ΧΑΡΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ανακοίνωση Διευθυντή Πρ. Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας)

Πήγαινε κάτω

Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ανακοίνωση Διευθυντή Πρ. Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας) Empty Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ανακοίνωση Διευθυντή Πρ. Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας)

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Τετ Απρ 04, 2012 6:27 pm

Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

ΣΧΕT: Ν. 3699/2008
Φ. 3/543/85333/Γ1/31-8-2005 Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. /ΥΠΕΠΘ.
Υ.Α. 28911/Γ6/(ΦΕΚ 449,τ.βΆ, 3-4-2007), άρθρο 2, παρ. 5.
Π.Δ. 201, άρθρο 11, παρ. 5


Σύμφωνα με τα παραπάνω σχετικά, η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση – μέρος του εκπαιδευτικού μας συστήματος – δρα υποστηρικτικά στη Γενική Αγωγή προσφέροντας τις υπηρεσίες της στα άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΑμεΑ). Εκτός από τα παιδιά που φοιτούν στις ΣΜΕΑΕ (Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δηλ: Ειδικά Νηπιαγωγεία, Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, Τ.Ε.Ε. Α΄ και Β΄ βαθμίδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης , Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός μαθητών στις Σχολικές Μονάδες της Γενικής Αγωγής που χρειάζεται ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση. Οι μαθητές αυτοί μπορεί να παρουσιάζουν: ανωριμότητα, μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, συναισθηματικές διαταραχές, ελλειμματική προσοχή, υπερκινητικότητα, αισθητηριακές αναπηρίες, άρνηση του σχολείου κ.α.

Για την αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων που άπτονται των πλαισίων Γενικής και Ειδικής Αγωγής, είναι απαραίτητη η συνεργασία εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΔΥ. Η σχέση αυτής της συνεργασίας, η οποία θα βοηθήσει στην ομαλή ένταξη όλων αυτών των μαθητών και θα είναι προς όφελος των ιδίων και των οικογενειών τους, σε πρακτικό επίπεδο, πρέπει να είναι ξεκάθαρη, δηλαδή, πότε και με ποιον τρόπο θα καλέσουμε το Σχολικό Σύμβουλο της Γενικής ή της Ειδικής Αγωγής; Πώς, πότε και με ποιον τρόπο μπορούμε να παραπέμψουμε ένα μαθητή στο ΚΕΔΔΥ ή σε Ιατροπαιδαγωγική Υπηρεσία;

Με τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων, θεωρούμε, ότι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην ποιοτική παρέμβαση και υποστήριξη των μαθητών στο πλαίσιο της μεταξύ μας συνεργασίας και να διευκολύνουμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Α. ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ (Τ.Ε.)


1η Ενέργεια : Ένας μαθητής προβληματίζει τον εκπαιδευτικό με κάποιου είδους συμπεριφορά του. Ο εκπαιδευτικός της τάξης προσπαθεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, ενημερώνοντας την οικογένεια του μαθητή. Συντάσσει Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση ( Π.Π.Ε.) για το μαθητή.

2η Ενέργεια: Ο εκπαιδευτικός της τάξης ενημερώνει το Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας και το σύλλογο διδασκόντων. Γίνεται πρακτικό της παιδαγωγικής συνεδρίας, όπου ο εκπαιδευτικός της τάξης αναφέρει τις ενδείξεις που έχει καταγράψει για το συγκεκριμένο μαθητή, ζητείται η γνώμη τους και διαμορφώνεται κοινή αντιμετώπιση μέσα στη σχολική μονάδα. Εμπλουτίζεται η Π.Π.Ε. και ενημερώνεται ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής, της περιοχής.

3η Ενέργεια: Αφού δεν έχει επιτευχθεί η αναμενόμενη συμπεριφορά, καλείται στο σχολείο ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής. Από τον εκπαιδευτικό της τάξης και το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής Αγωγής – παρέχει τη βοήθειά του όπου χρειαστεί- σχεδιάζεται Βραχύχρονο Πρόγραμμα Παρέμβασης (Β.Π.Π.) και εφαρμόζεται για ένα – δύο μήνες.

4η Ενέργεια: Αν παρόλα αυτά, δεν έχει επιτευχθεί ο στόχος του Β.Π.Π., ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής μετά από συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και το ΚΕΔΔΥ, εισηγείται με πρόταση του την παραπομπή του μαθητή στο ΚΕΔΔΥ ή σε άλλο αρμόδιο πλαίσιο για γνωμάτευση ( Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες ). Ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας καλεί το γονέα, να κάνει ο ίδιος αίτηση στο ΚΕΔΔΥ, το οποίο έχει ήδη ενημερωθεί από το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής ή Ειδικής Αγωγής. Το ΚΕΔΔΥ ζητά από το Διευθυντή την αποστολή της Π.Π.Ε και Β.Π.Π. και προχωρά στη διαδικασία διάγνωσης και αξιολόγησης του μαθητή.

Β. ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ (Τ.Ε.)

1η Ενέργεια: Ο εκπαιδευτικός της τάξης προσπαθεί να αντιμετωπίσει μια προβληματική συμπεριφορά ενός μαθητή με τη βοήθεια της οικογένειας.

2η Ενέργεια: Εμπλέκεται στη διαδικασία και ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. και όλοι μαζί (Δ/ντής, σύλλογος διδασκόντων, εκπαιδευτικός της τάξης και εκπαιδευτικός του Τ.Ε.), διαμορφώνουν κοινή αντιμετώπιση εντός της σχολικής μονάδας. Ο εκπαιδευτικός της τάξης μαζί με τον εκπαιδευτικό του Τ.Ε. συντάσσουν την Π.Π.Ε. Ενημερώνεται ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής.

3η Ενέργεια: Όταν δεν έχει επιτευχθεί η αναμενόμενη συμπεριφορά καλείται στο σχολείο ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής και μαζί με τον εκπαιδευτικό της τάξης και τον εκπαιδευτικό του Τ.Ε. σχεδιάζουν ένα Β.Π.Π., το οποίο και εφαρμόζεται για ένα – δύο μήνες από τον εκπαιδευτικό της τάξης. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί της τάξης και του Τ.Ε. εμπλουτίζουν την Π.Π.Ε..

4η Ενέργεια: Ακριβώς, όπως και η προηγούμενη τέταρτη ενέργεια.

Στην περίπτωση, που κάποιος μαθητής, παρουσιάζει έντονη εναντιωματική προκλητική συμπεριφορά, επιθετικότητα, αυτισμό, διάφορες διαταραχές, με συνέπειες σε παιδαγωγικό και μαθησιακό επίπεδο, προχωρούμε ΑΜΕΣΑ στην 4η ενέργεια, καλώντας το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής Αγωγής και εκείνος το Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και το ΚΕΔΔΥ, γιατί χρειάζεται άμεση παρέμβαση. Γίνεται μόνο η Π.Π.Ε από τους εκπαιδευτικούς της τάξης και του Τ.Ε.

Μαθητές δίγλωσσοι και με χαμηλή επίδοση ή λιγότερο ήσυχοι από το αναμενόμενο *, δεν αναφέρονται αρχικά στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, δηλαδή (Εκπαιδευτικός Τ.Ε., Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, ΚΕΔΔΥ), ούτε και ειδικής παρέμβασης. (* Οι λιγότερο ήσυχοι από το αναμενόμενο μαθητές δεν έχουν καμία σχέση με τους μαθητές με επιθετική συμπεριφορά. Η διαφορά τους, πολλές φορές, είναι λεπτή. Όμως, πρέπει να γνωρίζουμε, ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές μπορούν να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους, αν το θελήσουν και προσπαθήσουν – φυσικά και με τη δική μας βοήθεια. – Οι μαθητές όμως με επιθετική συμπεριφορά, θέλουν να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους, αλλά διάφοροι ανασταλτικοί παράγοντες τους εμποδίζουν να τα καταφέρουν. Εδώ ακριβώς χρειάζεται η ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση και παρέμβαση).

Για την επιτυχία των ανωτέρω, είναι απαραίτητη η ενημέρωση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής για θέματα που άπτονται των πλαισίων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης (Προσχολική Αγωγή, Π.Ε. και Δ.Ε.), καθώς και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων της Εκπαίδευσης (στελέχη εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί, ΚΕΔΔΥ), ώστε από κοινού, λειτουργώντας υποστηρικτικά, να επιτυγχάνονται οι καλύτερες δυνατές λύσεις προς όφελος των μαθητών.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ


ΝΑΤΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΣΑΪΤ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

http://dipe.thesp.sch.gr/dipe_last/index.php?option=com_content&view=article&id=154&Itemid=114

Το προηγούμενο έγγραφο, αν και δε φέρει ημερομηνία που συντάχθηκε ή που αναρτήθηκε, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι ανέβηκε στο σάιτ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας μόλις τις τελευταίες μέρες.

Η μεγάλη διαφορά στις οδηγίες που δίνει για τον τρόπο αντιμετώπισης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες σε σχέση με άλλο υλικό που έχουμε εντοπίσει στο διαδίκτυο αφορά το λεπτό σημείο του ποιος ανακοινώνει στους γονείς του μαθητή ότι πρέπει να γίνει εξέταση από ΚΕΔΔΥ ή άλλο αρμόδιο πλαίσιο για γνωμάτευση ( Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες ). Ο διευθυντής του σχολείου.

ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ανακοίνωση Διευθυντή Πρ. Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας) Empty Απ: Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ανακοίνωση Διευθυντή Πρ. Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας)

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Τετ Απρ 04, 2012 6:44 pm

Παρόμοιες οδηγίες με τις παραπάνω δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο και λίγο καιρό πριν από Σύμβουλο της Ειδικής Αγωγής στην Καβάλα:


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ
8η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΕΠΕΙΓΟΝ

Kαβάλα 2-3-2012.
Αρ. Πρωτ.: 12

Διεύθυνση : Περιφερειακή Ενότητα- Διοικητήριο τ.θ. 1159

ΠΡΟΣ: 1. Τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης
2. Τους Δντές Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης των Νομών: Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου.
3. Τους Σχολικούς Συμβούλους Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης των Νομών: Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου.
4. Τους Προϊσταμένους και το προσωπικό των ΚΕΔΔΥ των Νομών : Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου.
5. Τους Διευθυντές & Προϊσταμένους Σχολικών Μονάδων, Προσχολικής Αγωγής, Π.Ε. και Δ.Ε. των Νομών : Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου


Πόλη τ.κ. : Καβάλα 65 110
Πληροφορίες : Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής
π. Απόστολος (Πασχάλης) Καβαλιώτης
Τηλέφωνο : 2510 291511
Κινητό : 6942842455
Ε - mail : apk1@otenet.gr, ssymv8per@dipe.kav.sch.gr

ΚΟΙΝ.: 1.Επιστημονικό Καθοδηγητή Α/θμιας Εκπαίδευσης Κ.Κουρομιχάκη Απόστολο
2. Επιστημονική Καθοδηγήτρια Β΄θμιας Εκπαίδευσης Κα Νέλλη Ζαφειριάδου

ΘΕΜΑ : «Συνεργασία Γενικής Αγωγής – Ειδικής Αγωγής – ΚΕΔΔΥ».

ΣΧΕT: Ν. 3699/2008
Φ. 3/543/85333/Γ1/31-8-2005 Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. /ΥΠΕΠΘ.
Υ.Α. 28911/Γ6/(ΦΕΚ 449,τ.βΆ, 3-4-2007), άρθρο 2, παρ. 5.
Π.Δ. 201, άρθρο 11, παρ. 5


Σύμφωνα με τα παραπάνω σχετικά, η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση – μέρος του εκπαιδευτικού μας συστήματος – δρα υποστηρικτικά στη Γενική Αγωγή προσφέροντας τις υπηρεσίες της στα άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΑμεΑ). Εκτός από τα παιδιά που φοιτούν στις ΣΜΕΑΕ (Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δηλ: Ειδικά Νηπιαγωγεία, Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, Τ.Ε.Ε. Α΄ και Β΄ βαθμίδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης , Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός μαθητών στις Σχολικές Μονάδες της Γενικής Αγωγής που χρειάζεται ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση. Οι μαθητές αυτοί μπορεί να παρουσιάζουν: ανωριμότητα, μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, συναισθηματικές διαταραχές, ελλειμματική προσοχή, υπερκινητικότητα, αισθητηριακές αναπηρίες, άρνηση του σχολείου κ.α.

Για την αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων που άπτονται των πλαισίων Γενικής και Ειδικής Αγωγής, είναι απαραίτητη η συνεργασία εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΔΥ. Η σχέση αυτής της συνεργασίας, η οποία θα βοηθήσει στην ομαλή ένταξη όλων αυτών των μαθητών και θα είναι προς όφελος των ιδίων και των οικογενειών τους, σε πρακτικό επίπεδο, πρέπει να είναι ξεκάθαρη, δηλαδή, πότε και με ποιον τρόπο θα καλέσουμε το Σχολικό Σύμβουλο της Γενικής ή της Ειδικής Αγωγής; Πώς, πότε και με ποιον τρόπο μπορούμε να παραπέμψουμε ένα μαθητή στο ΚΕΔΔΥ ή σε Ιατροπαιδαγωγική Υπηρεσία;

Με τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων, θεωρούμε, ότι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην ποιοτική παρέμβαση και υποστήριξη των μαθητών στο πλαίσιο της μεταξύ μας συνεργασίας και να διευκολύνουμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Α. ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ (Τ.Ε.)


1η Ενέργεια : Ένας μαθητής προβληματίζει τον εκπαιδευτικό με κάποιου είδους συμπεριφορά του. Ο εκπαιδευτικός της τάξης προσπαθεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, ενημερώνοντας την οικογένεια του μαθητή. Συντάσσει Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση ( Π.Π.Ε.) για το μαθητή (επισυνάπτεται σχετική φόρμα).
2η Ενέργεια: Ο εκπαιδευτικός της τάξης ενημερώνει το Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας και το σύλλογο διδασκόντων. Γίνεται πρακτικό της παιδαγωγικής συνεδρίας, όπου ο εκπαιδευτικός της τάξης αναφέρει τις ενδείξεις που έχει καταγράψει για το συγκεκριμένο μαθητή, ζητείται η γνώμη τους και διαμορφώνεται κοινή αντιμετώπιση μέσα στη σχολική μονάδα. Εμπλουτίζεται η Π.Π.Ε. και ενημερώνεται τηλεφωνικά ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής, της περιοχής.

3η Ενέργεια: Αφού δεν έχει επιτευχθεί η αναμενόμενη συμπεριφορά, καλείται στο σχολείο ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής. Από τον εκπαιδευτικό της τάξης και το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής Αγωγής – παρέχει τη βοήθειά του όπου χρειαστεί- σχεδιάζεται Βραχύχρονο Πρόγραμμα Παρέμβασης (Β.Π.Π.), (επισυνάπτεται σχετική φόρμα) και εφαρμόζεται για ένα – δύο μήνες.

4η Ενέργεια: Αν παρόλα αυτά, δεν έχει επιτευχθεί ο στόχος του Β.Π.Π., ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής μετά από συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και το ΚΕΔΔΥ, εισηγείται με πρόταση του την παραπομπή του μαθητή στο ΚΕΔΔΥ ή σε άλλο αρμόδιο πλαίσιο για γνωμάτευση ( Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες ). Ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας καλεί το γονέα, να κάνει ο ίδιος αίτηση στο ΚΕΔΔΥ, το οποίο έχει ήδη ενημερωθεί από το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής ή Ειδικής Αγωγής. Το ΚΕΔΔΥ ζητά από το Διευθυντή την αποστολή της Π.Π.Ε και Β.Π.Π. και προχωρά στη διαδικασία διάγνωσης και αξιολόγησης του μαθητή.

Β. ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ (Τ.Ε.)

1η Ενέργεια: Ο εκπαιδευτικός της τάξης προσπαθεί να αντιμετωπίσει μια προβληματική συμπεριφορά ενός μαθητή με τη βοήθεια της οικογένειας.

2η Ενέργεια: Εμπλέκεται στη διαδικασία και ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. και όλοι μαζί (Δ/ντής, σύλλογος διδασκόντων, εκπαιδευτικός της τάξης και εκπαιδευτικός του Τ.Ε.), διαμορφώνουν κοινή αντιμετώπιση εντός της σχολικής μονάδας. Ο εκπαιδευτικός της τάξης μαζί με τον εκπαιδευτικό του Τ.Ε. συντάσσουν την Π.Π.Ε. Ενημερώνεται τηλεφωνικά ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής.

3η Ενέργεια: Όταν δεν έχει επιτευχθεί η αναμενόμενη συμπεριφορά καλείται στο σχολείο ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής και μαζί με τον εκπαιδευτικό της τάξης και τον εκπαιδευτικό του Τ.Ε. σχεδιάζουν ένα Β.Π.Π., το οποίο και εφαρμόζεται για ένα – δύο μήνες από τον εκπαιδευτικό της τάξης. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί της τάξης και του Τ.Ε. εμπλουτίζουν την Π.Π.Ε..

4η Ενέργεια: Ακριβώς, όπως και η προηγούμενη τέταρτη ενέργεια.

Στην περίπτωση, που κάποιος μαθητής, παρουσιάζει έντονη εναντιωματική προκλητική συμπεριφορά, επιθετικότητα, αυτισμό, διάφορες διαταραχές, με συνέπειες σε παιδαγωγικό και μαθησιακό επίπεδο, προχωρούμε ΑΜΕΣΑ στην 4η ενέργεια, καλώντας το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής Αγωγής και εκείνος το Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και το ΚΕΔΔΥ, γιατί χρειάζεται άμεση παρέμβαση. Γίνεται μόνο η Π.Π.Ε από τους εκπαιδευτικούς της τάξης και του Τ.Ε.

Μαθητές δίγλωσσοι και με χαμηλή επίδοση ή λιγότερο ήσυχοι από το αναμενόμενο *, δεν αναφέρονται αρχικά στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, δηλαδή (Εκπαιδευτικός Τ.Ε., Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, ΚΕΔΔΥ), ούτε και ειδικής παρέμβασης. (* Οι λιγότερο ήσυχοι από το αναμενόμενο μαθητές δεν έχουν καμία σχέση με τους μαθητές με επιθετική συμπεριφορά. Η διαφορά τους, πολλές φορές, είναι λεπτή. Όμως, πρέπει να γνωρίζουμε, ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές μπορούν να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους, αν το θελήσουν και προσπαθήσουν – φυσικά και με τη δική μας βοήθεια. – Οι μαθητές όμως με επιθετική συμπεριφορά, θέλουν να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους, αλλά διάφοροι ανασταλτικοί παράγοντες τους εμποδίζουν να τα καταφέρουν. Εδώ ακριβώς χρειάζεται η ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση και παρέμβαση).

Για την επιτυχία των ανωτέρω, είναι απαραίτητη η ενημέρωση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής για θέματα που άπτονται των πλαισίων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης (Προσχολική Αγωγή, Π.Ε. και Δ.Ε.), καθώς και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων της Εκπαίδευσης (στελέχη εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί, ΚΕΔΔΥ), ώστε από κοινού, λειτουργώντας υποστηρικτικά, να επιτυγχάνονται οι καλύτερες δυνατές λύσεις προς όφελος των μαθητών.

Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

8ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής Αν.Μακ.και Θράκης &
17ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής Ν.Αιγαίου

π. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ( ΠΑΣΧΑΛΗΣ ) ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ


ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ http://www.google.gr/
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ανακοίνωση Διευθυντή Πρ. Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας) Empty Απ: Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ανακοίνωση Διευθυντή Πρ. Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας)

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Τετ Απρ 04, 2012 9:21 pm

Για καλύτερη ενημέρωση των συναδέλφων επί του θέματος δίνουμε και τα πρωτότυπα κείμενα της νομοθεσίας που αναφέρονται παραπάνω.

1. Το βασικό νόμο για την Ειδική Αγωγή, δηλαδή το νόμο 3699/2008 μπορείτε να τον διαβάσετε ολόκληρο στο σάιτ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας:

http://dipe.thesp.sch.gr/dipe_last/index.php?option=com_content&view=article&id=154&Itemid=114
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ανακοίνωση Διευθυντή Πρ. Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας) Empty Απ: Τρόπος αντιμετώπισης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ανακοίνωση Διευθυντή Πρ. Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας)

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Τετ Απρ 04, 2012 9:55 pm

http://www.google.gr


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε & Δ.Ε.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΜΗΜΑ Α

Μητροπόλεως 15 10185 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Π .Σωτηρόπουλος Τηλ : 210.3314553 FΑΧ : 210.3235876

Να διατηρηθεί μέχρι:
Αθήνα….12./03./2006
Αρ. Πρωτ. Βαθμός Προτερ. 28911 /Γ6


Α Π 0 Φ Α Σ Η


ΘΕΜΑ: Τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης ( ΚΔΑΥ ) και ωράριο εργασίας του προσωπικού που υπηρετεί σε αυτά .

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. την παράγραφο 12 του άρθρου 2 του ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78/τΑ/14-3-2000) «εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις» με την οποία προβλέπεται Υπουργική απόφαση για τη λειτουργία των ΚΔΑΥ.
2. την άριθ. 4/12-7-2006 πράξη του Τμήματος ειδικής αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με την οποία εισηγείται λεπτομέρειες λειτουργίας των ΚΔΑΥ
3. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Αποφασίζουμε

1. Καθορίζουμε το ωράριο εργασίας του προσωπικού που υπηρετεί στα Κέντρα Διάγνωσης ,Αξιολόγησης και Υποστήριξης ως εξής :
• Για τους κλάδους των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού τις 6 ώρες ημερησίως και 30 ώρες εβδομαδιαίως.
• Για τους κλάδους ΔΕ και ΥΕ ισχύει το ωράριο λειτουργίας των ΚΔΑΥ

2. Τροποποιούμε την αριθ. Γ6/4494/2001 (ΦΕΚ 1503 τΒ/ 8-11-2001) Υπουργική απόφαση
« κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Διάγνωσης ,Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) των ατόμων με ειδικές ανάγκες και καθορισμός των καθηκόντων και υποχρεώσεων του προσωπικού αυτού » στα παρακάτω σημεία:
α). Η τελευταία φράση της παραγράφου 1 του άρθρου 1 αντικαθίσταται από: « και υπάγονται στον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην περιφέρεια του οποίου λειτουργεί το ΚΔΑΥ.».

β). Η παράγραφος ε του άρθρου 2 συμπληρώνεται με τη φράση « Σε ότι αφορά βοηθήματα ή όργανα που ενισχύουν αισθητηριακές λειτουργίες και κινητικότητας καθορίζονται από ιατρικές γνωματεύσεις, οι οποίες προσδιορίζουν και το πρόβλημα και κρίνονται απαραίτητες για την παροχή των βοηθημάτων από τον ασφαλιστικό τους φορέα ή από το ΥΠΕΠΘ.

γ). Η παράγραφος στ του άρθρου 2 αντικαθίσταται από « την εισήγηση για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες, στις προαγωγικές εξετάσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις μεταλυκειακές σπουδές ( ΙΕΚ ), στις εισαγωγικές πανελλαδικές εξετάσεις όπου προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα καθώς και στις εξετάσεις του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας».

δ). Η παράγραφος θ του ιδίου άρθρου διαγράφεται.
ε) Η παράγραφος 6 του άρθρου. 3 αντικαθίσταται ως εξής:
Κάθε ΚΔΑΥ λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας επί επτά ώρες ημερησίως, από της 8ης πρωινής μέχρι και της 15ης μεταμεσημβρινής ώρας. Κατά τους θερινούς μήνες από 10 Ιουλίου μέχρι και 31 Αυγούστου τα ΚΔΑΥ λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας καθώς και από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 1η Ιανουαρίου και από μεγάλη Πέμπτη μέχρι και την Τρίτη της Δικαινησίμου. Για το λόγο αυτό δεν προγραμματίζονται άδειες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων εκτός αυτών της μικρής διάρκειας για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους, τη χορήγηση των οποίων κρίνει ο προϊστάμενος του ΚΔΑΥ. Οι αξιολογήσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας της υπηρεσίας από 1ης Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 10 Ιουλίου. Εφόσον υπάρχει ανάγκη προγραμματίζονται υποχρεωτικά συναντήσεις- αξιολογήσεις και κατά τις απογευματινές ώρες με προσωπικό που ορίζεται από το συλλογικό διοικητικό όργανο.

ζ). Η παράγραφος 3 του άρθρου 5 συμπληρώνεται από « Οι μαθητές που παραπέμπονται από σχολικές μονάδες με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα, καλό είναι να συνοδεύονται από α) αντίγραφο πρακτικού της παιδαγωγικής συνεδρίας, με αναφορά του εκπαιδευτικού για τις ενδείξεις που έχει καταγράψει για το συγκεκριμένο μαθητή, β) Το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης καθώς και τα αποτελέσματα της παρέμβασης γ) αντίγραφο πρακτικού με την υπόδειξη του γονέα για την παραπομπή του μαθητή στο ΚΔΑΥ. Στην περίπτωση που προσέρχεται με αίτημα του γονέα ή κηδεμόνα , το ΚΔΑΥ ζητεί από τη σχολική μονάδα περιγραφική παιδαγωγική έκθεση σχετική με τη μαθησιακή επίδοση και συμπεριφορά του μαθητή.

η). Η παράγραφος 2 του άρθρου 6 συμπληρώνεται με τη φράση « Η συνεδρίαση ολοκληρώνεται με τη σύνταξη της γνωμάτευσης και των προτάσεων η οποία υπογράφεται από όλους τους συμμετέχοντες στη διαδικασία αξιολόγησης, με ευθύνη του προϊσταμένου ». Τυχόν διαφωνίες καταγράφονται στο Πρακτικό.

θ). Η παράγραφος 3 του άρθρου 6 συμπληρώνεται «Στην περίπτωση που ο γονέας δε συμφωνεί με τη γνωμάτευση, ή υπάρχει αντίφαση με προηγούμενες ή από άλλο φορέα γνωματεύσεις, με ευθύνη του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης συγκροτείται διεπιστημονική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι δε συμμετείχαν σε προηγούμενες αξιολογήσεις. Οι εμπειρογνώμονες αυτοί μπορεί να είναι ειδικοί των προβλεπόμενων κλάδων από δημόσιους φορείς του ΥΠΕΠΘ ή του Υπουργείου Υγείας –Πρόνοιας. Η επιτροπή επαναξιολογεί και εκδίδει την τελική γνωμάτευση.»

ι). Η παράγραφος 1 του άρθρου 7 συμπληρώνεται « ελλείψει εκπαιδευτικού αντίστοιχης βαθμίδας, η μαθησιακή αξιολόγηση διενεργείται από τον εκπαιδευτικό της άλλης βαθμίδας».


ια). Η παράγραφος 3 του άρθρου 14 συμπληρώνεται τη φράση « εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των ΚΔΑΥ συμμετέχουν στις επιτροπές εξετάσεων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα αντίστοιχα του κλάδου τους μαθήματα ».

ιβ) Η παράγραφος 1 του άρθρου 15 συμπληρώνεται με τη φράση «και έχει την ευθύνη ψυχοφαρμακευτικής στήριξης. Η συνταγογράφηση για χορήγηση φαρμάκων γίνεται δεκτή από το ταμείο του ασφαλισμένου».
Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ
Γραφείο Υπουργού
Γραφείο Υφυπουργού
Γραφείο Γεν. Γραμματέα
Δ/νση Ειδικής Αγωγής

Την Υπουργική αυτή απόφαση μπορεί κανείς να διαβάσει και εδώ

http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia-sxoleivn/eidikhs-agoghs/240-tropopoihsh-leitoyrgias-kday.html

Το σημείο που πρέπει να προσέξει, σύμφωνα με το αρχικό έγγραφο που αναρτήσαμε είναι Υ.Α. 28911/Γ6/(ΦΕΚ 449,τ.βΆ, 3-4-2007), άρθρο 2, παρ. 5.

Ποιο όμως είναι αυτό το άρθρο 2 παρ. 5;

Μήπως εννοούν το σημείο που κάναμε πιο έντονο;
ΜΑΡΙΟΡΗ
ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 5300
Εγγραφή : 13/01/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης