Bank

Toyota Hellas

Spot - Thomson

Προμηθέας Gas

ΣΕΒ Κεραμοποιία

Ελαϊς

Energizer

Grecotel - Ν. Δασκαλαντωνάκης

Ελληνικά Πετρέλαια

S & B Βιομηχανία Ορυκτά

Deutsche Bank

Eurobank


http://www.ellet.gr/content/%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82

Όλος ο καλός κόσμος των Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλων πλούσιων της χώρας. Μα τι καλοί άνθρωποι είναι όλοι αυτοί! Και πόσο νοιάζονται, για δες!!! να μετατραπεί το σχολείο σε χώρο δημοκρατίας και αειφορίας!!! Ειδικά η συγκίνηση ξεχειλίζει όταν βλέπεις ότι συμμετέχει ακόμη και η Κόκα Κόλα. Άσε πια την Deutsche Bank! Εκεί σε πιάνουν δάκρυα. Αυτοί που βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό για να περικοπούν στο ελάχιστο τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων με το άλλο χέρι χρηματοδοτούν το άλλο σχολείο, το σχολείο του μέλλοντος!

Ρε μας δουλεύουν;

Όχι, αγαπητοί μου συνάδελφοι. Δε μας δουλεύουν. Μιλάνε πολύ σοβαρά. Πως θέλουν να βάλουν πόδι μέσα στο σχολείο και να ελέγχουν ακόμη και πόσα κιλά σκουπίδια πετάμε ανά μαθητή και δάσκαλο!!!

Και βεβαίως βεβαίως θέλουν αναφορά και για το πόσες συνεδριάσεις παιδαγωγικού περιεχομένου κάναμε αλλά προσέξτε: εκτός των υποχρεωτικών!!!

Κι άλλο τόσο θέλουν να ξέρουν πόσες ανθρωποώρες αναλώσαμε για σεμινάρια.

Και πόσες συναντήσεις κάναμε με τον υπεύθυνο καινοτόμων δράσεων.

Ως και το ποσοστό των γονέων θέλουν που ψήφισαν στις εκλογές του συλλόγου γονέων!!!! Έλεος πια!!!

Και για ποιο λόγο; Εκεί σε θέλω. Ποιος ο λόγος που θα πρέπει να γίνουν όλα αυτά; Μα για το βραβείο!!!

Ποιο είναι το βραβείο; Το έπαθλο;

Α, αυτό δεν το έχουν ακόμη αποφασίσει...

http://www.aeiforosxoleio.gr/content/?epathla

Έπαθλα Βραβείου Αειφόρου Σχολείου


Για τη σχολική χρονιά 2011-12 θα υπάρξουν τροποποιήσεις στον αριθμό και στο είδος των βραβείων.Οι αλλαγές θα αναγγελθούν στα μέσα Δεκεμβρίου 2011.

Επίσης θα υπάρξουν και τοπικά βραβεία που θα δώσουν περισσότερες ευκαιρίες και κίνητρα στα σχολεία

Ένα σχολείοθεωρείται ότι συμμετείχε στο διαγωνισμό 'Βραβείο Αειφόρου Σχολείου' αν έχει εισαγάγει τιμές για το 50% των δεικτών της αντίστοιχης κατηγορίας (π.χ.Δημοτικών ή Γυμνασίων, κτλ)

-Βραβείο ΕιδικώνΣχολείων

...................
Σημαία για το σχολείο

- ΒραβείοΝηπιαγωγείων

..................
Σημαία για το σχολείο

-Βραβείο Δημοτικών Σχολείων

...........................................
Σημαία για το σχολείο

-Βραβείο Γυμνασίων και Λυκείων

.................................
Σημαία για το σχολείο

Διακρίσεις

Δίνονται διακρίσεις στο 20% των συμμετεχόντων σχολείων κάθε κατηγορίας

Κάθε χρόνο θα ανακοινώνονται επιπλέον βραβεία

Ποιοι θα πάρουν τις αποφάσεις; Προφανώς το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας. Πού εκλέγονται πώς; Άγνωστον... Ούτε καν το καταστατικό δεν έχουν αναρτήσει στο διαδίκτυο. Σιγά τώρα μην ενδιαφέρει να μάθουμε το πώς λειτουργεί αυτό το ευαγές ίδρυμα που θέλει τον εκδημοκρατισμό του σχολείου και να το μετατρέψει σε πηγή ζωής και άλλα μεγαλόσχημα... Που τουλάχιστον έχουν επίγνωση ότι αγγίζουν τα όρια της ουτοπίας κι ας παριστάνουν ότι είναι μια ουτοπία εφικτή!

Για τη χρηματοδότηση όλων αυτών των δράσεων; Φυσικά ούτε λέξη... Προφανώς το οικονομικό σκέλος δε συνάδει με την αειφόρο ανάπτυξη που έχουν στο νου τους. Μόνο με τη στραπατσαρισμένη έννοια του εθελοντή που τρέχει να υλοποιήσει προγράμματα για να πάρει τα θερμά συγχαρητήρια από τους αφέντες του χρήματος. Εκείνοι λοιπόν τα λεφτά και τα αμύθητα κέρδη, εκείνοι την ιδέα και τον έλεγχο υλοποίησης κι εμείς τη δουλειά.

Αυτός είναι ο δίκαιος κόσμος τους. Ο δημοκρατικός...

Ο δικός τους κόσμος.

Όχι ο δικός μας!





___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα Empty Απ: Το Αειφόρο Σχολείο - διαθεματικό πρόγραμμα

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Δευ Νοε 28, 2011 2:03 pm

Και ούτε μπορείτε να φανταστείτε το γέλιο που έκανα διαβάζοντας για την ομαδοσυνεργατική και τη διάταξη λέει των θρανίων. Μωρέ έχουν έρθει στα σχολεία μας; Έχουν καθόλου υπόψη τους σε τι μπουντρούμια στοιβάζουμε τους μαθητές μας; Και αν επιτρέπουν οι αίθουσες κλουβιά να τοποθετήσουμε σε διάταξη ομάδας τα θρανία;

Κι άσε τα περί κομπιούτερ και διαδραστικούς πίνακες στην τάξη.

Αν θέλανε όλοι αυτοί οι ματσωμένοι κάτι να κάνουν για την εκπαίδευση, ας έβαζαν λίγο το χεράκι στην τσέπη. Ας έδιναν στους μαύρους καιρούς που ζούμε και το δικό τους οβολό για να στηριχτεί η λαβωμένη παιδεία του τόπου.

Που θα μας κάνουν κουμάντο για το πώς έρχονται τα παιδιά στο σχολείο... Ε, λοιπόν έρχονται με λεωφορεία του ΚΤΕΛ που δεν έχουν καν ένα συνοδό μέσα για τα μικρά παιδιά του δημοτικού. Γιατί δεν υπάρχουν λεφτά για συνοδό.

Κι αυτοί μου λένε για αειφόρο ανάπτυξη. Όταν ακόμη και η ασφάλεια των παδιών δεν εξασφαλίζεται και αφήνεται στην τύχη της.

Και μου λένε για περιορισμό του χαρτιού για φωτοτυπίες. Σε ένα σχολείο που έφτασε ο Δεκέμβρης κι ακόμη δεν έχουν έρθει όλα τα βιβλία...

Ανέκδοτα και γελοιότητες που εκτός από γέλιο είναι αναπόφευκτο να προκαλούν και την οργή μας.

___________________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5297
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης